Podłączenie wzmacniacza

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Podłączenie wzmacniacza

Post autor: Mn1s1ek »

Witam

Nigdy tego nie robiłem i chciałbym się upewnić czy dobrze wykombinowałem podłączenie wzmacniacza:
Obrazek

I co to znaczy "sterowanie z radia/anteny" ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mn1s1ek pisze:I co to znaczy "sterowanie z radia/anteny"
nie wiem dokładnie ale czy to nie sterowanie na automatyczną antenę ? tą co się wysówa jak włączysz radio ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

TAK sterowanie EL anteną :) i zawsze jest to NIEBIESKI przewód :) po włonczeniu radyjka pojawia sie tam prad który pozwala wysunąc sie antenie :) a jesli chodzi o wzmak to podłancza sie go pod ten NIEBIESKI przewód poto zeby po wyłonczeniu radyjka wzmak tez sie wyłanczał i na odwrót jak włonczymy radyjko to wzmak tez sie włonczy :) zeby nie ciagnąc tego kabla osobno kup sobie czincze z przewodem sterujacym :) i bedzie git :)
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Czyli te podłączenie jak na moim schemacie jest prawidłowe ?
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

TAK tylko MASA to zawsze przewód CZARNY a Pradowy CZERWONY :) i impuls anteny (tu impuls do wzmaka) NIEBIESKI
emceha

Post autor: emceha »

I nie zapominajcie o bezpieczniku na kablach do wzmaka (od 30 do 50 amper, zależy od modelu wzmaka) bo inaczej pójdzie większy prąd i szlag trafi sprzęta ;)
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Kolorystykę kabli na moim "schemacie" dobrałem sobie z głowy - a co do bezpiecznika to wzmacniacz posiada "Układ zabezpieczeń przeciwzwarciowych, przeciwprzepięciowych, przeciwtermicznych i ochronę stopnia wejściowego przed przesterowaniem" - więc może się bez tego obejdzie ?
emceha

Post autor: emceha »

Mn1s1ek mówię ci załóż bezpiecznik na + idący do wzmaka bo może być lipa :???: Oprawka w Media Markt kosztuje 20 zeta a bezpiecznik 5. Na allegro znajdziesz juz za 13 złotych + przesyłka ;)
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

OK - może podaj mi jakie to mają być oznaczenia tego bezpiecznika bo nie wiem czego szukać na Allegro.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mn1s1ek,
Piszesz , że wzmak ma zabezpieczenia - OK - ale kabel zasilający go nie bedzie miał - jak ci się coś popieprzy (odpukać) z instalacja to ci się popali wszystko co idzie obok tego kabla.
emcecha dobrze ci radzi.ZAŁóŻ BEZPIECZNIK.
Poczytaj ile wzmak pobiera prądu i dokup odpowiedni bezpiecznik.
A jeszcze jedno - nie wiem czy ten przewód - niebieski - o którym tu pisaliśmy wytrzyma obciążenie wzmaka - czy nie lepiej na zasilanie wzmaka dać gruby dodatkowy przewód prosto z akumulatora dołożyć do niego przekaźnik a ten niebieski dać jako sterowanie.
Nie bedzie spatków napięcia - a co za tym idzie nie bedzie zniekształceń w audio wzmaka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

OK - przekonaliście mnie. Teraz tylko nie wiem jaki to ma być bezpiecznik.
Polecają do TEGO modelu "kondensator 10 000 uF/16V" - czy kondensator pełni rolę bezpiecznika ?

Sorki za trywialne pytania ale dla mnie jest to chińszczyzna...

Chodzi mi o NAJTAŃSZE rozwiązanie. Nie chciałbym do wzmacniacza za 50 zł dokupować pezpiecznika czy kondensatora za drugie tyle kasy...
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Mn1s1ek, kondensator pełni role AKUMULATORA :) co do bezpiecznika to wystarczy najzwyklejszy przewidziany do systemów CA :) np jak z tego linka http://www.allegro.pl/item189716335_e_a ... f_vat.html
jak dobrze poszukasz to znajdziesz tańszy :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na zasilanie wystarczy dać coś takiego :
Z linku który podałeś wynika , że wzmak ma 400 W czyli przeliczając wg. wzoru - U=I*R wynika , że potrzebny jest bezpiecznik ok 33,333A czyli 35 A. Czyli W:V=A
Kup sobie na zasilanie takie coś :
Załączniki
Obraz 0215.jpg
Obraz 0216.jpg
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emceha

Post autor: emceha »

jamszoł pisze:A jeszcze jedno - nie wiem czy ten przewód - niebieski - o którym tu pisaliśmy wytrzyma obciążenie wzmaka - czy nie lepiej na zasilanie wzmaka dać gruby dodatkowy przewód prosto z akumulatora dołożyć do niego przekaźnik a ten niebieski dać jako sterowanie
Jeśli dobrze rozumiem to ty Mn1s1ek wogóle nie przewidziałeś ciągnięcia grubych prądowych kabli od akusia do wzmaka a to szkolny błąd. Instalacja ma wyglądać tak:

-grube kable zasilające od akumulatora (minus bezpośrednio do wzmaka a na plusie taki bezpiecznik w takiej oprawie jak w linku który zapodał Yanek)
- czincze z cienkim zintegrowanym kabelkiem (ten kabelek własnie wpina się przy radiu w sterowanie anteną a po drugiej stronie do wzmacniacza) idące od radia do wzmaka

Tu masz linki:
http://www.allegro.pl/item189514507_rca ... konc_.html - czincze ze sterowaniem
albo te bo tańsze http://www.allegro.pl/item192431890_kab ... niej_.html
A tu masz zasilające z bezpiecznikiem
http://www.allegro.pl/item193211784_pro ... super.html
tylko trochę za cinkie jak dla mnie :-|
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

TEN NIEBIESKI PRZEWóD słózy tylko do włączenia i wyłączenia wzmaka !!!!!!! do zasilania JEST INNY np o przekroju 16mm2 taki bedzie wystarczajacy (ja przy swoim miałem 30mm2 ale mój wzmak to był poteżny Monoblok :)
ODPOWIEDZ