Problem z radiem i glosnikami

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

kemson

Problem z radiem i glosnikami

Post autor: kemson »

Witam, kupilem nowe radio JVC KD-R302. Dodatkowo (poniewaz moj samochod to Ford Escort '97) kupiłem ramkę do włożenia tegoż radia. Dodam ze forda mam kilka dni. I tu moje spore zdziwnie, okazało się ze w fordzie wyjete są wszsytkie głośniki.

Po wyjęciu zaślepki widok jest taki:
Obrazek


Od lewej jest antena, zasilanie i obstawiam ze kable od glosnikow, ktorych nie ma;x.

Na wszsytkich aukcjach i forach napisane jest ze kupno ramki, w sklad ktorej wchodza rzeczy na zdjeciu Obrazek

wystarczy do podlaczenia zwyklego radia do standardow forda. Jednak jak widac na zdjeciu mam tam: ramke, szyne, koncowe anteny i przejsciowki mocy, nie ma zadnych przejsciowek do moich kabli od glosnikow.
Kazdy zestaw w necie wlasnie tak wyglada i podobno da sie podpiac standardowe fordowskie glosniki, ktore wygladaja tak:
Obrazek

Jak widac podlacza sie je dwoma koncowkami - 1 pozioma,2 pionowa, czyli inaczej niz standardowe glosniki, rozebralem drzwi i wlasnie taką koncowke ma ten kabel.

I tu moje pytanie. Czy jesli kupie glosniki np. pionner to bede mogl je w ogole podlaczyc?? Jakiej przejsciowki potrzebuje by podlaczyc kable glosnikowe do mojego radia i jakie glosniki do 120zl za komplet byscie polecili?
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

kemson pisze:Jakiej przejsciowki potrzebuje by podlaczyc kable glosnikowe do mojego radia
Musisz kupić kabelek z wtyczką pasującą do Twojego modelu radia i zakończoną gniazdem ISO Do Twoich kabli głośnikowych montujesz wtyczkę ISO, wszystko podłączasz według schematu który się powinien znajdować na radiu i gotowe :)
kemson

Post autor: kemson »

czyli bede musial je przylutowac, do tej przejsciowki, ktora dostalem z ramką? Czy chodzi o cos innego?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tak musisz dolutować te zielone kabelki do tych kostek od ramki,bo u Ciebie są inne niż standardowe końcówki głośnikówe.
Pod drzwi możesz zamontować dowolne głośniki byle fizycznie pasowały.kostki w drzwiach ucinasz i dolutowujesz te dostarczone z nowymi głośnikami
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

WieSiu, nie zawsze w zestawie z glosnikami sa koncowki do nich. ja przy swoich blaupunktach takich koncowek nie mialem. proponuje poprostu uciac fabryczne koncowki, wziac lutownice, i zgodnie z polaryzacja przylutowac kabelki do glosnikow.

co do samych glosnikow, bylo juz kilka tematow w tym dziale na ich temat, wiec proponuje tam zerknac. w drzwi wejda nawet 16cm na dystansach, sprawdz tylko glebokosc montarzową, zebys mogl pozniej w razie czego szybe otworzyc :P no i rozgladaj sie za zestawem odseparowanym.
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
kemson

Post autor: kemson »

Od strony glosnikow to nie problem, tak myslalem ze najlepiej bedzie poprostu uciac i lutowac, niestety to nie wypali od strony radia bo koncowki kabli są zalane plastikiem z kostki- tzn kostki nie da sie rozkrecic bo jest cala odlana z formy i w srodku są puszczone kable. Wiec chyba zostaje mi zawiezienie auta do jakiegos serwisu car audio...
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

zrob sobie przejsciowki, jesli nie chcesz obcinac tych koncowek. w elektroniczny powinienes dostac takie gniazda, one byly popularne w latach 80 :P wiec ktos musial poprostu dorabiac to na wlasna rękę...

aczkolwiek ja bylbym za obcięciem, to i tak nie jest oryginal
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
ODPOWIEDZ