Silnik 1800 16v ile i jak można podnieść Moc ?

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Benko

Silnik 1800 16v ile i jak można podnieść Moc ?

Post autor: Benko »

Dam sobie spokój z "turbo magami i innymi wynalazkami :lol:
Ale mam pytanie jak podnieść racjonalnie moc w 1800 16v ponoć 115km?
Słyszałem o zmianach walków rozrządu z 2000 16v i przepustnicy ,jakie jest wasze zdanie ?
Może jakieś macie patenty aby podnieść moc w ty silniku ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

przerobic na wersje rqb i z niego wlozyc walki i sterownik (1.8 130KM). Ale to szczegoly niech podadza Ci co mieli z tym doswiadczenie fizyczne.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Benko

Post autor: Benko »

kurde co to za wersja rąb ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

RQB, wersja z cabrioletow xr3i, tylko w cabrio taki byl
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Benko

Post autor: Benko »

Kurde jak z' cabsów 'to trudno dostępne pewnie ?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja mysle, ze najprosciej i najtaniej to zrobic swapa na 2.0 z mondeo
kris

Post autor: kris »

Benko pisze:Słyszałem o zmianach walków rozrządu z 2000 16v i przepustnicy ,jakie jest wasze zdanie ?
Swego czasu dużo czytałem bo jest w planach,dobrze gadasz ,wałki od mondeo 2.0,przepustnice z 2.0,przepływomierz z 2.0 z tym ,że do niego przekładamy elektronike ze starego,trza jakiś dolot zmontować co by zasysało jak najwięcej zimnego powietrza,na tym papierowym filtrze tego nie osiągniesz,no i na koniec wydech,silnik ma oddychać,czyli jak najszybciej pozbyć się spalin wtedy jest realne uzyskanie kilkunastu koni.

Podobno,ale mówie podobno trza wgrać nowe oprogramowanie sterowników wtrysków ale w tym temacie niech się wypowiedzą fachowcy.
Benko

Post autor: Benko »

O wgrywaniu oprogramowania też czytałem a tak w roli jasności chodzi mi o silnik z Mondeo mk2
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Benko, wgrywaniem mapy do wolnossaka nic nie ugrasz, gra nie warta świeczki. Wymiana wałków, przepustnic, robienie wydechu to też trochę kasy i zyskasz parę koni. Najlepszy sposób to tak jak pisał cidzej, wymienić silnik na 2.0, albo ewentualnie pobawić się z gratami od RQB, ale z tym ciężej niż z wrzuceniem 2.0.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Benko

Post autor: Benko »

Tak tylko znaleźć 2.0 w dobrym stanie ?
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Zamiast bawic sie w jakies "wgrywania" to zapodaj wtryski z 2.0 i teoretycznie powinny popedzac troche. Caly ten stuff co to piszesz mam u siebie na 1.6 i z poczatku bylo czuc roznica, ale po czasie i tak cegla na gaz i lipa. Wiec szkoda kasy na takie polsrodki. Swapuj mondka i bedziesz mial po klopocie..
srvrserver

Post autor: srvrserver »

Panowie sprawa jest prosta... nic sie nie wgrywa, przekladasz graty z MDO 2.0 16V silvertop i wszystko gra. Kolega Bobson jezdzi na takim zestawie na hamownii escort wyplul mu 127KM (wykres krazy po roznych forach fordowych). A jak ktos chce jeszcze wiecej to swap na 2.0 z mondeo.
KULEK
Posty: 455
Rejestracja: 04 paź 2010, 22:05
Lokalizacja: Jarocin PRL FESTIWAL

Post autor: KULEK »

Jeżeli silnik z mdo mk2 to tylko z serii silvertop :P

Ja mam silnik z mk1 bodajże 93 rok i nie narzekam wszystko zależy na co trafisz.

Może tak być ze kupisz silnik z mk2 a gorzej chodzi niż niejeden z mk1:P

Ostatnio zmieniłem kolektor od foki 1.8/2.0 i wyraźnie czuć różnice w pracy silnika miedzy żeliwnym kolektorem z 1.6 :)
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

n7a najlepiej brzmi :):
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Duzo gdybania jak zwykle.
-wałki od RQB lub 2.0
-przepustnica 55 mm
-przepływomierz od 2.0 z elektronika od 1.8
-kolektor wydechowy rs-a
-komputer co najmniej od rqb
-dolot ssacy zwiekszony na fi.70
-kolektor ssacy od mondeo 1.8/2.0 miesci sie sprawdzone.

aha i cisniecie pod czerwone pole tylko na rozgzranym silniku.

zmiana programu na gratach od mocniejszych silników musowa(wystarczy ecu od rqb,2.0 na poczatek) ,zmiana wytrysków tylko na te z silnika nissana te od 2.0 litrówek sa takie same jak w 1.8
:mikolaj:
ODPOWIEDZ