końcówki drążków i zbiezność

Moderator: Moderatorzy

misoch

końcówki drążków i zbiezność

Post autor: misoch »

Wymieniłem w zeszłym tygodniu końcówki drążków kierowniczych i po tej operacji podczas jazdy na wprost mam nieco skręconą kierownice. Wcześniej była ustwiona idealnie prosto.
Czy da się to zmienić w ten sam sposób jak ustawia się zbieżność, tzn. czy poprawka ustawienia zbiezności tutaj pomożne?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

misoch,to wymieniłeś drążki bez ponownego ustawienia zbieżności?.Jeśli tak to leć biegusiem zrobić zbieżność,bo szkoda gumek,a i kierownica krzywo patrzy! :lol:
misoch

Post autor: misoch »

W tym rzecz, że gość ustawił mi zbierzność. Samochód śmiga prosto, tylko że z lekko skręconą kierownicą. :|
Mariusz

Post autor: Mariusz »

to blad w sztuce jedz do goscia niech poprawi nie powinien robic problemu
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Nie panowie to nie tak!!! Zbierzność może być idealnie ustawiona a poprzeczka kierownicy może stać krzywo. Eliminuje się to po przez kręcenie obu drążków kierowniczych na raz w tą samą stronę o ten sam kąt. Jest to bardzo ładnie napisane w książce od Escorta. Ja miałem to samo i po przeczytaniu tego wątku w książce WKŁ FORD ESCORT I ORION dokładnie na stronie 174 udałem się z tym do swojego mechanika i po tej operacji jak ręką odjął. Żbieżność bez uwag a i kierownic STOI PROSTO.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Mariusz

Post autor: Mariusz »

tak tak tylko chodzi o to za jak ustawiali koledze zbieznosc nie ustawili kierownicy prosto, ustawili zbieznosc do zle ustawionej kierownic, teraz wszystko jest ok tylko kierownica krzywo,co raczej nie jest zbyt przyjemna rzecza
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

misoch wal z reklamacją i tak jak pisze robertford książkę w rękę.
tomi

Post autor: tomi »

W dobrym warsztacie nie potrzebna powinna im być książka. Albo gościu przez nie uwagę ci tak ustawił zbieżność albo kompletnie się nie zna. W każdym samochodzie czy to będzie maluch ford czy mercedes zbieżność ustawia się tak samo. Musisz do niego pojechać i niech ci to poprawi.
misoch

Post autor: misoch »

Dzięki za wyjaśnienie mi sprawy.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Ja w poniedziałek walę z tym samym problemem do serwisu forda do kolegi który mi to zrobi.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
misoch

Post autor: misoch »

Masz na myśli końcówki czy skręconą kierownicę :?:
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Kierownicę do jazdy na wprost.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

i mnie niestety tez to czeka (ustawienie kierownicy),ale po wymianie czesci elementow w zawieszeniu tez pewnie bedzie trzeba ustawic zbierznosc (wiec zrobie to w jednym momencie). Chyba dawno nie bylo zagladane do tego autka co mam teraz. Ale coz, takie to uroki swiezo kupionego Escorta, ktorym poprzedni wlasciciel tylko jezdzil i czasem skontrolowal stan plynow :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
misoch

Post autor: misoch »

Ja po kupieniu swojego, który dotąd jeździł po niemieckich drogach, po 3 tys. km na naszych drogach musiałem wymienić łączniki stabilizatora, końcówki drążków i tulejki w wahaczach. Na szczęście amorki, klocki hamulcowe i oponki prawie nówka :)

WieSiu pochwal się jak się jeździ TD.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

TD chodzi jak marzenie :) Autko w sam raz dla mnie, o takim marzylem i nic narazie lepszego nie potrzebuje, juz w koncu nie musze wszystkim do okola narzekac,ze jest za wolny, nie musze obslugiwac gazu (a juz mialem go troche dosc,choc jak ostatnio zrobilem,to chodzil idealnie), teraz tylko lac rope i jezdzic :) Oby tylko jak najmniej jej trzeba bylo wlewac (spalania jeszcze nie znam). Ogolnie wrazenia bardzo pozytywne. Jest znacznie wygodniej niz w moim poprzednim Escorcie, ma wszystko co trzeba poza klimatyzacja,ale to juz przeboleje no i moja kieszen na stacji tego az tak nie odczuje jak gdybym mial klimatyzacje :) Prowadzi sie tez znacznie lepiej (pewnie przez to ze sa w koncu stabilizatory), no i ta ogromna przestrzen ladunkowa :D W koncu wszystkie 4 alusy z oponami zmiescily sie w bagazniku i jeszcze miejsca bylo :D

Przepraszam za odbieganie od tematu...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ