KONDENSATOR

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

Mariusz

Post autor: Mariusz »

czyli mowiac w skrocie, warto wydac taka kase jak ktos juz cos wozi grajacego w aucie i ceni sobie jakosc dzwieku ;D
Muminek

Post autor: Muminek »

Hmmm :)

Ja powiem swoje :)

Kondensator spoko sprawa :)

Przede wszystkim jeśli ktos ma bardzo marnej jakości kabelki od aku do wzmachola.
Jeśli są odpowiednio dobrane to kondensator aż tak dużo nie daje :)

Bardzo duzo zalezy także od wzmacholka. Wiem że alpinki z serii V12 mają wbudowaną dużo większą ilośc kondensatorow w porównaniu do innych wzmacniaczy :)

Sam posiadam kondensator DLS 1F.
ale... powiedzcie mi jedno ?

Na moim kondziu mam specjalny blok zamontowany, przez co oprucz podlaczenia z aku plusa i minusa moge do niego przykręcic bez kombinowana jeszcze ze 4-5 kabli na plus i tyle samo na minus.
Jak to wyglada przy innych kondziach ? Przeciez tam są tylko dwa bolce. Plus i minus.

Jak do tego podpiąc dwa wzmachole ??


PS1: Slyszalem gdzies ze 1F = 500W RMS wiec liczcie ludzie ile wam trzeba :P
PS2: Jak ktos kupuje kondzia to proponuje zaczac od 1F, potem pozyczyc od kogos drugi 1F i zobaczyc czy warto ładowac kase w kolejną puszke :)

Pozdrawiam
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Muminek

Post autor: Muminek »

eh za 170zl na allegro jest taki sam tylko nie chromowany... Po co przeplacac :P
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Tak wiem i to od tego samego sprzedającego :wink: powiecmy ze ten chromowany bardziej będzie Mi pasował do zabudowy bagażnika :wink: Bardziej chodziło Mi o to czy za tę cene można kupić coś lepszego :?: ale chyba z tego co wiem to nie bardzo :?: a ta różnice w cenie 80zł jestem w stanie przeżyć :wink:



Pytam bo się na TYM NIE ZNAM :oops:
Muminek

Post autor: Muminek »

moim zdaniem nie warto marnowac 80zl :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a mi sie podoba, zwlaszcza do Yanka samochodu bedzie pasowac,bo on ma troszke juz zmienione wnetrze, a taki kondziorek bedzie fajnie sie wyrozniac :) Jak jeszcze wzmacniacz w chromie znajdziesz,to jeszcze lepiej to bedzie wyglac :) hehe

Ale o gustach sie nie dyskutuje, jak koncepcja bedzie zachowana wydajac 80zl wiecej,to pewnie, warto
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

kONDENSATOREK KUPIONY :wink: TERAZ JAK SIĘ ZABRAĆ DO JEGO PODŁˇCZENIA :?:

dZIĘKI ZA WSZELKIE INFO :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

rownolegle w przewody, wpinac jak najblizej wzmacniaczy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Muminek

Post autor: Muminek »

Zrob tak :)

akumulator -> kondensator -> wzmacniacz :)

inni robią tak:

aku -> wzmachol
kondzio -> wzmachol

ale pierwsza opcja jest lepsza :)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

CZYLI TAK PO PROSTU MAM GO PODŁˇCZYĆ NIE TRZEBA ŻADNYCH INNYCH ZABIEGóW :?: w komplecie była żaróweczka i instrukcja ale niestety polskiej brak :(

Chodzi mi oto czy można tak odrazu kożystać z takiego kondensatorka czy trzeba najpierw wykonać jakieś zabiegi :?:
Muminek

Post autor: Muminek »

trzeba go naladowac :)

podlacz minus do kondzia.

potem wez do lapki zaroweczke. Dotknij jedną nóżką plusa od kondzia a drugą plusa z akumulatora :) Zarowka sie zapali i powoli zgasnie :) Teraz kondzio jest naladowany i mozna go bezpiecznie wpiąć w uklad :)

Tylko nie pomyl biegunów !!!!!!
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

OK DZIĘKI ZA INFO NIEDŁUGO ZDAM RELACJE JAK TO POSZŁO I MOŻE JAKIEŚ FOTKI :wink:
TERAZ MAM NIEZŁY BURDELIK W BAGAŻNIKU I JUZ ZACZYNA MNIE TO WKURZAC ALE MAM NADZIEJE ŻE TO POTRWA NIEDŁUGO I BĘDE MóGŁ SIĘ ZAJˇC MOIM car audio :wink:

[ Dodano: Pon 20 Cze, 2005 ]
jESZCZE JEDNO PYTANKO ILE TAK ORIĘTACYJNIE CZASU TRWA TAKIE ŁADOWANIE :?:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mysle ze nie dlugo, bo zarowka ma maly opór, ale z doswiadczenia nie wiem, wiec niech wypowie sie dokladniej ten co juz to robil.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Muminek

Post autor: Muminek »

hehe :) Kilka sekund :)

Pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ