Kłopot z podpięciem wzmacniacza

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

Seeeebek

Kłopot z podpięciem wzmacniacza

Post autor: Seeeebek »

Witam, wygrzebałem w gratach jakiś stary, samochodowy wzmacniacz, który ponoć, kiedyś, dość dobrze grał. Szkopuł w tym, że nie mam zielonego pojęcia jak go podpiąć, próbowałem różnych kombinacji, wzmacniacz gra, lecz strasznie brzydko. Niżej przedstawiam wam jego zdjęcia, wraz z okablowaniem, może macie jakieś pomysły jaki kabelek podpiąć do czego? Z góry śliczne dzięki...

1
2
3
4
Albercik

Post autor: Albercik »

kolego, wywal to w cholerę i kup jakiś dobry, tani wzmacniacz, bo do tego to nawet opisu na necie nie ma :P

2x60W to ma teraz każde porządne radio, więc nie ma sensu się w to pakować.

Jak chcesz wzmaka pod tubę/skrzynię do 600W, to kup jakiegoś ViceKrafta VK238. Zaraz usłyszysz, że szajs - mam to w aucie pod tubą blaupunkta gtt1200 i napi***ala nieżle - ci co słyszeli, to mogą potwierdzić. No i kosztuje 50 zeta... :mrgreen:

Jak chcesz lepszy sprzęt za niewiele większe pieniądze, to kup sobie piec Blaupunkta GTA2, albo GTA4 (zależnie ile kanałów potrzebujesz), albo idąc dalej GTA200 albo GTA400. wyrwiesz taki za 100/120 zeta, a jak Ci nie zależy zbytnio na wyglądzie, to i za 80 zeta widziałem jakiś porysowany...
Seeeebek

Post autor: Seeeebek »

tylko ze te 60W radia przeważnie mają w RMSie. Sam mam Pioneera, który ponoć ma 4x50W, ale różnica na tym wzmaku a radiu jest nieziemska.
Ale dzięki za radę, postaram się jakoś wyhaczyć coś ciekawego, bardziej popularnego, bo tu fakt, żadnej choćby małej wzmianki o nim nie ma...
Byras

Post autor: Byras »

Do podpięcia nie wymagających głosnikow z przodu będzie on dobry :)
Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: michmarmik »

jak mi znajdziesz radio co ma 2x60w w rms to stawiam piwo, dobre radia wytworzy ok 29W RMS czyli moc ciągła skuteczna.(zaznaczam dobre radio). W ViceKraftcie VK238 te 2x600w to zapewne PMPO czyli chwilowa moc maksymalna, a w rzeczywistości jego moc to może z 60W :P
co do wzmacniacza, wydaje mi się ża: gruby czerwony to Plus, dwa niebieskie i dwa szare wejścia, drugi czerwony to może plus po stacyjce(chociaż chyba nie) albo sterowanie z radia a biały może masa albo sterowanie z radia zamiast czerwonego. ale pewien nie jestem.

ps 15W rms na taniej kostce TDA za 15 zł rozwali fordowskie głośniczki. :grin:
___________________________________
Był: Escort 1.4 F4B MK6 94r. + LPG
Był: Escort 1.6 LUJ MK5 92r. +LPG
Jest: Focus 1.8 Zetec-E MK1 98r.
Jest: Mondeo 1.8 RKH Turnier MK2 98r +LPG
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

lear corporation robiło m.in. procesory DSP dla BMW - głupcem jest ten co je przyrównuje do szajsu marki voice kraft

http://www.lear.pl/firma/wczoraj_i_dzis.html
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Blazey

Post autor: Blazey »

A nie lepiej zamiast tyle pisać, to wziąć miernik w łapę, rozkręcić obudowę i popatrzeć, co jest co? Zajęło by to z 10 minut. I okazało by się, co tam siedzi i jaka jest realna moc tego czegoś.
Blazey

Post autor: Blazey »

Yagr, to forum escorta*, a nie forum wróżbiarskie. Więc pytanie "który kabel do czego" przy nieznanym nikomu sprzęcie, raczej na inne forum by się nadawało. I "sekcja" jest to w sumie jedyna metoda w tym przypadku, jeśli się chce to rozwikłać. Wbrew pozorom nie jet to takie trudne:
- jeden przewód będzie zwarty z obudową, to masa
- dwa przewody będą wychodzić ze zdublowanych bloków, to wyjścia (Jeśli końcówki są scalone, to można prześledzić bieg sygnału z ich wyjścia),
- jeden przewód (lub dwa przewody będą połączone razem, by zapewnić większy przepływ prądu) będzie wchodzić na plus jakiegoś filtra zasilania złożonego z oznaczonych kondensatorów lub bezpiecznika, to zasilanie
Przy odrobinie szczęścia można znaleźć nawet opisy na płycie.
Jest też tam gniazdo do połączenia ze sprzętem pioneera, więc można sobie odszukać rozpiskę tego złącza i znaleźć np przewód sterujący.

*choć mam ostano wrażenie, że zaczyna to być forum pokemonów, bo wytłumacz mi, co to jest "zdeś".
Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: michmarmik »

tak myślałem że ti chyba ma związek z BMW więc cidzej ma rację, to może całkiem fajnie grać :) ps. rozkręć zrób fote :) obejrzał bym sobie to od środka.
Blazey było od razu wytłumaczyć jak rozpoznać co jest co, nie każdy wie i nie każdy ma miernik.
___________________________________
Był: Escort 1.4 F4B MK6 94r. + LPG
Był: Escort 1.6 LUJ MK5 92r. +LPG
Jest: Focus 1.8 Zetec-E MK1 98r.
Jest: Mondeo 1.8 RKH Turnier MK2 98r +LPG
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

JESZCZE JEDEN POST NIEZWIˇZANY Z PODŁˇCZENIEM W/W WZMACNIACZA I KAŻDY KTO ZABIERZE GŁOS NIE W TEMACIE DOSTANIE OSTRZEŻENIE :evil: :evil:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ