Cieknie olej
Moderator: Moderatorzy
Cieknie olej
Wczoraj zauważyłem pod samochodem plamkę oleju, tak ok. 5cm, jak przyjrzałem się na podwórku to okazało się, że jest ich już kilka więc cieknie od kilku dni. Jak byłem ostatnio u mechanika (jakiś miesiąc temu na wymianie rozrządu) to mówił, że leje się olej na uszczelniaczu, czytałem wszystkie tematy o tych sprawach, ale w końcu zgłupiałem Nie wiem już czy jest kilka tych uszczelniaczy, podobno ten jest gdzieś przy sprzęgle, jak pisaliście koszt to ok. 20zł, mechanik mówił mi, że gdybym chciał wymieniać to będzie trzeba wyjmować skrzynię i coś jeszcze, czy to prawda? Zaśpiewał wstępnie ok. 350zł (drogo, oj drogo;/), ale ustaliliśmy, że na wiosnę umyję silnik i zobaczymy skąd rzeczywiście się leje, bo mam pod silnikiem płytę ochronną, na której gromadził się ten olej, silnik był brudny- błoto, śnieg itd. i ciężko było zlokalizować usterkę. Sprawdzałem wczoraj poziom oleju i ubyło go minimalnie. I teraz pytanie, jezeli rzeczywiście przecieka na tym uszczelniaczu to czy leje się olej silnikowy czy ze skrzyni? Zupełnie nie mam pojęcia jak to działa, dlatego pewnie pytanie będzie głupie. Poza tym, jeżeli silnikowy, to jeśli będe pilnował poziomu i ewentualnie dolewał to czy naprawa może poczekać? Czy może się stać coś poważniejszego?
ps. nie wiem czy dobry dział, ale nie jestem pewny co się zepsuło i gdzie to umieścić. A jako, że w okolicach silnika to wrzuciłem tutaj
ps. nie wiem czy dobry dział, ale nie jestem pewny co się zepsuło i gdzie to umieścić. A jako, że w okolicach silnika to wrzuciłem tutaj
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dział raczej może być.
Jeśli cieknie olej uszczelniaczem ze silnika - to po przejściu przez sprzęgło , będzie czarny - jeśli ze skrzyni - raczej jasny.
Można też rozrużnic po zapachu.
A teraz tak - mechanior mówil o uszczelniaczu.
Tak - z tyłu na wale masz uszczelniacz i żeby go wymienić - trzeba wywaliś skrzynię biegów a także sprzęglo oraz koło zamachowe przy silniku.
Do wymiany uszczeniacz wału - ściągane będą półosie więc warto się zastanowić nad nowymi osłonami przegubów zewnętrznych , będzie okazja sprawdzić w jakim stanie jest tarcza i docisk sprzęgła oraz w jakim stanie jest wieniec na kole zamachowym.
Przy tej robocie wymontowany będzie rozrusznik - też warto go przejrzeć
Jeśli by się okazało , że sprzęgło już jest na wykończeniu , to trzeba je wymienić a to już dodatkowa kasa.
Lepiej za wczasu uzbieraj więcej gotówki.
narazie możesz jeździć i sprawdzać poziom oleju w silniku.
Sprawdzaj też co jakić czas poziom oleju w skrzyni.
Nic się narazie nie stanie prucz plam pod wozem i ewentualnie jakieś mandaty za zanieczyszczanie środowiska jak któryś mundurowy to zobaczy.
Jeśli cieknie olej uszczelniaczem ze silnika - to po przejściu przez sprzęgło , będzie czarny - jeśli ze skrzyni - raczej jasny.
Można też rozrużnic po zapachu.
A teraz tak - mechanior mówil o uszczelniaczu.
Tak - z tyłu na wale masz uszczelniacz i żeby go wymienić - trzeba wywaliś skrzynię biegów a także sprzęglo oraz koło zamachowe przy silniku.
Do wymiany uszczeniacz wału - ściągane będą półosie więc warto się zastanowić nad nowymi osłonami przegubów zewnętrznych , będzie okazja sprawdzić w jakim stanie jest tarcza i docisk sprzęgła oraz w jakim stanie jest wieniec na kole zamachowym.
Przy tej robocie wymontowany będzie rozrusznik - też warto go przejrzeć
Jeśli by się okazało , że sprzęgło już jest na wykończeniu , to trzeba je wymienić a to już dodatkowa kasa.
Lepiej za wczasu uzbieraj więcej gotówki.
narazie możesz jeździć i sprawdzać poziom oleju w silniku.
Sprawdzaj też co jakić czas poziom oleju w skrzyni.
Nic się narazie nie stanie prucz plam pod wozem i ewentualnie jakieś mandaty za zanieczyszczanie środowiska jak któryś mundurowy to zobaczy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Olej jest czarny, więc raczej silnikowy. Czyli okazuje się, że to poważna operacja, w takim razie na razie będzie musiała poczekać jeśli da się z tym jeździć. A jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Widziałem temat o czujnikach i twoje zdjęcia z korkami w skrzyni, czy to tam sprawdza się poziom? Korek kontrolny wyjmujemy? Jak to zrobić?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Odkręcasz korek - bierzesz cienki drucik - zaginasz go pod kątem 90 stopni - wsadzasz go w otwór i sprawdzasz w ten sposób poziom oleju - jeśli jest do 1-1,5 cm poniżej korka , to jeszcze jest OK - jeśli więcej jak 1,5 cm to trzeba dolac do poziomu otworu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Wczoraj pojechałem do mechanika z cieknącym problemem i chłopak twierdzi, że olej cieknie nie z uszczelniacza, ale ze wspomagania hamulca, które było już naprawiane kiedyś... poxiliną Teraz zaczyna przepuszczać i się leje. No i tu moje pytanie skąd olej w tym miejscu? Jaki to olej, no bo chyba nie silnikowy. Wiem, że np. we wspomaganiu kierownicy wlewa się olej, ale do hamulców też? No bo mam zbiorniczek na płyn hamulcowy, a olej... nie wiem dla mnie to ciemna magia, ale chciałbym wiedzieć czy to możliwe czy coś typ wymyślił, bo silnik jest już nieźle pozalewany i coś z nim trzeba robić;/
ewentualnie jeżeli chodzi o to "wspomaganie" to jakich części mam szukać? bo chyba nie pompy, doradźcie coś bo mam już dość powoli tego sprzętu;/
1. cieknący olej
2. łapanie obrotów do 3tys.
3. dymienie na czarno jak traktor przy ruszaniu i dawaniu gazu,
co będzie następne? jak tak dalej pójdzie to chyba giełda, bo każdy mechanik mi mówi, że to inna przyczyna, musiałbym chyba pół samochodu wymienić POMOCY!
ewentualnie jeżeli chodzi o to "wspomaganie" to jakich części mam szukać? bo chyba nie pompy, doradźcie coś bo mam już dość powoli tego sprzętu;/
1. cieknący olej
2. łapanie obrotów do 3tys.
3. dymienie na czarno jak traktor przy ruszaniu i dawaniu gazu,
co będzie następne? jak tak dalej pójdzie to chyba giełda, bo każdy mechanik mi mówi, że to inna przyczyna, musiałbym chyba pół samochodu wymienić POMOCY!
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ze wspomagania hamulca - czyli z serwa nie cieknie Ci olej - cieknie płyn hamulcowy.
Jak pompa hamulcowa zacznie przepuszczać z drugiej sekcji na zewnątrz to akurat płyn trafia do środka serwa.
Do regeneracji lub lepiej do wymiany pompa hamulcowa - co do serwa ? płyn hamulcowy prędzej czy puźniej zeźre membrane w serwie.
Nie chcę być pesymistą , ale podejrzewam , że serwo też do wymiany.
Szukaj na szrocie suchych i czystych części.
Jak pompa hamulcowa zacznie przepuszczać z drugiej sekcji na zewnątrz to akurat płyn trafia do środka serwa.
Do regeneracji lub lepiej do wymiany pompa hamulcowa - co do serwa ? płyn hamulcowy prędzej czy puźniej zeźre membrane w serwie.
Nie chcę być pesymistą , ale podejrzewam , że serwo też do wymiany.
Szukaj na szrocie suchych i czystych części.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ale płyn hamulcowy jest wyraźnie rzadszy od oleju. I nie czarny. Poza tym można go wziąć na język. Odrobinę, bo cholernie szczypie (od razu wiadomo, że płyn, olej razcej nie ma smaku ). A przy uszkodzeniach zespołu pompa - serwo, było by wyraźnie czuć problemy z hamowaniem. Pojawiły się jakieś?
Chyba, że silnik jest w takim stanie, że olej przedostaje się przewodem podciśnieniowym do serwa.
Chyba, że silnik jest w takim stanie, że olej przedostaje się przewodem podciśnieniowym do serwa.
No właśnie i tu jest problem, hamuje tak jak hamował, nie ma z tym problemu. A pod autem jest czarna plama, sprawdzam regularnie olej i trochę go ubywa (nie wiem czy przez to dymienie, że go np. spala) czy przez to, że kapie. Na ziemi jest czarna plama wyraźnie olej. Płynu hamulcowego nie ubywa, i jest czyściutki zółty- wymieniany po kupnie auta, więc jakieś 3 mc temu.
Wrzuciłem zdjęcie może pomoże w diagnozie.
Na czerwono obrysowałem przewód, który idzie w dół (z przodu silnika) i tam dalej z czymś się łączy i to niby tam jest wyciek ,mniej więcej gość szukał- tam,gdzie czerwona strzałka, tylko, że na dole. a pompa hamulcowa jest chyba obok zbiorniczka z płynem (zaznaczyłem zieloną strzałką.) No i jeszcze jedna sprawa, tam gdzie są zielone linie pojawiły się ślady oleju, czy się mylę, czy to miejsce uszczelki pod głowicą i to ona może również przepuszczać?
Wrzuciłem zdjęcie może pomoże w diagnozie.
Na czerwono obrysowałem przewód, który idzie w dół (z przodu silnika) i tam dalej z czymś się łączy i to niby tam jest wyciek ,mniej więcej gość szukał- tam,gdzie czerwona strzałka, tylko, że na dole. a pompa hamulcowa jest chyba obok zbiorniczka z płynem (zaznaczyłem zieloną strzałką.) No i jeszcze jedna sprawa, tam gdzie są zielone linie pojawiły się ślady oleju, czy się mylę, czy to miejsce uszczelki pod głowicą i to ona może również przepuszczać?
- Załączniki
-
- silnik.jpg (253.72 KiB) Przejrzano 6206 razy
O końca.
Dekiel zaworów - poci się. Niestety to częste i "normalne".
W sumie to mógłbyś odłączyć ten przewód i sprawdzić, czy jest zaolejony w środku.
A do posiadaczy diesli: czym jest zasilane serwo w podciśnienie: z kolektora, czy z pompki na alternatorze? A może jeszcze jakoś?
Na razie wytrzyj dobrze silnik i patrz, skąd się sączy. Najlepiej porób zdjęcia. Bo w tej chwili to trochę po omacku...
Dekiel zaworów - poci się. Niestety to częste i "normalne".
W sumie to mógłbyś odłączyć ten przewód i sprawdzić, czy jest zaolejony w środku.
A do posiadaczy diesli: czym jest zasilane serwo w podciśnienie: z kolektora, czy z pompki na alternatorze? A może jeszcze jakoś?
Na razie wytrzyj dobrze silnik i patrz, skąd się sączy. Najlepiej porób zdjęcia. Bo w tej chwili to trochę po omacku...
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie do końca - płyn rombie sobie równiutko membranę w serwie i robi się czarny.Blazey pisze:Ale płyn hamulcowy jest wyraźnie rzadszy od oleju. I nie czarny
Weź jaką kolwiek gumę która nie jest odporna - kapnij na nią kapkę płynu hamulcowego i potrzyj to miejsce palcem - po paru sekundach palec będzie czarny od gumy.
Olej z silnika ? raczej nie - przecież tam jest podciśnienie - powietrze jest wysysane z serwa a nie wtłaczane.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
A to nie jest ta nieszczęsna ODMA? (odpowietrzenie skrzyni korbowej?)Pele pisze:mniej więcej gość szukał- tam,gdzie czerwona strzałka
Zbiorniczek to jest raczej NA pompie a nie obok.Pele pisze:a pompa hamulcowa jest chyba obok zbiorniczka z płynem
To jest uszczelka pokrywy zaworów a nie głowicy.Pele pisze:czy to miejsce uszczelki pod głowicą i to ona może również przepuszczać?
Nie pierdziel się z "jakimś" gościem, tylko sam odkręć zaciski na wężykach, zdejmij jak Blazey mówi ten wężyk i sprawdź gdzie leci.Jak będzie trzeba, to zdejmij jeszcze i z 4 inne.Sam pomacaj,powąchaj,posmakuj.My przez neta nie damy rady .
Z płynem racja. Może się zrobić czarny. Ale zachowuje się inaczej niż olej. Rzadszy przecież jest (choć nie wiem, jak się zachowuje mieszanka pół na pół z gumą )
Niemniej jakoś w taki wyciek płynu nie chce mi się wierzyć. Przecież co chwilę traciłby hamulce. A to chyba czuć.
Moim zdaniem, to olej.
Jeszcze raz: silnik do czysta i w trasę jak sucho. Samo wyjdzie.
Niemniej jakoś w taki wyciek płynu nie chce mi się wierzyć. Przecież co chwilę traciłby hamulce. A to chyba czuć.
Moim zdaniem, to olej.
Jeszcze raz: silnik do czysta i w trasę jak sucho. Samo wyjdzie.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To na pewno najlepsze wyjście.Blazey pisze:Jeszcze raz: silnik do czysta i w trasę jak sucho. Samo wyjdzie.
Zacznie być czuć jak skończy się płyn - dużo go nie ubywa a ten skubaniec jest lepszy od oleju - mała kapka a plama się robi wielka.Blazey pisze:Przecież co chwilę traciłby hamulce. A to chyba czuć.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
serwo jest zasilane tym przewodem co zaznaczony zostal na czerwono (zasilaja jest tez nim klapka podcisnieniowa od obiegu zamknietego klimy jak ktos ma klime) i cos tam jeszcze. Podcisnienie jest robione przez jakies urzadzonko do ktorego wlasnie wchodzi ten zaznaczony na czerwono wezyk. wyglada to tak jak na zdjeciuBlazey pisze:A do posiadaczy diesli: czym jest zasilane serwo w podciśnienie: z kolektora, czy z pompki na alternatorze? A może jeszcze jakoś?
- Załączniki
-
- VACUM
- vacum.jpeg (161.12 KiB) Przejrzano 6191 razy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982