końcówki drążków i zbiezność

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Steeve pisze:chcą 50 dyszek.
Za tyle to wymień całe zawieszenie i jeszcze zrób mały remont silnika :mrgreen:
kris

Post autor: kris »

Jamszoł pisze:U nas też koło 70 dych
Jurek jest lepszy :mrgreen:
Steeve

Post autor: Steeve »

5 dyszek; p
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Cena zależy też od sprzetu. Mój bierze tyle co pisałem (60 zł) ale ustawia - jak się nie mylę - laserowo :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a ja tam nie rozumiem tego rozruznienia czy laserowo,czy komputerowo czy jak tam jeszcze to robia. Cena powinna byc taka sama. Mam rozumiec,ze jak zaplace mniej,to bede mial szanse ze jest zle ustawione ? Przeciez o to chodzi w zbieznosci,zeby bylo dobrze,wiec jesli jakis sprzet nie potrafi dobrze tego robic, to nawet za darmo nie powinno byc to robione. A to czy gosc sie bardziej nameczy z tanszym sprzetem czy mniej z drozszym lepszym,to mnie to nie interesuje, tylko czemu ceny sa rozne i jak jest z ta jakoscia uslugi na gorszym sprzecie ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu, ja do tego podchodzę tak - jak ktoś wie ocb to poprawnie ustawi zbieżność sznurkiem a jak patafaian się za robotę zabierze to i laserowa miarka mu nie pomoże. A ceny są takie jakie sobie właściciel firmy ustawi ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Może dlatego że jak lepszy sprzet to jest droższy - trzeba dać wyższą cenę żeby się zwróciło w sensownym czasie - taka moja dedukcja ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

dziku pisze: trzeba dać wyższą cenę żeby się zwróciło w sensownym czasie
to jeszcze musi znalezc frajerow co tam pojada. Wiec z ta wyzsza cena to jest roznie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Nie no - oczywiście mimo wszystko cena musi się mieścić w jakichś sensownych ramach bo inaczej nikt nie przyjedzie. Ale np. ja uważam że w moim warsztacie mają cenę umiarkowaną - w razie czego więc pojechałbym do nich.
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

Ja powiem tak. Jak byłem ustawić u dziadka za 50 zł to chłopina nie miał siły odkręcić gałki. Jak mu się pochwaliłem że mam w garażu butle (aparat do spawania) to powiedział żebym pojechał zagrzał i odkręcił, potem poluzowaną zamocował z powrotem i do niego przyjechał. Pojechałem do gościa za około 80zł (laserowo) i tam nie było żadnych problemów z odkręceniem gałki :D
oczywiście średnia wieku pracowników to około 25 lat
Steeve

Post autor: Steeve »

te 5 dyszek które zapłaciłem, dotyczy ustawienia komputerowego.
Piszecie że ceny są różne, w sumie można powiedzieć że jest ich prawie tyle samo co warsztatów, każdy liczy sobie inaczej.

IMO lepiej jechać do Warsztatu gdzie ludzie się znają i wiedzą co robią. Dobrze ustawiona zbieżność to duży + do komfortu jazdy.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Steeve pisze:Dobrze ustawiona zbieżność to duży + do komfortu jazdy.
To mniejszy wydatek na opony i paliwo + bezpieczeństwo jazdy . :!: :!:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Podpowiedzcie mi czy jak mam koła ustawione prosto a kierownica jest skręcona w lewo to ustawienie zbieżności pomoże ?? Poniżej zamieszczam zdjęcie jak wygląda.

Kiedyś w pierwszym warsztacie mechas wymienił tuleje i gumy a potem jedzić się nie dało bo uciekało na boki, nawet zbieżność nie pomogła. Pojechałem do drugiego warsztatu i wymienili 2 tuleje i jest ok nie ucieka na boki ale kierownica lekko skręcona w lewo a koła prosto. Powiedzieli że mam lekki luz na przekładni ale minimalnie to odczuwam tylko na kostkach granitowych.
Czy mam robić zbieżność czy nie ??
Załączniki
Zdjęcie0051.jpg
Zdjęcie0051.jpg (589.04 KiB) Przejrzano 10417 razy
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mikosz pisze: Podpowiedzcie mi czy jak mam koła ustawione prosto a kierownica jest skręcona w lewo to ustawienie zbieżności pomoże ??
pomoże. na geometrii koleś ci poluzuje z jednej strony na drązku kierowniczym a skróci z drugiej i kiera się wyrówna do kół. A w zasadzie to koła do kiery ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak - tylko przy drążkach to można poprawić
Dobry mechanik czy diagnosta to zrobi .
Prawą stronę trzeba sktócić a lewą wydłużyć
Na początku należy ustawić kiere na wprost i dopiero wtedy dociągać koła do normalnego ustawienia .
Prosta operacja
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ