Jak podłączyc kondensator?

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

Krzysiek1991

Jak podłączyc kondensator?

Post autor: Krzysiek1991 »

Witam wszystkich.Mam takie pytanie a mianowicie mam slaby akumulator w swoim essim jesli przekrecam kluczyk w stacyjce, moj wzmak zaswieci sie na chwile na czerwono a puzniej juz wogule nie swieci.wzmaka podlaczylem u kolegi w aucie i smigal dobrze z tym ze kolega ma nówke akumulator.Myśle jednak ze bede musial zakupic kondensator najlepiej Dietza 1F i moje pytanie jest takie jak podlaczyc ten kondensator? czy moge bezpośrednio + i - z kondensatora podlaczyc do + i - wzmacniacza?
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Re: Jak podłączyc kondensator?

Post autor: Damian »

Krzysiek1991 pisze:Witam wszystkich.Mam takie pytanie a mianowicie mam slaby akumulator w swoim essim jesli przekrecam kluczyk w stacyjce, moj wzmak zaswieci sie na chwile na czerwono a puzniej juz wogule nie swieci.wzmaka podlaczylem u kolegi w aucie i smigal dobrze z tym ze kolega ma nówke akumulator.Myśle jednak ze bede musial zakupic kondensator najlepiej Dietza 1F i moje pytanie jest takie jak podlaczyc ten kondensator? czy moge bezpośrednio + i - z kondensatora podlaczyc do + i - wzmacniacza?
dolaczam sie do pytania
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
kaszczi

Post autor: kaszczi »

koledzy najlepiej podłaczyć + i - bezpośrednio do wzmaka i najlepiej jak by tak samo podłaczyc + i - bezpośrednio do akumlatora , nie podłaczać - do jakiejs pierwszej lepszwj śrubki w bagazniku ... kable najlepiej tez kupic jakies lepsze a nie jakies z starej instalacji z żuka ... i dla bezpieczensywa na kablu z akumlatora do kondensatora dac bezpiecznik ... przy zakupie tego kondensatora Dietza 1F pamietaj by go naladowac przed podlaczeniem do wzmachola ... pozdrawiam
KULEK
Posty: 455
Rejestracja: 04 paź 2010, 22:05
Lokalizacja: Jarocin PRL FESTIWAL

Post autor: KULEK »

Ja mam podłączone tak:

Do plusowego bieguna kondensatora mam podłączony plus z akumulatora
A od plusa na kondensatorze pociągnięty kabel do wzmaka.

Do ujemnego bieguna na kondensatorze (masa) kabel ciągnę do miejsca żeby przykręcić do karoserii.
Ja mam masę przykręcona do śruby od amortyzatora w bagażniku.

Uwaga.
1. Kabel masowy najlepiej aby był jak najkrótszy.
2. Odpowiedni przekrój kabla względem mocy naszego sprzętu audio.
3. Najlepiej najpierw naładować kondensator przez żarówkę.
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Warto jeszcze zaznaczyć to, żeby kondensator był możliwie najbliżej wzmacniacza.
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

W tym przypadku kondensator podłączmy szeregowo , czyli jak już wcześniej wspominano + do + , - do -, przewodami o odpowiednim przekroju i możliwie najbliżej wzmacniacza.
Tylko rolą kondensatora jest dostarczenie w tym przypadku wzmacniaczowi chwilowego dużego prądu ..., przy tzw, basie . Kondensatory elektrolityczne, wieczne nie są, a słaby/za mały akumulator względem mocy zastosowanej instalacji żywot kondensatora tylko przykuci. Projektując całą instalacje należy uwzględnić parametry akumulatora. Przeważnie można uzyskać czysty i "donośny" dźwięk projektując odpowiednie zabudowy głośników , niż podnosząc ilość watów w instalacji, gdzie przy pewnych wzmacniaczach "waty" grzeją tylko powietrze jako moc stracona wynikająca z ich niskiej sprawności.

Jastrząb
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Jastrzab_1_8D_92 pisze:kondensator podłączmy szeregowo
RÓWNOLEGLE !!!!!
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Połączenie + z + i - z - to połączenie równoległe, nazwałem je szeregowym mój "czeski" błąd.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Się pisze , że palec sie smyknął :razz: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Z tym palcem ...., to mogła by powstać nadinterpretacja :) (żart)
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Każda instalacja powinna poprawnie pracować w "ekstremach" w jakich się znajdzie , w tym przypadku są dwa główne... silnik włączony i wyłączony. Nie można zakładać ze użytkownik będzie słuchał głośno muzyki tylko przy włączonym silniku, na postojach pewnie nie raz także głośno zagra..., dlatego wydajność akumulatora się przyda. Nawet przy włączonym silniku wiele instalacji powoduje w momencie basu przygasanie świateł, wiec z wydajnością alternatorów bywa różnie ... i odpalony silnik nie rozwiązuje do końca problemu. Co do ładowania kondensatora ... jest to chwilowy duży prąd i stosuje się układy które go ograniczają głównie w celu ochrony układów zasilania. Kondensatory natomiast nie "lubią" szybkiego rozładowywania czyli zwarcia. Co do diody przed kondensatorem..., stosuje się takie rozwiązania, głównie przed samym radiem, z odpowiednią pojemnością kondensatora można wyeliminować efekt wyłączenia radia w momencie rozruchu (jeśli taki efekt występuje)tylko dioda powoduje straty mocy i o tym należy pamiętać jeśli chcemy umieścić ją przed wzmacniaczem.

A same kondensatory o dużej pojemności w instalacjach audio w 90% przypadków to raczej stosuje się z mody na nie same :)

Jastrząb
ODPOWIEDZ