Problem ze skrzynia biegow
Moderator: Moderatorzy
Problem ze skrzynia biegow
Witam serdecznie.
Od 3 dni mam problem przy wrzuceniu 5 biegu.
Biegi R,1,2,3,4 wchodza bez problemu.
Przy zmianie biegu z 4 na 5 jest zgrzyt, cos w rodzaju jakby tryb po trybie przeleciał.
Musze urzyc duzej siły i na przymus mocno lewarkiem cisnac przy zmianie na 5 wtedy bieg wskoczy.
Jednak obawiam sie ,ze moge cos ugiac.
Moze doradzicie od czego zaczac. Dodam,ze auto to ford escort bolero ,silnik 1,3 rocznik auta 1998
Bede wdzieczny za pomoc.
Od 3 dni mam problem przy wrzuceniu 5 biegu.
Biegi R,1,2,3,4 wchodza bez problemu.
Przy zmianie biegu z 4 na 5 jest zgrzyt, cos w rodzaju jakby tryb po trybie przeleciał.
Musze urzyc duzej siły i na przymus mocno lewarkiem cisnac przy zmianie na 5 wtedy bieg wskoczy.
Jednak obawiam sie ,ze moge cos ugiac.
Moze doradzicie od czego zaczac. Dodam,ze auto to ford escort bolero ,silnik 1,3 rocznik auta 1998
Bede wdzieczny za pomoc.
Czy wsteczny też ciężko wskakuje? Jak tak to może być kwestia regulacji drążka od spodu samochodu, jeżeli jednak nie to może być problem po stronie samej skrzyni (synchronizator) ewentualnie mało oleju i nie smaruje układu 5 biegu.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Sprawdzalem stan oleju dzisiaj.Dolalem moze 100ml i jest full.
Co do wstecznego biegu, faktycznie wchodzi troszke ciezko. Tzn musze pocniej lewarkiem wciskac bieg.
Co do tej regulacji drążka od spodu samochodu to co trzeba z tym zrobic? W ktora strone.
Nie mam dzisiaj dostepu do "kanalu" wiec dopiero w poniedzialek zobacze.
Jednak jakby ktos łopatologicznie wyjasnij jak sie to regujuje bede bardzo wdzieczny.
Co do wstecznego biegu, faktycznie wchodzi troszke ciezko. Tzn musze pocniej lewarkiem wciskac bieg.
Co do tej regulacji drążka od spodu samochodu to co trzeba z tym zrobic? W ktora strone.
Nie mam dzisiaj dostepu do "kanalu" wiec dopiero w poniedzialek zobacze.
Jednak jakby ktos łopatologicznie wyjasnij jak sie to regujuje bede bardzo wdzieczny.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Najprościej będzie tak :
Przy wyjściu ze skrzyni biegów w stronę drążka zmiany biegów masz wałek - do tego wałka przymocowana jest dalsza część drążka , który idzie do puszki pod wajchą od zmiany biegów.
Na łączeniu wałka z drążkiem masz śrubę kontrująca - popuść ją a druga osoba niech wajchę zmiany biegów (w kabinie ) przyciągnie nieco do siiebie(w lewo) - skontruj śrubę i sprawdź czy jest OK , czy za dużo lub za mało.
W trakcie przesuwania drążka , możesz na sztywno przytrzymac wałek od skrzyni - jakimś "Morsem lub kluczem do rur "żaba"
Przy wyjściu ze skrzyni biegów w stronę drążka zmiany biegów masz wałek - do tego wałka przymocowana jest dalsza część drążka , który idzie do puszki pod wajchą od zmiany biegów.
Na łączeniu wałka z drążkiem masz śrubę kontrująca - popuść ją a druga osoba niech wajchę zmiany biegów (w kabinie ) przyciągnie nieco do siiebie(w lewo) - skontruj śrubę i sprawdź czy jest OK , czy za dużo lub za mało.
W trakcie przesuwania drążka , możesz na sztywno przytrzymac wałek od skrzyni - jakimś "Morsem lub kluczem do rur "żaba"
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Witam podczepie sie do tematu...urwała mi sie ta skrzynka pod drążkiem...jade sobie jade i w pewnym momencie trach nie moge wrzucić biegu...w końcu jakoś dojechałem ale teraz jak to rozebrać i przymocować? od góry? ściągnąłem wszystko poza blachą bo nie miałem 10' przy sobie a już późno...i faktycznie ta puszka do której wchodzi drążek lata luźno...co tam sie mogło urwać, wypaść? moze ktoś już przerabiał ten problem?
Miałem ten sam problem u mnie w MTX75 2 dni temu wymieniłem olej na nowy z firmy Carlube MT75/MTX75 i teraz od razu przy -15C biegi wchodzą jak w masło.
Do twojej skrzyni jest Carlube B5/IB5
SKLEP
Nie wlewaj nic innego bo może zacząć wyć skrzynia.
Do twojej skrzyni jest Carlube B5/IB5
SKLEP
Nie wlewaj nic innego bo może zacząć wyć skrzynia.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---