Skąd wziąć 1,5 volta do podłączenia MP3 ?
Moderator: Moderatorzy
Skąd wziąć 1,5 volta do podłączenia MP3 ?
Witam
Kupiłem sobie taką kasetę, dzięki której możliwe jest podłączenie odtwarzacza MP3 pod system audio Escorta - wszystko działa super tylko znudziło mi się częste wymienianie baterii. Zwłaszcza teraz - zimą bateria zdycha bardzo szybko.
I wymyśliłem sobie, że przecież możnaby "wyciągnąć" te półtora wollta z jakiegoś urządzenia - podłączyć równolegle kabelki, które potem możnaby podpiąć pod styki baterii empetrójki.
Jest coś co działa w Essim na 1,5 volta ? Jakieś podświetlenie może ?
Kupiłem sobie taką kasetę, dzięki której możliwe jest podłączenie odtwarzacza MP3 pod system audio Escorta - wszystko działa super tylko znudziło mi się częste wymienianie baterii. Zwłaszcza teraz - zimą bateria zdycha bardzo szybko.
I wymyśliłem sobie, że przecież możnaby "wyciągnąć" te półtora wollta z jakiegoś urządzenia - podłączyć równolegle kabelki, które potem możnaby podpiąć pod styki baterii empetrójki.
Jest coś co działa w Essim na 1,5 volta ? Jakieś podświetlenie może ?
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
najlepiej zrobisz jak kupisz taki zasilacz samochodowy z regulowanym napieciem i z roznymi koncowkami. Osoboscie nie polecam jednak podlaczac bezposrednio pod styki baterii,bo baterii moze sie cos zstac (wybuchnac itp.) bo to zapewne Li-On bateria. Duzo lepiej zrobisz jak podlaczysz 5V pod wejscie usb,bo pewnie tak jest ladowana Twoja MP3
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
to czym jest ladowana mp3 ? no chyba ze ma wymienne paluszki AAA to wtedy sprawa oczywista, ze nie ma ladowania Ja wczesniej myslalem ze ma wbudowana baterie, stad moje obawy,a tak nie widze problemu.
Potrzebujesz cos takiego:
http://www.allegro.pl/item169063142_uni ... odowy.html
Potrzebujesz cos takiego:
http://www.allegro.pl/item169063142_uni ... odowy.html
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Nawet jeśli twoje mp3-ka nie ma ładowania, to sprawdź, czy jak podłączysz ją bez baterii pod USB się włączy. Jeśli tak, to jest zasilana również z 5V. Najlepiej jak jeszcze zaizolujesz środkowe 2 styku w USB (sygnał), bo zasialnie jest w 2 zewnętrznych.
Jak zrobić 5V z 12 jest na schemacie. Mp3-ka pobiera na tyle mało prądu, że rezystor przed stabilizatorem został pominięty. Co do bezpiecznika to 100mA powinien wystarczyć. Można go pominąć, ale w samochodzie różnie bywa.
Koszty:
7805 - 50-60gr
dioda 1n5401 - 20gr
bezpiecznik 10gr
Jak zrobić 5V z 12 jest na schemacie. Mp3-ka pobiera na tyle mało prądu, że rezystor przed stabilizatorem został pominięty. Co do bezpiecznika to 100mA powinien wystarczyć. Można go pominąć, ale w samochodzie różnie bywa.
Koszty:
7805 - 50-60gr
dioda 1n5401 - 20gr
bezpiecznik 10gr
- Załączniki
-
- 12na5.GIF (2.86 KiB) Przejrzano 7211 razy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Proponuję inne rozwiązanie - zakupić w sklepir z częściami elekrtonicznymi stabilizatoe 12/1,5 V i wpiąć się nim pod byle jaki przewód z 12Voltami pamiętając , żeby przykręcić stabilizator gdzieś do blachy , żeby oddawał ciepło i po robocie.
Napewno taniej niż zasilacz pod zapalniczkę.
Napewno taniej niż zasilacz pod zapalniczkę.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jamszoł, wlasnie nad Twoim postem GonzoG przedstawil takie rozwiazanie pod warunkiem ze mp3 o ktorym jest mowa dziala z zasilania usb, bo jak nie, to lipa (a sa takie) i trzeba kupic ten zasilacz o ktorym ja mowie,zreszta koszt nie jest taki ogromy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Odświeżę wątek gdyż mam jeszcze jedno pytanie:
Kupiłem ten zasilacz, podłączyłem, wszystko ładnie działa - zastanawiam się tylko jaki jest pobór prądu przez te urządzenia (zasilacz, empetrójka) ? Czy w przypadku zostawienia na noc włączonego zasilacza z włączoną empetrójką nie zdechnie mi akumulator ?
Jestem leniwy od urodzenia i wysiadając z auta wyłączam zapłon - co z kolei powoduje wyłączenia radia i głośników. Ale empetrójka działa - i trzeba ją nacisnąć i trzymać przez 3 sekundy, żeby się wyłączyła. I tak sobie pomyślałem, że może by ją tak zostawiać włączoną na noc - niech sobie chodzi...
Nie chcę tego próbować metodą prób i błędów bo nie mam prostownika ;-)
Kupiłem ten zasilacz, podłączyłem, wszystko ładnie działa - zastanawiam się tylko jaki jest pobór prądu przez te urządzenia (zasilacz, empetrójka) ? Czy w przypadku zostawienia na noc włączonego zasilacza z włączoną empetrójką nie zdechnie mi akumulator ?
Jestem leniwy od urodzenia i wysiadając z auta wyłączam zapłon - co z kolei powoduje wyłączenia radia i głośników. Ale empetrójka działa - i trzeba ją nacisnąć i trzymać przez 3 sekundy, żeby się wyłączyła. I tak sobie pomyślałem, że może by ją tak zostawiać włączoną na noc - niech sobie chodzi...
Nie chcę tego próbować metodą prób i błędów bo nie mam prostownika ;-)
To nie takie proste - kabel zasilający mam podłączony do empetrójki "na sztywno"; skręciłem kabelki z blaszkami, które stykają się z baterią.
A ten zasilacz z ledwością mieści mi się w popielniczce, gdzie jest gniazdo zapalniczki. No i ciężko go się wkłada i ciężko wyjmuje. A jak pisałem jestem leniwy i wygodnicki...
A ten zasilacz z ledwością mieści mi się w popielniczce, gdzie jest gniazdo zapalniczki. No i ciężko go się wkłada i ciężko wyjmuje. A jak pisałem jestem leniwy i wygodnicki...