[MK6] Problem z trzeszczącymi głośnikami
Moderator: Moderatorzy
[MK6] Problem z trzeszczącymi głośnikami
Witam.
Mam problem z głośnikami z tyłu mojego Forda. Nie ważne jakie podpinam, trzeszczą, charczą, skrzypią każdy niech sobie to nazwie na swój sposób. Próbowałem 3 pary różnych, każde mają ten sam problem, a próbowane w domu grają czysto. Jaka może być tego przyczyna?
Mam problem z głośnikami z tyłu mojego Forda. Nie ważne jakie podpinam, trzeszczą, charczą, skrzypią każdy niech sobie to nazwie na swój sposób. Próbowałem 3 pary różnych, każde mają ten sam problem, a próbowane w domu grają czysto. Jaka może być tego przyczyna?
- Yagr
- Posty: 14516
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Seeeebek, przecież Blazey ci jednoznacznie napisał że problem nie tkwi w głośnikach jesli pod innym źródłem grają czysto (próbowałeś w domu). Skoro w aucie też próbowałeś zmieniać sprzęt i trzeszczało to wniosek chyba oczywisty - sprawdź okablowanie. Ewentualnie jeszcze sam montaz może takie rzeczy powodować jeśli głośnik nie jest dobrze zamocowany i wytłumiony. Ale raczej posprawdzaj sobie przewody.
I jeszcze jedno, czy trzaski są przy zapuszczonym silniku czy tez jest to bez znaczenia?
I jeszcze jedno, czy trzaski są przy zapuszczonym silniku czy tez jest to bez znaczenia?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23261
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a moze po prostu glosniki pracuja w przeciwfazie i musisz mocno rozkrecac glosniki zeby cos uslyszec,a wtedy juz trzeszcza ? nic mi innego do glowy nie przyszlo
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bez znaczenia, czy pracuje silnik czy też nie.
Mocowanie też raczej nie ma tu znaczenia, ponieważ nawet trzymając je w ręku i przy cichym graniu da sie już usłyszeć trzaski.
I czy uszkodzenie okablowania może mieć jakikolwiek wpływ na jakość dźwięku? Przecież jeśli taki przewód uległby uszkodzeniu, to raczej nie przewodziłby prądu, czyli nie grał. Czy też się mylę?
Mocowanie też raczej nie ma tu znaczenia, ponieważ nawet trzymając je w ręku i przy cichym graniu da sie już usłyszeć trzaski.
I czy uszkodzenie okablowania może mieć jakikolwiek wpływ na jakość dźwięku? Przecież jeśli taki przewód uległby uszkodzeniu, to raczej nie przewodziłby prądu, czyli nie grał. Czy też się mylę?
Czyli tak:
- głośniki wydają dziwne dźwięki w aucie, w innym miejscu nie,
- dzieje się to na co najmniej dwóch radioodbiornikach samochodowych,
- nie ma znaczenia stan silnika.
Jednym słowem, nie pomoże nic innego, niż egzorcyzmy.
Bo to na prawdę jakieś dziwne dziwy są.
Albo piszesz nieściśle...
Więc pytania pomocnicze:
- czy trzaski słychać tylko przy odbiorze radia, czy też przy odtwarzaniu z kasety/cd, czy co tam jest?
- jakiego rodzaju są to trzaski (przerwania, strzały - postaraj się opisać)?
- jak masz podłączoną masę radia i masę anteny?
- czy głośniki przypadkiem nie są zwarte do masy?
- czy jak palcami poruszasz membrany, to chodzą one bez zacięć i oporów?
- czym zasilałeś te głośniki w domu?
Jamszołu - przy takich prądach, jakie płyną w instalacji głośnikowej radioodbiornika, to raczej ciężko o iskry . Gorzej, jak się tam jakaś wilgoć dostani i sprzęga między sobą, albo do masy.
- głośniki wydają dziwne dźwięki w aucie, w innym miejscu nie,
- dzieje się to na co najmniej dwóch radioodbiornikach samochodowych,
- nie ma znaczenia stan silnika.
Jednym słowem, nie pomoże nic innego, niż egzorcyzmy.
Bo to na prawdę jakieś dziwne dziwy są.
Albo piszesz nieściśle...
Więc pytania pomocnicze:
- czy trzaski słychać tylko przy odbiorze radia, czy też przy odtwarzaniu z kasety/cd, czy co tam jest?
- jakiego rodzaju są to trzaski (przerwania, strzały - postaraj się opisać)?
- jak masz podłączoną masę radia i masę anteny?
- czy głośniki przypadkiem nie są zwarte do masy?
- czy jak palcami poruszasz membrany, to chodzą one bez zacięć i oporów?
- czym zasilałeś te głośniki w domu?
Jamszołu - przy takich prądach, jakie płyną w instalacji głośnikowej radioodbiornika, to raczej ciężko o iskry . Gorzej, jak się tam jakaś wilgoć dostani i sprzęga między sobą, albo do masy.
obojętnie, zarówno z radia jak i CDczy trzaski słychać tylko przy odbiorze radia, czy też przy odtwarzaniu z kasety/cd, czy co tam jest?
głośnik poprostu charczy przy niskich tonach, coś a'la jakby był przypalonyjakiego rodzaju są to trzaski (przerwania, strzały - postaraj się opisać)?
nie mam zielonego pojęcia, ale raczej to bez znaczenia bo głośniki z przodu grają bardzo dobrzejak masz podłączoną masę radia i masę anteny?
nie, nie sączy głośniki przypadkiem nie są zwarte do masy?
membrany chodzą pięknie, zresztą jak już wspomniałem te same głośniki chodzą na innym źródle dźwięku dobrzeczy jak palcami poruszasz membrany, to chodzą one bez zacięć i oporów?
wzmacniaczemczym zasilałeś te głośniki w domu?
- WieSiu
- Posty: 23261
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ja dalej obstawiam odwrocona faze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23261
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
zamien w jednym z glosnikow kable na odwrot
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23261
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
owszem nigdy,ale wlasnie jak sam napisales brakuje wtedy "basu" wiec moze kolega wtedy daje glosniej i wtedy trzeszczy Sprawdzalem,to jest mozliweBlazey pisze:Odwrócona faza nigdy nie objawi się strzałami i trzeszczeniem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982