Zbieżność

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bronx pisze:Jamszoł, czyli rozumiem ze mam jechać na reklamacje ? ....
Możesz - podaj jaka powinna być zbieżność ( wg. producenta ) i powiedz , żeby ustawili na zero
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bronx

Post autor: bronx »

A wiec pojechał na reklamacje z karteczka w ręku z danymi zbieżności.
poprosiłem o ustawienie na 0 - jak Jamszoł, sugerował.
Pan ustawił lewe koło na -2 prawe na +2 mm i mowi że średnia jest 0 i jest dobrze.
A ja zauważyłem powrót do normalności sterowania i prowadzenia :)
Tak niewiele a zarazem tak duże te kilka mm :)
Wielkie dzieki Jamszoł,
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bronx pisze:Pan ustawił lewe koło na -2 prawe na +2 mm i mowi że średnia jest 0 i jest dobrze.
:shock:
Chyba coś źle tłumaczysz
-2 to koło , które od osi skrętu jest ustawione o 1 mm do środka a +2 to takie , które jest o ten 1 mm za zewnątrz ( niepoprawnie mówimy rozbieżność )
Nie wiem kto to Ci robił
ale :
Jeśli jest to laser lub wcześniejsze wersje na linki - najpierw sprawdza się przednie koła do tylnych , dopiero później ustawiamy przód
Koła przednie - ustawione na zero muszą patrzeć "na wprost" i to też pokaże komputer
Bo może być zbieżność na zero a koła będą skręcone


ALE - jeśli mówisz , że prowadzi się teraz OK - to zapewne dobrze fachman to zrobił :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
janusz2207
Posty: 7
Rejestracja: 05 gru 2011, 22:22
Lokalizacja: kuj-pom.

Post autor: janusz2207 »

a propos zbieżności-czy w tylnych kołach też się reguluje zbieżność?.okropnie zdziera mi oponę z zewnątrz na tylnym lewym kole.
bronx

Post autor: bronx »

Wiesz co... najpierw ustawił laser na tylne koł aby rowno pokazywał wskaźnik, potem ustawiał zbieżność przodu tak aby laser na tylnych wskaźnikach wskazywał to samo.
Na koniec pytam sie jak pomiar, to mi mowi lewe -2 prawe +2 a wiec mamy ustawione na zero. (oczywiscie laser z przednich kól tez pokrywał się na wskaźniku na tych kołach - nie wiem jak to opisac )
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bronx, zapewne facet mówił 2 w stomniach - nie milimetrach
Teraz nie ma sensu podawać w mm bo to jest uzależnione od wielkości kół
Es na felach 13" będzie miał inną zbieżność niż Es na 15" i to będzie się różnić o ponad 4 mm - jednocześnie przy tych samych parametrach podawanych w stopniach .


janusz2207, tak - tylne kółka też się ustawia
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:janusz2207, tak - tylne kółka też się ustawia
a niby jak? chyba tylko jakimis podkładkami.


up. cyt,. z serwisówki: "Uwaga. Parametry ustawienia kół tylnych są nie-regulowane. Należy je sprawdzać przy nie obciążonym samochodzie. "
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:a niby jak? chyba tylko jakimis podkładkami.
Belka jest na fasolkach
Poza tym , jeśli zjada oponę to może to nie być zbieżność tylko kont pochylenia koła
Dzieje sie to wtedy , gdy walnięta jest tuleja wahacza

W zasadzie to nie zbieżność a krzywa belka :)
Koła nie idą na wprost
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł, ale chyba nie w escorcie. Tam za bardzo nie ma typowego wahacza
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu, wahacz to to co idzie od belki do kółka
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:Belka jest na fasolkach
ale belka to nie koło, zmiana ułożenia belki zmienia jednocześnie położenie obu kół a nie jednego względem drugiego! Poza tym mocowany na fsolkach element jest jeszcze "oddzielony" od kół tulejami, które pracują więc o dokładność tu raczej ciężko. To jest przeciez belka PODATNA SKRĘTNIE! Powtórzę się - z tyłu nie ustawia sie zbieżności kół. Można jedynie sprawdzić czy są prawidłowe. Jak nie sa prawidłowe to trzeba naprawiac ale nie ma tam czym regulować.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

A wiecie może jak ustawić zbieżność samemu? Tak w miare żeby było prosto i tak chociaż na kilka dni . Całe zawieszenie robiłem , wahacze, końcówki itd. I teraz już funduszy brakuje niestety i kilka dni musi pojeździć tak. O opony sie nie martwie bo i tak już słabe. Wiec podpowiadajcie :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kamil4769, kiera prosto ustawiona i ustaw na oko,zeby kola byly prosto :D ja innej rady nie znam ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

WieSiu, ok, Dzięki, w sumie mam zaznaczone gdzie były wcześniej końcówki. Ale raczej to nie podpasuje bo inne części są. Tak jak mówisz, kiere zablokuje w pozycji na wprost i będę ustawiał. Może w miare mi się uda.
Wiecie co jest najgorsze, że u mnie w pobliżu nigdzie dobrze zbieżności nie ustawiają.
W jednym warsztacie mi tak ustawili że nawet kiera nie była prosto (znacznie) . Powiedzieli że coś tam na maglownicy trzeba przestawić.
Kwazio

Post autor: Kwazio »

kamil4769,

Mnie też raz źle ustawili zbieżność i kierownica musiała być lekko w lewo ustawiona jak była na wprost to auto jechało łukiem :-P ale potem kolejna wymiana wahaczy więc i zbieżność do zrobienia i już ustawili dobrze :-P
ODPOWIEDZ