Kolektor od RS'a do RDA.

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

emtees

Kolektor od RS'a do RDA.

Post autor: emtees »

Jak w temacie-ostatnio wymyśliło mi się, żeby spróbować założyć kolektor dolotowy od RS'a do zwykłego zeteca 1.8. Wydechowy pasuje prawda? Dolotowy z tego co się orientuję pasować nie chce. Widziałem jednak, że angole dają rade takiego moda zrobić. Da sie przespawać flansze od seryjnego dolotowego do tego z RS'a? Bawił się ktoś w podobne rzeczy u nas?

I jeszcze pytanie odnośnie podciśnień, krokowca i przepustnicy. Ma ktoś jakiś opis który wężyk jest od czego przy seryjnym kolektorze? W naszych fordach od cholery tego tam jest, jakieś śmieszne napowietrzanie spalin itd prawda? Wywalić to można bez żadnych konsekwencji? Do krokowca i przepustnicy wtyczki z wiązki pasują czy trzeba przerabiać?
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Ani dolotowy ani wydechowy nie pasuje ,trzeba przespawywac flansze ,o ile w wydechowym jest to łatwiejsze to sssacy jest z alu wiec sam domysl sie reszty.
:mikolaj:
emtees

Post autor: emtees »

To sobie coś ubzdurałem z tym wydechowym. No dobra, czyli lipa :) Dzięki za odpowiedź ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nie wspominając już o krokowcu który jest w zupełnie innym miejscu,bo na obudowie filtra powietrza.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Takim zabiegiem więcej sobie zaszkodzisz niż zyskasz, już jeden taki na fefku był co przespawał kolektor wydechowy od rs i wsadził to do zeteca, a potem bardzo szybko wyrzucił.
Policz najpierw optymalną pojemność obu układów i dopiero działaj, najlepiej zbuduj ITB , tylko kot to potem ustawi :roll: :?:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
emtees

Post autor: emtees »

W liczenie to wiadomo, że nikt się bawić nie będzie :P Szkoda, że ITB to nie ta liga kosztów... W zasadzie tylko one powstrzymują, bo szlak już jest przetarty ;) Przepustnice z GSX-R, flansze nawet bym mógł wziąć ze swojego starego kolektora dolotowego, całość postawić na Megasquircie, albo nawet na naszym rodzimym Ecumasterze i można latać :mrgreen:

Dzięki za każde info, skutecznie mi ten pomysł wybiliście z głowy :mrgreen: Trzeba kombinować inaczej :razz:

btw-orion, pamiętasz może kto się bawił w to?
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

emtees pisze:btw-orion, pamiętasz może kto się bawił w to?
remik
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
emtees

Post autor: emtees »

Dziękować :)
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Dobra odgrzebuje koltleta, Padła taka parafraza i bardzo mnie to zastanowiło .
orion pisze:Takim zabiegiem więcej sobie zaszkodzisz niż zyskasz, już jeden taki na fefku był co przespawał kolektor wydechowy od rs i wsadził to do zeteca, a potem bardzo szybko wyrzucił.
Policz najpierw optymalną pojemność obu układów i dopiero działaj, najlepiej zbuduj ITB , tylko kot to potem ustawi :roll: :?:
A dlaczego, bo tez chciałem sobie zamontowac takie cosik i nie wiedziałem czy na tym zabiegu nie starce.I co ??? nie straciłem nawet ,nawet,nawet ani troche.
Majac kolektor od rs-a została dospawana do niego flasza od zeteca (uzyskana z ów kolektora -szlifowanie i takie tam ).Nie dawno został to ustrojstwo załozone do mojego samochodu i normalnie bomba.Silnik bardzo łatwo sie wkreca juz od samego dołu co na zeliwnym kolektorze był dosc kiepskie.Moze to moje tylko takie odczucie ,ale szczerze w to watpie bo zrobiłem porównanie na obu kolektorach i jest duza róznica w pracy silnika.
Szczerze polecam jesli ktos ma czas ochote i troche kasy zakładajcie kolektory rórowe od rs-a warto naprawde.
:mikolaj:
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Mnie przekona jedynie profesjonalny pomiar, a wspawywanie kolektora na "pałę" nic dobrego nie wróży, to że inaczej brzmi nie znaczy że szybciej jedzie :razz:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

lepsze brzmienie wplywa znaczaco na poczucie lepszych osiagow :D takze orionik ma calkowita racje, przydalby sie pomiar, a nie odczucia. Juz pomiar do 100km/h w powtarzalnych warunkach i z dobrym pomiarem moglby prawde powiedziec.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emtees

Post autor: emtees »

To nie jest takie do końca wspawywanie "na pałę". Kolektor z RS'a to kolektor zaprojektowany na większy przepływ więc na pewno odniesie jakiś pozytywny skutek po założeniu go do RDA/RKC/RQB. Zresztą o czym tutaj mówić, seryjny kolektor od w/w silników jest tak z d*py, że samodzielnie wyspawane, bylejakie 4-2-1 pewnie by coś dało :razz:
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

A kto tu mówi o mruczeniu czy ryczeniu ,opisałem to obserwujac zegary silnika nie jego brzmienie.
:mikolaj:
kris

Post autor: kris »

Podepne się pod temat,mam zamiar wsadzić do swojego kolektor z RS-a,teraz pytanie czy góra pasuje plug&play do bloku silnika,bo dół to wiem ,że trza przespawać?
I jeszcze jedno pytanko,bo z metalurgii jestem zielony,czy żeliwo da się pospawać do stali? bo rozumię ,że kolektor z RS-a jest stalowy?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2011, 10:23 przez kris, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kris2629, chyba inna flansza jest u góry...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ