Przekaźnik szary i końcówki spryskiwaczy

Moderator: Moderatorzy

mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Przekaźnik szary i końcówki spryskiwaczy

Post autor: mateusz_175 »

Witam
Kupię szary przekaźnik, który znajduje się w MKVI za akumulatorem obok zielonego przekaźnika.Odpowiada on bodajże za grzanie którejś z szyb.Oczywiście musi być kompletny i sprawny.Poszukują również końcówki spryskiwaczy, które wchodzą w gniazda od strony wewnętrznej ( silnika ).2 sztuki, lewa i prawa.
Rocznik mojego Escorta 94r. silnik 1.8 Diesel.
Proszę o kontakt jeżeli ktoś posiada takie części, może sprzedaje ktoś Escorta na części. Pogoda już taka że bez spryskiwaczy w deszczowe dni ciężko śmigać, a podgrzewane szyby rano są potrzebne ;)
Co do ceny myślę że się napewno dogadamy.
Kontakt najlepiej gg 514342 ( przeważnie niewidoczny, pisać, napewno odpiszę gdy tylko będę ).
Pozdrawiam
tgkone

Post autor: tgkone »

mam takowy przekaznik :)
20zł + wysylka listem poleconym wiecej info gg: 1960272
Albercik

Post autor: Albercik »

Mam takowe dysze, ale jedna jest troszkę przypchana i trzeba by ją pod kompresor podłączyć, albo coś. cena 5 zeta za sztukę + ew. przesyłka w okolicach 8 zeta.
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Tgkone, chyba rozmawialiśmy na gg, niestety to nie taki przekaźnik.

Albercik, możesz odezwać się na gg ?
Lub podeślij na maila ( mateusz_175@o2.pl ) fotki tych dysz bo chcę mieć pewność że to takie same :)
Jeżeli zatkane to tam sobie wyczyszczę ;)

Chętnie również kupię linke od regulacji fotela kierowcy ponieważ moja okazała się zerwana ;/

Jeżeli ktoś posiada przekaźnik to proszę bardzo pisać ;)
pozdr.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Dobrze by było jak byś wkleił zdjęcie interesujacego Cię przekaznika.
U mnie np. przewala się po szafce taki :
Załączniki
DSC00697.JPG
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
tgkone

Post autor: tgkone »

to chyba taki jak ptorzebuje bo ja mialem taki szary co mial 4 piny tej samej wielkosci a tu widze masz 2 wieksze
Albercik

Post autor: Albercik »

tgkone, poszło na mail'a :)
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Albercik niestety nie takie dysze potrzebuję :(
masz chyba starszy typ.Moje są podgrzewane, wchodzą 2 kabelki w jedno gniazdo.Z tego gniazda można wyciągnąć takie jakby wtyczki co w nie wchodzą, nie muszę wyciągać całego spryskiwacza.Niestety kiedyś przy wyciąganiu gdy chciałem przeczyścić dysze wpadł mi tam do środka do maski i go już nie wyciągnę :(

Co do przekaźnika, mój ma chyba coś 6 tych końcówek.2 duże, 2 średnie i 2 małe.
Jest on troche większy od tego co dałeś foto Leszek.

http://allegro.pl/item800829015_ford_es ... swiec.html

Wygląda niemalże identycznie jak ten.Mam tylko taką jego jedną część, tą drugą co w tą wchodzi gdzieś się kiedyś zapodziała, tą udało mi się znaleźć ale po drugiej śladu nie ma...

Niestety nie mam czym zrobić fotki tej dyszy do spryskiwaczy i przekaźnika, postaram się załatwić aparat i pokażę.
dzięki za odpowiedzi, może kiedyś znajdę te części... Może ktoś się jeszcze odezwie :p
pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Na prośbę mateusz_175

Bezpieczniki
Bezpieczniki wyposażenia elektrycznego są umieszczone w dwóch miejscach. Bezpieczniki główne, oznaczone literami A do F, są umieszczone w przedziale silnika obok akumulatora. Zabezpieczają one podstawowe obwody elektryczne i mogą przewodzić prąd o dużym natężeniu.
Bezpieczniki pozostałe, oznaczone numerami 1 do 28, są umieszczone wewnątrz nadwozia, w skrzynce bezpieczników i przekaźników (tzw. centralce elektrycznej) usytuowanej z lewej strony pod tablicą rozdzielczą.
Zastosowano bezpieczniki topikowe płytkowe (wtyczkowe) o zróżnicowanej wielkości i kolorze w zależności od wartości prądu znamionowego.
Bezpieczniki główne w przedziale silnika
Oznaczenie Maksymalne natężenie prądu Zabezpieczany obwód lub odbiornik
A 80 A Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3)
B 60 A Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2)
C 60 A Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1)
D 50 A lub 40 A Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy
E 50 A Ogrzewanie szyby przedniej
F 50 A Przekaźnik świec żarowych silnika wysokoprężnego
Bezpieczniki wewnątrz nadwozia
Numer Natężenie prądu (A) Zabezpieczany obwód lub odbiornik
1 25 A Ogrzewanie szyby tylnej, elektryczna regulacja lusterek zewnętrznych
2 30 A Układ przeciwblokujący ABS
3 10A Sonda lambda (silniki benzynowe z katalizatorem spalin)
4 15A Światło drogowe prawe, reflektor dodatkowy
5 20 A Elektryczna pompa paliwa
6 10 A Światło pozycyjne lewe, oświetlenie zestawu wskaźników
7 10A Światło pozycyjne prawe
8 10 A Tylne światło przeciwmgłowe
g 30 A lub 10 A Silnik wentylatora chłodnicy standardowy (30 A) lub o dużej wydajności (10 A)
10 10 A Światło mijania lewe
11 15 A Światła przeciwmgłowe przednie
12 10A Kierunkowskazy, światło cofania
13 20 A Silniki wycieraczek szyb przedniej i tylnej oraz spryskiwacze szyb
14 20 A Dmuchawa ogrzewania i przewietrzania wnętrza
15 30 A Układ przeciwblokujący ABS
16 3A Ogrzewanie szyby przedniej
17 3A Przekaźnik ogrzewania szyby przedniej (niektóre wersje wyposażenia)
18 15 A Światło drogowe lewe
19 20 A Centralne blokowanie drzwi (zamek centralny), autoalarm
20 15A Sygnał dźwiękowy, światła awaryjne
21 15 A Oświetlenie wnętrza, zapalniczka, radioodbiornik, zegar
22 30A Elektryczne sterowanie szyb drzwi bocznych
23 30 A Spryskiwacze reflektorów
24 10A Światło mijania prawe
25 3A Elektroniczne urządzenie sterujące EECIV
26 15A Ogrzewanie siedzeń przednich
27 15 A Światła hamowania, ogrzewanie dysz spryskiwaczy
28 10A Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki klimatyzacji

Przekaźniki
Przekaźniki, oznaczone „R1" do„ R27", są umieszczone wewnątrz nadwozia, w skrzynce bezpieczników i przekaźników usytuowanej z lewej strony pod tablicą rozdzielczą. Przekaźniki są oznaczone ponadto kolorami. W zależności od wersji wyposażenia zamiast niektórych przekaźników stosuje się zwory (zmostkowania).
Wykaz przekaźników (wersja pełna)
Numer Przeznaczenie Kolor
R 1 Ogrzewanie szyby przedniej Zielony
R2 Wycieraczka szyby przedniej Czerwony
R3 Ogrzewanie szyby tylnej Zielony
R4 Układ przeciwblokujący ABS Ciemnozielony
R5 Pompa hydrauliczna układu prze-ciwblokującego ABS Fioletowy
R6 Światła drogowe Żółty
R7 Wycieraczka szyby tylnej Domarańczowy
R8 System wtryskowo-zapłonowy lub sterowanie silnika gaźnikowego Zielony czerwony lub żółty
R9 Elektryczna pompa paliwa Brązowy
R 10 Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki klimatyzacji Brązowy
R11 Klimatyzacja (pełne obciążenie) Brązowy
R 12 Układ podgrzewania wstępnego silnika wysokoprężnego Brązowy
R 13 Światła do jazdy dziennej l (dla krajów skandynawskich) Zielony
R 14 Wolny —
R 15 Rezerwowy —
R 16 Pompa paliwa wersji 4x4 Fioletowy
R 17 Wyłącznik czasowy oświetlenia wnętrza Żółty
R 18 Elektryczne sterowanie szyb Zielony
R 19 Tylne światło przeciwmgłowe Zielony lub brązowy
R 20 Światła do jazdy dziennej II (dla krajów skandynawskich) Niebieski
R 21 Światła przeciwmgłowe przednie Biały lub zielony
R 22 Spryskiwacze reflektorów Niebieski
R 23 Światła mijania Biały
R 24 Blokada rozruchu silnika (przy automatycznej skrzynce przekładniowej lub autoalarm Czerwony lub żółty
R 25 Światła przeciwmgłowe przednie — moduł Biały
R 26 Wyłącznik zapłonu (stacyjka) Czarny
R 27 Wolny

Wykaz zwor (zmostkowań) zamiast przekaźników
Numer Przeznaczenie
R 1 Autoalarm
R2 Mechaniczna skrzynka przekładniowa i autoalarm
R7 Wszystkie wersje oprócz Van (Ekspress)
R11 Wszystkie wersje oprócz przeznaczonych do Szwecji
R 15 Dla wersji Pop
R 16 Moduł świateł przeciwmgłowych przednich
R 24 Mechaniczna skrzynka przekładniowa lub autoalarm
R 27 Wersje gaźnikowe silników benzynowych CVH 1 ,4 oraz 1 ,6, a także silnik wysokoprężny

I temat przenoszę do "dyskusji"
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Albercik

Post autor: Albercik »

mateusz_175, to nie są starsze. Są od essa 1997r. Te, co Ty masz są z podgrzewaniem, dlatego moje wyglądają inaczej. Pamiętaj, że podgrzewanie działa tylko wtedy, gdy masz przednią szybę podgrzewaną. Jak nie masz, to te kabelki nic Ci nie dadzą :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik, zawsze mozna podpiąć pod ogrzewanie szyby tylnej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

leszek, a jak byś skopiował swój post , przerobił troszeczkę i przykleił w dziale elektrycznym ? :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Jureczku ;) z chęcią ale już nie dziś :).
Padam..............
Ale postaram sie to zrobić jutro ;)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Dzięki wielkie Leszek za odpowiedź, napewno to się przyda.Jutro postaram się popatrzeć jak to jest w praktyce z tymi bezpiecznikami i przekaźnikami. Kiedyś gdy zaglądałem do skrzynki wewnątrz samochodu nie zgadzało się kilka i były "mocniejsze" niż maja być.

Albercik pewnie jest tak jak piszesz.Niestety końcówki tych kabelków odpadły chyba ze starości i druciki wystają, w prawdzie nie z wszystkimi się to stało no ale z 4 to 2 koncówki jeszcze zostały.

Niestety jeździłem po kilku szrotach jakie są w rejonie, nigdzie nie mogę dostać tych podgrzewanych dysz i przekaźnika :(

No wiesz Yagr, nie chcę nic kombinować z elektryką i wole jak jest w org. Auto jeszcze dam do zakładu gdzie gość się zajmuje sprawami typowo elektrycznymi i żeby wszystko posprawdzał bo elektryka to nie dla mnie chyba :P

Leszek, jeżeli to nie problem to podaj mi swoje gg na PW bo czasem chciał bym o coś zapytać banalnego :)

Sorry że z tematu się zrobił bałagan.Nie wiem gdzie pytać o takie pierdółki.
Pozdrawiam

[ Dodano: Pią 11 Gru, 2009 ]
Witam
dawno nie pisałem z powodu braku internetu przez 2 tygodnie.
Niestety tej końcówki do spryskiwacza dalej nie mogę dostać, pytałem w kilku sklepach z używanymi częsciami i nie mają.Ta druga część szarego przekaźnika do której są podłączone kable jak się okazało leżała za akumulatorem.Podłączyłem do tej części drugiej i teraz mruga po odpaleniu samochodu przeważnie ta kontrolka żółta od tego włącznika.Nie wiem co to znaczy.
Z kolegą jeszcze odkręciliśmy maskę, ściągnęliśmy to obicie maski od strony silnika i telepaliśmy maską.Coś zaczęło się tłuc, nie jakis brud tylko było słychać ewidentnie coś większego.Niestety ponownie się gdzieś zablokowało i tyle z tego wynikło.Myślę że była to ta końcówka od spryskiwacza.

jeżeli ktoś by wiedział gdzie mogę dostać taką końcówkę ( jedną lub dwie ) bardzo bym prosił o kontakt.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ