Krokowy cz.2......

Moderator: Moderatorzy

Piter_Tychy

Krokowy cz.2......

Post autor: Piter_Tychy »

Witam serdecznie po dlugiej przerwie (praca licencjacka i obrona,kupa pracy:). Wracam do tematu wałkowanego już wiele razy. Naprawa krokusa która widnieje gdzieś tutaj niebardzo zdaje egzamin, mianowicie styki które się czyści że tak powiem h... dały. Ostatnio gdy redukowałem bieg na zakrecie to podczas spadania obrotów zgasł mi silnik:( Wiesiu i Robertford, pytanie szczególnie do was, wiecie o co chodzi, wiem że wałkowaliśmy już ten temat, ale musze coś z nim zrobić bo to badziewie kosztuje u mnie prawie 500zł!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam
Piotr
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

hmmm, powiem tak, skoro czysciles te styki i zrobiles tak ze na mierniku elektronicznym za kazdym razem gdy te styki sa zwarte (bez nacisku) rzeczywiscie przewodza (trzeba sprawdzic z 20 razy) i wszystko jest ogolnie z nim ok, tzn nie ma wyraznych uszkodzen, wszystkie przewody przewodza w 100%, zlaczka laczaca krokwca jest w 100% sprawna,to w takim przypadku nie moze to byc wina tego silniczka krokowego.

W tym przypadku zrob sobie najlepiej diagnostyke, moze Ci cos wyjdzie. A jak nie,to problem niestety zaczyna sie od nowa,bo to moze byc nawet czujnik polozenia przepustnicy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

No powiem Ci, że teraz jestem głupi. Nie wiem co może być przyczyną jak nie silnik krokowy. Ja u siebie miałem te same objawy co Ty pojechałem do znajomego do serwisu Forda przeczyścili mi styki w kostkach coś tam nasmarowali bo widać było jak odbierałem autko że jest nakapane olejkiem i wszystko wróciło do normy. Nie wiem może podjedź do serwisu jak jest blisko Ciebie i zapytaj się co oni na to.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tak jak pisalem, to przyjrzalbym sie wlasnie wszystkim zlacza od silnika krokowego i od czujnika polozenia przepustnicy, przeczyscil je i dobrze sprawdzil. Mysle ze to moze byc tego wina, wlasnie cos takiego jak zrobili Robertowi :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Piter_Tychy

Post autor: Piter_Tychy »

No tak zrobie właśnie, poczyszcze i zobacze. Powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz, bo troche pokręciłem ta śruba regulacyjną i tym wałeczkiem w krokowym silniku i niewiem czy jest w dobrej pozycji, chodzi mi o to czy końcówka silniczka krokowego (czarny wałeczek) ma na wyłączonym silniku być przy tej śrubie czy w jakiejś odległości od tej śruby?

Pozdrawiam
Piotr
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Ten wychodzący kołek z silnika krokowego ma opierać się o tą śrubę z taką blaszką - opornikem. W sumie nie powinno sie tam regulować ( to jest regulowane fabrycznie ), a wyregulowane jest właśnie na wolne obroty.
Ale co Piter pokręciłeś tą śrubką i jest jakaś poprawa?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Piter_Tychy

Post autor: Piter_Tychy »

No właśnie Robercie regulowałem i chyba rozregulowałem, niema ani poprawy ani gorzej, dusi się czasem, nawet często, czasami zgaśnie, niewiem jakie mam obroty bo niemam obrotomierza, kręcąc tą śrubką-opornikiem troche nagrzebałem bo niewiem teraz o co biega, byłem u kolesia na diagnostyce, ale z samej rozmowy wstępnej stwierdziłem że koleś niewie o co biega i h...się zna, więc nawet mu auta nie dawałem bo skasuje mnie za nic. Poradzcie coś. Mam tą śrubke wyregulować na wyłączonym silniku tak aby lekko dotykała tego trzpienia silniczka krokowego, czy ma byc jakis luz, no i wzglądem tego trzpienia, ma być wysunięty czy wsunięty, bo jest możliwość wsunięcia i wysuniećia tego badziewia.....

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ