akumulator z 55 AH na 45 ah

Moderator: Moderatorzy

klimax

akumulator z 55 AH na 45 ah

Post autor: klimax »

Witam zima za pasem i akumulator daje się we znaki i tu moje pytanie w moim essim mam aku 12V 55 AH 420 A poboru prądu czy jak zmienie na 12 45 AH z takim samym poborem pradu będe miał problemy z odpalaniem ? teoretycznie tylko zmienia się pojemność aku więc chyba powinno styknąć :)


Ford escort mk5 1992
1.6 benzyna
8V
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja zmienilem na 38Ah i tez nei mialem problemu z rozruchem tylko za dlugo nie mozna bylo auta z wlaczonym radiem zostawiac :P
klimax

Post autor: klimax »

Czyli szukać takiego który ma taki sam prąd rozruchowy :P i może być o mniejszej pojemności :P ja nigdy radia nie zostawiam włączonego jak silnik nie pracuje.
Blazey

Post autor: Blazey »

Wszyscy starają się pchać jak największą baterię, a ty się decydujesz na jej zmniejszenie... Pamiętaj, że prąd rozruchowy prądem rozruchowym, ale w większym akumulatorze będzie więcej energii zgromadzone. I może ci kiedyś braknąć na to ostatnie zakręcenie silnikiem. Wprawdzie ford to nie na tyle skomplikowane auto, by czuło taką zmianę ale lepiej trzymać się zaleceń fabryki.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dodać należy , żeby też nie przesadzać w drugą stronę , bo aku będzie chronicznie nie doładowany.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

a jaki prąd rozruchowy powinien mieć escorciak oryginalnie???
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

- silnik benzynowy 1,4 dm3:12 V, 240 A/45 A-h;
- silniki benzynowe 1,6 oraz 1,8 dm3: 12 V, 290 A/60 A-h;
- silnik wysokoprężny 1,8dm3: 12 V, 650 A/ /63A-h.

to wg WKŁ, czasy się zmieniły i akumulatory poszły w górę - nie powinienes mieć problemu bo większość spełni te wymagania. Ja mam Centrę futura 50Ah (CF02) i prąd rozruchu ma 510A więc wielki zapas przy benzyniakach, co innego ropniak ale ten temat cię nie dotyczy ;) Ogólnie im wyższy prąd rozruchowy tym lepiej ale uwaga przy porównaniach bo są chyba ze 4 różne normy to określające i ten sam aku ma w różnych normach zupełnie inne wartości tego parametru ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

wyczerpująca odpowiedz, dziękuję bardzo ;)
klimax

Post autor: klimax »

Dzięki za porady :) akumulator zakupiony. Dołożyłem i kupiłem o takich samych parametrach jak miałem do tej pory :)
ODPOWIEDZ