Podłączenie wzmacniacza

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Może zacznę od początku: jakiś czas temu zapodałem pomysł podłączenia moich głośników od kompa do auta - stwierdziliście, że to będzie lipa. W długi weekend miałem trochę czasu więc mimo wszystko podłączyłem samego suba i jak dla mnie było to to czego oczekiwałem. Ładny basik bez żadnych wodotrysków. Więc zakupiłem na Allegro TAKI zestaw. Oczekuję go na dniach i w międzyczasie chciałem się przygotować do podłączenia.
Jeśli dobrze rozumiem to ty Mn1s1ek wogóle nie przewidziałeś ciągnięcia grubych prądowych kabli od akusia do wzmaka a to szkolny błąd.
Przewidziałem ! Ale tylko do PLUSA - MINUS chciałem podłączyć od śrubki przy tylnych światłach.
Dodam, że moje radio nie ma wyjścia na wzmacniacz i zamierzam je podłączyć pod High Input - zakupiony przeze mnie wzmacniacz ma te wejścia "wysokonapięciowe".

Reasumując, podłączenie będzie wyglądało tak:

PLUS - grubym kablem bezpośredni z akumulatora (plus bezpiecznik przed wzmakiem)
MINUS - ze śrubki na karoserii lub jeśli uważacie, że to konieczne to też z aku
STEROWANIE - z radia oddzielnym przewodem

Nic nie popieprzyłem ?
(aż boję się pytać, żeby mnie Cidzej znowu nie opier.... że czytam i nie rozumiem :-))
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Mn1s1ek pisze: (aż boję się pytać, żeby mnie Cidzej znowu nie opier.... że czytam i nie rozumiem :-))
ha ha ha, bardzo smieszne. ja tam bym sie masa pod srubk podpial i sie niepierd... z dodatkowym kablem masowym, zreszta od tego masa jest na budzie co by z niej korzystac :) silnik tez bierze masę z budy :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

cidzej pisze:ja tam bym sie masa pod srubk podpial i sie niepierd... z dodatkowym kablem masowym, zreszta od tego masa jest na budzie co by z niej korzystac :) silnik tez bierze masę z budy :D
Tak też i ja myślałem - zawsze jeden kabel do ciągnięcia mniej.
trawa71

Post autor: trawa71 »

cidzej pisze:
Mn1s1ek pisze: (aż boję się pytać, żeby mnie Cidzej znowu nie opier.... że czytam i nie rozumiem :-))
ha ha ha, bardzo smieszne. ja tam bym sie masa pod srubk podpial i sie niepierd... z dodatkowym kablem masowym, zreszta od tego masa jest na budzie co by z niej korzystac :) silnik tez bierze masę z budy :D
dokładnie mam tak samo:) mam jedno pytanko mam radyjo Sony cdx-l380x jakiego koloru jest kabel odpowiadajacy za wlaczenie/wylaczenie wzmaka? narazie mam prowizore i musze go osobno wlaczac/wylaczac:D
emceha

Post autor: emceha »

trawa71, niebieski tak jak wszędzie bo to normowane (remote control pisze :P )
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

emceha pisze:trawa71, niebieski tak jak wszędzie bo to normowane (remote control pisze :P )
albo samo remote albo rem albo .... :P albo nic nie pisze tylko jest napisane :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
trawa71

Post autor: trawa71 »

dzieki chłopaki i dziewczyny;D
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

emceha pisze:I nie zapominajcie o bezpieczniku na kablach do wzmaka (od 30 do 50 amper, zależy od modelu wzmaka) bo inaczej pójdzie większy prąd i szlag trafi sprzęta
wszystko już poprzednicy napisali (no prawie ;) ) także ja dodam tylko od siebie
bezwzględnie bezpiecznik i to MAX 15 cm OD AKUMULATORA.
KONDENSATOR PEŁNI ROLE KUMULOWANIA ENERGII I PRZEKAZYWANIA W SPOSóB CIˇGŁY ENERGII DO WZMACNIACZA -PO PROSTU ABY NIE ZABRAKŁO WZMACNIACZOWI ''ZASILANIA'' wtedy gdy go najbardziej potrzebuje
(PRZY WYŻSZYM POZIOMIE GŁOŚNOSCI CO JEST CZĘSTO ZAUWAŻALNE np. poprzez przygasanie diody na wzmacniaczu przy niskich tonach,ale sprawa jest trochę bardzie złożona z przygasaniem diody i są różne czynniki wpływające na takie przygasania i ''brak mocy'' ...ale to już inna bajka :razz: )
LNOWAK1986

Post autor: LNOWAK1986 »

cidzej pisze:ja tam bym sie masa pod srubk podpial i sie niepierd... z dodatkowym kablem masowym, zreszta od tego masa jest na budzie co by z niej korzystac silnik tez bierze masę z budy

Masa z karoserii może być, ale raczej do konstrukcji nazwijmy to amatorskich ;)
Mn1s1ek w twoim przypadku może być. Ale jeżeli ktoś chce montować jakiś większy piecyk z tyłu to odradzam ten sposób, za duże straty, no i masa lubi nieoczekiwanie „zginąć” przy mocniejszym uderzeniu :cool:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

lnowak1986, w dobrej instalacji to masz jeszcze kondzioły 1-2F dopięte przed wzmacniaczem więc nawet jak tą masę na chwile stracisz to od tego masz kondzioła co by zasilił wzm tak więc nie zgodze się z Tobą, że podpięcie się pod bude może powodować zaniki basu :) poza tym buda stanowi kabel o olbrzymim przekroju o jedynym ograniczeniem jest grubość plecionki jaką masz zastosowaną pomiędzy aku a budą i budą a wzm :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
LNOWAK1986

Post autor: LNOWAK1986 »

Zgadzam się z tobą
cidzej pisze:poza tym buda stanowi kabel o olbrzymim przekroju
Czyli stanowi też większą oporność więc wystąpi jakiś tam spadek napięcia, niby nic ale może to uśmiercić radyjko w skutek różnicy potencjałów. Podkreślam MOŻE ale nie musi ;]
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Panowie wszyscy potrochu macie racje co do tej MASY :) ale to przecierz nie CAR AUDIO HIGH END tylko zwykłe car audio :) i zastanówcie sie czy jak cos wam sie popsuje w ESSIM to czy tez jedziecie i kupujecie czesci MOTORCRAFTA :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

lnowak1986 pisze:Czyli stanowi też większą oporność więc wystąpi jakiś tam spadek napięcia
A mi sie wydawalo ze skoro buda jest o olbrzymi przekroju,to spadkow napiecia nie bedzie, bo prad ktory przez ta bude moze przeplynac jest ogromny. Jedyny warunek to zalozone takie same przewody (grube) na wejsciu do karoserii z akumulatora i na wyjsciu z karoserii do wzmacniacza.

Mn1s1ek, koniecznie pamietaj o tym co juz tu powiedziano,ze bezpiecznik ma byc zaraz przy akumulatorze,bo w razie zwarcja przewodu jeszcze przed bezpiecznikiem do karoserii masz pożar auta murowany.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
LNOWAK1986

Post autor: LNOWAK1986 »

High End czy nie ale ja wychodzę z założenia że lepiej wydać 10zl więcej na kabelek do – i spać spokojnie :] Nie mówię że masa z karoserii to złe rozwiązanie.


Wiesiu dobrze kombinujesz ale niestety przekrój to nie wszystko liczy się jeszcze rezystywność materiału. Przyjmując że nie masz karoserii z miedzi, rezystancja takiego połączenia będzie w najlepszym przypadku 10x większa niż przewodu miedzianego o tych samych wymiarach. A prąd przez karoserię rzeczywiście możesz puścić większy bo karoserii jest znacznie więcej niż przewodu 10mm^2 o długości 4m
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

no i teraz wszystko jasne :) Jak ktos ma kase,to niech inwestuje w dodatkowy przewod masowy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ