Profesjonalna regeneracja lakieru - polerka

Tutaj opisujemy wszystko co zwiazązane z Car detailing'iem czyli profesjonalnie i półprofesjonalnie o pielęgnacji lakieru w naszych autach

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Stilon a co obrazuje to twoje zdjecie ?? bo ze tak powiem taki zbior kropel to mozna zrobic woskiem a pytanie brzmi o regeneracje lakieru a nie o krople
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

http://allegro.pl/nielsen-liquid-gold-5 ... 88172.html jak sie ma to do past typu tempo ?? lepsze gorsze ??
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

to jest wypełniacz a tempo to papier ścierny w formie pasty
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no jak jest napisane pasta polerska, lekkoscierna to tak wiele od tempo sie nie rozni
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
KR54321
Posty: 141
Rejestracja: 06 sty 2012, 15:54
Lokalizacja: Gotham

Post autor: KR54321 »

cidzej pisze:no jak jest napisane pasta polerska, lekkoscierna to tak wiele od tempo sie nie rozni
Mhm, na etykietach niektórych produktów GMO jest napisane "Babuni".
Awatar użytkownika
STILON
Posty: 2012
Rejestracja: 21 sty 2009, 19:46
Lokalizacja: Elbląg
Pojemność: 2000
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: STILON »

ELpYndoL pisze:http://allegro.pl/nielsen-liquid-gold-5 ... 88172.html jak sie ma to do past typu tempo ?? lepsze gorsze ??
mam to i używam do escorta - za tą cene polecam !
ESCORT - https://www.facebook.com/pages/Escort-Rs2000-Bordowy-Szersze%C5%84-by-stilon/569218543209965
FOTO - https://www.facebook.com/adrianplucinskiphotography/
„Jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe”. — II Kor 5:17
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Dobra panowie bo czytam trzecią stronę i niczego się konkretnego nie dowiedziałem jak tylko udowadnianie sobie kto ma rację. A ja mam pytanie na konkretne zagadnienia.

Kupiłem polerkę z regulacją obrotów od 1000-4500mln 1010W
Mam gąbkę z BOLLa pomarańczową
Jakieś takieś choćby wełna/wata na rzep
3M pasta z zielonym korkiem

Jak się zabrać do polerki żeby nie spartolić roboty, dodam że auto jest świeżo malowane w niektórych miejscach.

Pytania to:

1. Czy przed polerką użyć papieru 2500 w miejscach większego zmatowienia i rys czy pasta da sobie radę?

2. Na mokro czy na sucho polerować?

3. Co po polerce?

Farecla G10 czy zwykły wosk już wystarczy np Auto WAX z K2 który posiadam (tj. twardy wosk) a może jeszcze coś innego?

4. Czym usunąć asfalt z progów?

5. Na jakich obrotach polerować i czy konieczne jest obklejanie uszczelek (czy jest problem z domyciem auta?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ja bym na twoim miejscu nie zabierał się za robotę bo tylko pogorszysz. na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź tutaj:

http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Spodziewałem się takiej odpowiedzi od Ciebie. Czyli generalnie do dupy z polerkami i pastami jednym słowem.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2640
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

elnino pisze:1. Czy przed polerką użyć papieru 2500 w miejscach większego zmatowienia i rys czy pasta da sobie radę?
Jeśli miałeś juz do czynienia z papierami to TAK jeśli nie robiłes tego wczesnie to sobie to odpuść !!! możesz bardzo szybko przebic się do podkładu !
elnino pisze:2. Na mokro czy na sucho polerować?
Jesli masz zamiar polerowac zielonym korkiem 3M to bez żadnej wody !
elnino pisze:3. Co po polerce?
po zielonym korku zalecany jest " finish" np. granatowy korek 3M na miekkiej gąbce ( zazwyczaj są to gabki czrne )
elnino pisze:4. Czym usunąć asfalt z progów?
budrzetowo może byc NAFTA ! albo coś z dedykowanych środków np.
http://mrcleaner.pl/nielsen-tar-glue-re ... p1551.html
elnino pisze:5. Na jakich obrotach polerować i czy konieczne jest obklejanie
uszczelek (czy jest problem z domyciem auta?
zaczynasz od najniższych obrotów ! zazwyczaj 600-900 i delikatnie zwiekszasz obroty do 1500-2000 ( wszystko zależy od lakieru / rys / maszyny jaką dysponujesz )
Co do uszczelek to oklejenie wszystkich elementów ni polerowanych ( znaczki / emblematy itp. ) znacznie ułatwia doczyszczenie aut apo polerce !ale nie jest konieczne !

PS.
po polerowaniu zalecane jest wymycie resztek pasty z lakieru jakimś zmywaczem np. IPA ( alkohol izopropylowy ) w rozcięczeniu 1:1 z woda zdemineralizowana !
i radził by Ci odpuścic Futro polerskie jeśli nie masz wprawy w polerowaniu ! możesz uszkodzić lakier !! tj. przypalić albo przebic się do podkładu ! najbardziej uważaj na wszystkie załmania i ranty !

To by było na tyle z teori ;)
i jest to tylko i wyłącznie MOJE zdanie i nie biore żadnej odpowiedzialności jesli coś skonocisz :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

wiem , że od malowania do polerowania musi upłynąć nieco czasu
Bo lakier musi się dobrze stwardnąć
Polerować możesz zawsze
Teraz ja bym trochę pojeździł - umył go szczotką pare razy
Przy myciu część paprochów zlezie sama
elnino pisze:4. Czym usunąć asfalt z progów?
http://www.motochemia.pl/preparat-do-us ... p-532.html
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2640
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

...
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2013, 17:41 przez clhseba, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

do mycia jest szczotka a do rysowania lakieru gąbka
Przecie pisałem , że ma troche pojeździć i go ubrudzić
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2640
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

...
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Sebuś co może być zamiast niebieskiego korka coś z tańszych rzeczy ? bo za samą zieloną dałem 150zł, czy mleczka polerskie z Sonaxu lub farecla G10 mogą również być?

chyba że masz odsprzedać to bym podjechał w któryś dzień
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ODPOWIEDZ