Poprawa parametrów silnika.

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Poprawa parametrów silnika.

Post autor: Bazyss »

Witam.
Mam do was takie pytanie. Czy silniczek 1,6 16v jest podatny na jakieś modyfikacje typu przepustnica od 2,0 czy to coś zmieni czy filtr powietrza KN? czy może jakieś inne modyfikacje są wam znane??

pozdrawiam.
BogdanROX

Post autor: BogdanROX »

Z tego co się orientuję to można zapodać wałki, przepustnicę, przepływomierz z Zeteca 2.0

Nie mam pewności czy jeszcze kompa można było przełożyć do tego zestawu. Jeśli chodzi o filtr powietrza K&N to masz na myśli wkładkę czy stożek dedykowany ?
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

raczej wkładkę. no chyba że stożek dedykowany coś poprawi :) co do przepustnicy to spoko :) a co przepływomierz jest inny? że też go można zmienić??
watchu

Post autor: watchu »

Z tego co ja się orientuję taniej łatwiej szybciej będzie włożyć nowy blok 1.8 lub 2.0.
BogdanROX

Post autor: BogdanROX »

Stożek w Escorcie przenosi ci maksymalny moment obrotowy w trochę wyższą partię obrotów ale to nie znaczy, że ci go podniesie jak niektórzy uważają. Poza tym troszkę dźwięk masz fajniejszy. Zdania są podzielone co do montażu stożka.
Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

i odrobinę obniży trwałość silnika (nie jakoś strasznie) - coś za coś...
watchu

Post autor: watchu »

Niezrobiony profesjonalnie z wyliczeniem objętości orurowania nie tylko nie pomoże ale i zaszkodzi. To nie jest element tuningu mechanicznego a raczej optycznego zwłaszcza jeśli mowa o 1.6. Z tego silnika bez rozwiercania nic nie wyciągniesz. A za wydane na to pieniądze kupisz 2.0 16v
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Czytałem dużo na ten temat.

Po zmianie przepływki, przepustnicy i wałków oraz komputera problem jest z niskimi obrotami. Silnik wkręca się na obroty lepiej po przekroczeniu 2500-3000 obr.

Generalnie końcowe wnioski są takie:

jeśli masz plastikowy kolektor ssący - wkładasz od RKC, RQB
jeśli masz metalowy kolektor ssący - wkładasz z 2.0 Zeteca z Mondeo przed 97r.

Wałki od Blacktopa nie pasują.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Ja wykonałem u mojego ojca w mondeo 1,6 modyfikację.
Zmieniłem wałki na wersje z 2.0 oczywiście wymiana zaworów na nowe i szlif głowicy
Wymieniona przepustnica z 2.0
I przepływomierz na nowy z 2.0

I efekt końcowy jest bardzo dobry na hamowni nie byłem, ale 100koni ma na pewno lub trochę więcej.
Na obroty wkręca się rewelacyjnie. Bardzo dobrze się rozpędza i jest to odczuwalne.
Spalanie spadło o 1l jest 9l/100km
Komputera nie zmieniałem bo jest EECV i problem jest wtedy z immo.
Wystarczyła samoadaptacja.

NIC więcej się z tego nie wyciśnie. Modyfikacja wyszła nie całe 1000zł

Plan jest jeszcze tylko wymienić kolektor wydechowy który ma lepszy przepływ bo ten co jest to jak się na niego patrzy musi strasznie hamować spaliny. Jest taki jakiś dziwny i mały
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

watchu pisze:Z tego co ja się orientuję taniej łatwiej szybciej będzie włożyć nowy blok 1.8 lub 2.0.
Takiej bzdury to jeszcze nie czytałem ,czyli ze przełozenie klocków od rkc lub rqb jest dłuzsze i ciezsze niz wstawienie bloku z 1,8 do 1,6

ej no wes konkurs na Stend UP jest w telewizji nie tu.

Wracajac do temetu to Krzys (Kurowski) napisał co i jak wszak ze nie jest konieczne planowanie i wymiana zaworów,a głowice w 1,6 i 1,8 sa praktycznie te same.
:mikolaj:
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

No można jeszcze wstawić soft turbo, Zetec spokojnie wytrzyma 0,5 bar na seryjnych gratach.

Ciekawe czy można zapodać turbinke z Essa 1.8 TD lub TDi ;)
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Tigerbart pisze:Czytałem dużo na ten temat.

Po zmianie przepływki, przepustnicy i wałków oraz komputera problem jest z niskimi obrotami. Silnik wkręca się na obroty lepiej po przekroczeniu 2500-3000 obr.

Generalnie końcowe wnioski są takie:

jeśli masz plastikowy kolektor ssący - wkładasz od RKC, RQB
jeśli masz metalowy kolektor ssący - wkładasz z 2.0 Zeteca z Mondeo przed 97r.

Wałki od Blacktopa nie pasują.
Jeżeli modyfikacje które opisujesz maja negatywny wpływ na prace silnika w dolnych partiach obrotowych to nie ma sęsu się w to bawić ;/ Zostawie go taki jaki jest czyli seria. Trudno 90Km musi wystarczyć ;)

No może tylko wkładkę KN można załozyc
Pozdrawiam.

[ Dodano: Czw 14 Paź, 2010 ]
a czy sama wymiana przepustnicy z 2.0 coś da??
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

To tylko półsrodek niestety,zrób przekładke od rqb lub rkc i bedziesz zadowolony
:mikolaj:
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

RKC ma takie same wałki jak RDA...

Ja mam plastikowy kolektor dolotowy i wałki z MDO po 97 roku jak dobrze pamiętam, problemów nie ma żadnych z wolnymi. Dopiero po włożeniu przepustnicy wolne są ciutke bardziej nerwowe, ale to ie ma żadnego wpływu na jazdę.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

do tego jeszcze skoro kolega ma 1.6 to moze sobie powiekszyc wydech na 55mm, czy tam zamiast kata wpakowac jeszcze tlumik przelotowy :)
ODPOWIEDZ