SWAP silnika

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

MARKKO

Post autor: MARKKO »

no cóż niema to jak zawias w dieselu :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak ktoś szuka czegoś porządnego do przeszczepu to oblukać to : http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=188813837
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

Heh gdyby tylko człowiek miał kasiorę :???:
kauczuk-krk

Post autor: kauczuk-krk »

eeetam... to tylko RS :)

emceha, jak masz 130 kucy to nie opłaca się swapować... lepiej uturbiać :cool:
emceha

Post autor: emceha »

kauczuk-krk pisze:emceha, jak masz 130 kucy to nie opłaca się swapować... lepiej uturbiać
Na takie słowa otuchy czekałem he he :razz: Z resztą sądząc po znikającym oleju mój silnik już długo nie pożyje więc jest szansa ;) Wiesz może kauczuk-krk jakie koszta mniej więcej i kto by się tego podjął tak aby to wszystko grało jak trzeba ??? Może być w małopolskim.
kauczuk-krk

Post autor: kauczuk-krk »

To zależy ile chcesz wyciągnąć z niego mocy... 30KM to tak lekko... i myślę że 5-6tyś by starczyło. Ale możesz szaleć... w UK są świry które wyciągają z tego silnika po 300KM :D

tutaj mały filmik na zachęte: Fiesta 1.8 Zetec Turbo :)
http://www.wrzuta.pl/film/wmmOAVX5NH/fi ... etec_turbo

No ale do uturbiania to silnik musisz mieć w super stanie...


W każdym razie ja na RS2000 swapował nigdy nie będę :P Za dużo tego było ostatnio... w FEFKu ostatnio ich naście powstało :P Dlatego jak się za to wezmę to będzie 6 cylindrów :) ale do tego trzeba mi dobrego sezonu za granicą :)
emceha

Post autor: emceha »

Ale mu fajnie ćwierka BLOW OFF :mrgreen: Koszta spore :-| Moze na razie przymierzę sie do planowania głowicy, polerki dolotu i odciążenia zamachu a potem się zobaczy :razz:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

oto przykład dobrze zrobionego swapa http://moto.wp.pl/kat,45074,wid,8174488,wiadomosc.html :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a teraz poważnie - http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=196822853
do sprzedania jest cały RS 1600 turbo - do swapu całkiem niezły silnik z drzemiącymi w nim możliwościami dość prostego podkręcania turbiny. a tu odpowiedź sprzedającego na moje zapytanie : "...silnik jest w bardzo dobrym stanie jest jeszcze w samochodzie i można odpalić cena za kpl.silnik z wiązką sterownikiem rozdzielaczem paliwa +pompa 1500zł cały samochód za 2500zł nodwozie w tylnej części skorodowane środek ładny skrzynia biegów super zawieszenie twarde ale dobre auto bez możliwości rejestracji". W moim odczuciu cena za silnik mogłaby być mniejsza ale i tak z bebechami i turbo to do przełknięcia. Oczywiścia zawsze istnieje szanse że sprzedający ściemnia :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

Yagr pisze:oto przykład dobrze zrobionego swapa
Yagr, widziałem tego malucha w akcji na 2 rundzie mistrza Tychów w zeszłym roku ;) Powiem że ten potwór jeździ jak dziki ale niestety driver był dupowaty i na naszych oczach wyrżnął w drzewo :-| Jako jedyny ten malczan na tym KJSie wyskoczył na hopie prawie 0,5 metra w górę (na starym telefonie nawet filnik miałem z tym wystkokiem). Silnik to niezła hybryda bo dół od Ritmo a góra od Uno turbo :shock: około 140 koników ;)

Co do tego RSa to też widziałem to ogłoszenie. Ciekawa sprawa :-|
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

odgrzewam starego kotleta.
Czy są w PL firmy które robią SWAP silnika, które znajdą mi silnik przełożą (tu myślę o 2.0 dohc n7a) do Escorta cabrio mk7 ;) Jestem laikiem technicznym i myśl swapa, rzeźbienia, ciągłych problemów, ustawiania, komputerów, ecu, wiązek elektrycznych, kołysek, szkrzyń biegów mnie przeraża. Jednak cały czas myślę o silniczku 150 kuni i chciałbym takie coś mieć. Czy ktoś coś takiego robił w firmie etc? większośc z was zna się na technice i pewnie sama sobie poradziła. Jaka jest najlepsza droga do bezproblemowego SWAPA. Myślałem o rs2000 w wersji mk7 (f1) aby kupić jakiegoś obitego i wtedy każdy mechanik (jak sądzę) zrobi mi przekładkę. Czy to jest prosta sprawa?
Uczucia do Escorta mam wiele, jednak wiedzy i umiejętności technicznej 0. Tematów było sporo jednak skomplikowanie i zawiłości techniczne mnie dobiły. Proszę o ścieżkę do N7A dla laika, oczywiście nie chcę też zbankrutować ;)
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Arcadio, w tej sprawie WieSiu ma najświeższe informacje :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

zapraszam :) mam to w malym palcu :D Nawet w przypadku jak wezmiesz z MK5 RS nie ma problemu :D Jedynie musisz zobie znalezc caly przod auta (wlasnie z tym co pod deska, czyli np. komputerem) + tlumiki, reszta zostaje taka sama. Potem zostanie tylko uruchomic gaz i po sprawie. Mnie wymiana wlasciwie w 2 autach swap kosztowal 450zl (w tym elektryke sam robilem i pomagalem przy sporo przy wymianie),wiec swap w jednym aucie nie powinien Cie bardzo duzo kosztowac u mnie :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Możesz też zastosować 2.0 zetec silver top z Mondeo mk1, 136 koni, który jest dużo żywotniejszy od N7A. W sumie wszystko jest to samo, wymieniasz ECU, silnik, kolektory, wydech, + kilka drobiazgów . Poza tym tak samo wygląda i nikt sie nie kapnie ze masz większy silnik niż 1.6.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Tigerbart pisze:Możesz też zastosować 2.0 zetec silver top z Mondeo mk1, 136 koni, który jest dużo żywotniejszy od N7A
Dlaczego twierdzisz że jest żywotniejszy ? W moim N7A po przelocie ponad 200tys km dalej lany był syntetyk 5W50 i nie brał go w zasadzie nic, 19 lat silnik i spadek ok 10 koni od serii, więc dlaczego mówisz że nie jest żywotny ? Po 19 latach N7A ma nadal więcej koni i momentu niż zetec, więc jak dla mnie trochę bez sensu :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ