Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio
Moderator: Moderatorzy
Mn1s1ek
Posty: 233 Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec
Post
autor: Mn1s1ek » 08 mar 2007, 16:23
jamszoł pisze: Przełącz zasilanie gniazda zapalniczki żeby było za kluczykiem i po problemie.
Ooooo ! CIEPŁO ! O to właśnie chodzi - czyli po wyłączeniu stacyjki zasilacz i empetrójka się wyłączają same.
Wszystko super... tylko jak to zrobić ?
Jamszoł
Posty: 22180 Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:
Post
autor: Jamszoł » 08 mar 2007, 16:43
Weź woltomierz albo kontrolkę i szukaj przy wyjściu ze skrzynki kabla na którym pojawia się prąd po przekręceniu kluczyka i przełącz ( podłącz dodatkowo) kabel od zapalniczki.A sam kabel ten oryginalny znajdziesz po opisie na pokrywie.
Musisz tylko pamiętać , żeby nie kożystać z zapalniczki po poleci bezpiecznik - sam zasilacz + MP3 nie biorą tyle prądu co zapalniczka.
A tak na koniec ja osobiście wypioł bym kabel z gniazda i pociągnoł nowy dodatkowo ponieważ na bezpieczniku tym od zapalniczki może wisieć jeszcze inne użądzenie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO
Post
autor: MARKKO » 08 mar 2007, 19:41
radio w essim jest tak podłączone
Jamszoł
Posty: 22180 Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:
Post
autor: Jamszoł » 09 mar 2007, 00:07
O dokładnie wystarczy pociągnąć przewód z zasilania radia przy radiu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mn1s1ek
Posty: 233 Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec
Post
autor: Mn1s1ek » 09 mar 2007, 09:04
jamszoł pisze: O dokładnie wystarczy pociągnąć przewód z zasilania radia przy radiu.
O ! To jest to - najbardziej podoba mi się to rozwiązanie ze względu na to, że łatwiej mi będzie znaleźć przewody zasilające radio niż szukanie kabli w skrzynce.
Czyli jak dobrze rozumiem można pod te przewody zasilające radio podpiąć RóWNOLEGLE przewody do zasilacza ?
Jamszoł
Posty: 22180 Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:
Post
autor: Jamszoł » 09 mar 2007, 18:20
Dokładnie - do radia dochodzą a przynajmniej powinny dochodzić dwa przewody zasilające .
Jeden z napięciem stałym a drugi z napięciem za stacyjką.
Ten pierwszy podtrzymuje pamięć radia a ten drugi załancza radio.
Napięcie pociąg z tego drugiego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO
Post
autor: MARKKO » 09 mar 2007, 18:23
jeden jest czerwony drugi jest żółty i raczej żólty podtrzymuje pamięc ale nie jestem do końca pewien więc najlepiej sprawdź!
cidzej
Posty: 11734 Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio
Post
autor: cidzej » 09 mar 2007, 23:01
żółty to jest Ignition - zapłon, czerwony to jest batery - zasilanie i podtrzymanie pamięci.
MARKKO
Post
autor: MARKKO » 09 mar 2007, 23:04
no i wszystko jasne podłączasz do czerwonego
Mn1s1ek
Posty: 233 Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec
Post
autor: Mn1s1ek » 10 mar 2007, 09:15
OK - dziś mam zamiar się za to zabrać (po odkurzaniu i myjni). Gaśnicę w razie draki będę miał pod ręką
A pozatym, nie wiem jak u Was ale u nas na Warmii WIOSENKA proszę Panów ! Czas zimnego łokcia się zbliża
Mn1s1ek
Posty: 233 Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec
Post
autor: Mn1s1ek » 10 mar 2007, 19:26
CHOLERA ! Jak się wyciąga te diabelskie radio ????????
Wiem, że są do tego te cztery otwory, ale wciskam tam patyczki a to cholerstwo nie chce wyjść.
Jest jakiś patent na to ?
MARKKO
Post
autor: MARKKO » 10 mar 2007, 20:19
Młotek
Nanom 1
Post
autor: Nanom 1 » 10 mar 2007, 23:01
Mn1s1ek pisze: CHOLERA ! Jak się wyciąga te diabelskie radio ????????
Wiem, że są do tego te cztery otwory, ale wciskam tam patyczki a to cholerstwo nie chce wyjść.
-potrzebne są do tego te ‘’pierdolniki’’ fordowskie (ewentualnie jakiś drut wygnij i spróbuj tam pokombinować)
-a co do samego wyciągania to musisz odchylić te drutu w stronę ''do radia'' i wtedy wyłazi gładko
Załączniki
173500298.jpg (19.69 KiB) Przejrzano 6600 razy
Mn1s1ek
Posty: 233 Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec
Post
autor: Mn1s1ek » 11 mar 2007, 11:40
No OK - udało się. Zastosowałem grubsze "patyczki" i poszło.
No ale teraz wyjąłem radio i znowu stoję...
cidzej pisze: żółty to jest Ignition - zapłon, czerwony to jest batery - zasilanie i podtrzymanie pamięci.
Tyle, że tych kabli jest trochę więcej a kolory są mieszane.
Załączam fotki:
No i który jest który ???
Nanom 1
Post
autor: Nanom 1 » 11 mar 2007, 11:50
w tym pdf'e masz objasnione wszystkie kabelki.
Załączniki
plan radia.pdf
(73.97 KiB) Pobrany 279 razy