lewarek szkyni biegow

Moderator: Moderatorzy

lukasz

lewarek szkyni biegow

Post autor: lukasz »

Help! co sie dzieje ze lewarek mi lata jak.....bibajlo.....biegi wchodza tylko jakby jakies gumy poszly ktore go siagaja do pozycji neutralenj. Da sie to jakos samemu wymienic?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Chyba masz coś że sprężynkami które powinny powodować prawidłowe ustawienie lewarka. W fiescie tak jest więc chyba tu też powinno tak być.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

zgadza sie sprężynki ustalające do wymiany - gdzieś na forumie wstawiałem schemat tego ustrojstwa :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

to pokaz gdzie ,bom zmeczony i mi tez lata se ta dzwigienka
:mikolaj:
Albercik

Post autor: Albercik »

ja ostatnio szukałem na forum ale pod hasłem 'sprężynki ustalające' jest tylko ten temat, a pod 'sprężynki' jest głównie o obniżaniu auta...
Petey Pablo

Post autor: Petey Pablo »

Witam...nie ma tam sprężynek żadnych...lata Ci ten lewarek jak tampon w piź...? bo jak tak to pewnie przerdzewiał Ci wspornik miałem to samo tydzień temu jakiś...wejdż pod auto i sprawdż od skrzyni idą 2 "pręty" jeden zmienia biegi drugi trzyma tą puche z drążkiem...jesli ten co trzyma peknięty to jedynie wymiana albo kombinacja/spawanie/itp...żeby wyjąć toto gówienko 19 odkręcasz wspornik-ściągasz opaske z drążka przy skrzyni, (ten co wchodzi do niej i zmienia biegi) i wyciągasz puche...nie będzi ełatwo ale pewnie jakoś wyjdzie przekręć na bok to pomoże i troche siły uzyj...nie zapomnij zdjąć mieszka i gałki w środku. Jak dasz rade odkręcić śróby te co trzymają prawdopodobnie urwany kawałek tego wspornika to ciesz sie ja musiałem przeciąć wzdłuż, wybić zatopione nakrętki i wstawić nowe śróby. Wspornik albo szukaj na szrocie albo spawaj...w moich warunkach miejskich bo nie chciało mi sie na wieś jechac...wsadziłem rurkę w środek - ale uwaga ona jest w trójkat wiec trzeba klepac nabiłem obie strony, tą co wchodzi w puszkę do końca, przewierciłem i zakręciłem od razu skręcając rurki razem a w dłuższej częsci przewierciłem i dałem śróbkę chyba "6" zakręciłem, uciąłem nadmiar zaklepałem żeby sie nie odkręciła...na razie trzyma jak długo nie wiem byle do wiosny bo sie szykuje na jakie RSiątko :twisted:

Jeśli to nie wspornik niestety nie mam pomysłu :razz:
ODPOWIEDZ