silnik nie gaśnie

Moderator: Moderatorzy

emiliopl

silnik nie gaśnie

Post autor: emiliopl »

witam
mam problem z essim.
od kilku dni samochód mi nie gaśnie i nie wiem co jest. szukałem na forum ale nic nie znalazłem :cry: nie wiem co to może być. samochód odpala normalnie, jak przekręcę kluczyk i go wyciągnę to silnik jeszcze przez jakiś czas pracuje. proszę o pomoc. przekaźniki działają sprawdzałem.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Może przepuszcza Ci elektro zawór odcinający paliwo w pompie ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Raczej nie reaguje od razu - sprawdź kolego styki we wtyczce przy elektrozaworze odcinającym paliwo przy pompie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emiliopl

Post autor: emiliopl »

a gdzie dokładnie znajduje się ten zawór na pompie??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Patrz punkt 3
Załączniki
elektro zawór pompy wtryskowej.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

a jak przełącznik zespolony? działa bez zarzutów?
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
emiliopl

Post autor: emiliopl »

jutro sprawdzę styki. z przełącznikiem zespolonym nie było do tej pory problemów, z pompą już za to kilka razy. szukałem dziś tego elektrozaworu, ale wygląda na to że jest osłonięty przez taką metalową obudowę, nie wiem czy ją ściągnę bez wyciągania pompy.
w mondeo pamiętam, że taki zawór było widać, nie miałem jednak takiej obudowy z tamtej strony.
grzegorz79

Post autor: grzegorz79 »

Zawór stop masz zabudowany dlatego,ze masz immobilaizer.Na 99% psoci ten zawór,ale przez tą osłonę będziesz miał bardzo utrudniony dostęp do niego.Z tego co kiedyś czytałem,to albo bosch-ka,albo demontaż pompy aby do niego się dobrać .
emiliopl

Post autor: emiliopl »

sam wolał bym pompy nie demontować, później ustawiać zapłon "na oko" to nie za ciekawe jest. więc zostaje jakiś mechanik. dzięki za pomoc. jak zrobię ten zawór to napisze czy to było to.
emiliopl

Post autor: emiliopl »

sprawa rozwiązała się sama :mrgreen: zaczął gasnąć normalnie. podejrzewam że do układu dostał się jakiś syf, który przyblokował zawór, przez co się nie domykał, ale musiało go w końcu przepalić, i jest ok. zobaczymy za jakiś czas. dzięki wszystkim za pomoc :grin:
ODPOWIEDZ