Wzmacniacz JBL - czy warto ?
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11729
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Wzmacniacz JBL - czy warto ?
kolega z roboty mi przyniósł takie cudo: JBL BP150.1 i chce za nie 150 zł - jak myślicie warto kupować taki sprzęt ?? jest to jakaś okazja ??
miałoby to pracować z radiem (niestety brak RCA w moim pionku więc podpięte by było pod wysokonapięciowe wejścia, zamiast tylnich głośników) + Pioneer Impp 30cm w skrzyni
co wy na to ??
Pioneer 12" TS-W302
* Maximum input power: 450 watts
* Nominal input power: 150 watts
* Woofer diaphragm material: IMPP cone
* Enclosure volume: 13 liters
* Frequency response: 20-3,000Hz
* Low resonance frequency (FS): 33Hz
* QTS: 0.48
* VAS (Litres) 105.6
* Recommended sealed enclosures: 150.0 litres
* Sensitivity (1W/1M): 94 dB
JBL BP150.1:
Amplifier Type Mono Channel
Bridgable Not Bridgable
RMS Power at 4 Ohms 75 W x 1
RMS Power at 2 Ohms 150 W x 1
Performance
Frequency Response 10 Hz - 320 Hz
Signal to Noise Ratio 90 dB
THD at Rated RMS Power 0.1 %
Crossover / Equalizer
Bass Boost With Bass Boost
Bass Boost Frequency 50 Hz
Low - Pass Frequency 32 Hz - 320 Hz
miałoby to pracować z radiem (niestety brak RCA w moim pionku więc podpięte by było pod wysokonapięciowe wejścia, zamiast tylnich głośników) + Pioneer Impp 30cm w skrzyni
co wy na to ??
Pioneer 12" TS-W302
* Maximum input power: 450 watts
* Nominal input power: 150 watts
* Woofer diaphragm material: IMPP cone
* Enclosure volume: 13 liters
* Frequency response: 20-3,000Hz
* Low resonance frequency (FS): 33Hz
* QTS: 0.48
* VAS (Litres) 105.6
* Recommended sealed enclosures: 150.0 litres
* Sensitivity (1W/1M): 94 dB
JBL BP150.1:
Amplifier Type Mono Channel
Bridgable Not Bridgable
RMS Power at 4 Ohms 75 W x 1
RMS Power at 2 Ohms 150 W x 1
Performance
Frequency Response 10 Hz - 320 Hz
Signal to Noise Ratio 90 dB
THD at Rated RMS Power 0.1 %
Crossover / Equalizer
Bass Boost With Bass Boost
Bass Boost Frequency 50 Hz
Low - Pass Frequency 32 Hz - 320 Hz
- WieSiu
- Posty: 23233
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
cos takiego chyba w media markt widzialem i nie bylo drogie,wiec proponuje przejdz sie i tam zobacz Co do jakosci,to ciezko mi sie wypowiadac,ale jestem przekonany,ze za 150zl to dostaniesz na allegro lepsza uzywke,ale moze blednie spisuje na straty ten MALUTKI wzmacniacz (choc nie zawsze duzy znaczy dobry,ale czesto przy wzmacniaczach markowych tak jest). Poza tym jak wzmacniacz ma wejscie wysokopoziomowe (ale Ty musisz takie miec),to znaczy,ze jest najnizszej klasy. Przyjrzyj sie,ze wszystkie wzmacniacze mocne nie maja wejscia wysokopoziomowego.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11729
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Cała seria tego JBL'a łącznie z najmocniejszym modelem o mocy 1200W sinus ma wejścia wysokonapięciowe więc nie uważam żeby było to wyznacznikiem jakości tego wzmacniacza. Poza tym sam fakt iż jest to wzmacniacz JBL a nie Boschmann (albo inny podobnej klasy) już świadczy o jego co najmniej dobrej jakości poza tym swoją skrzynie w tej chwili napędzam w domu Kenwoodem 2x60W sinus i przyznam szczerze, że potrafi całkiem przyjemnie zahuczeć, a co dopiero jakby miał do dyspozycji 75W zamiast 60W ....
co do ceny to też nei jestem przekonany, myślę, że 150 zł to nie jest aż taka okazja ....
no nic, czekam na kolejne opinie ...
co do ceny to też nei jestem przekonany, myślę, że 150 zł to nie jest aż taka okazja ....
no nic, czekam na kolejne opinie ...
- cidzej
- Posty: 11729
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja mam w tej chwili na tyle w aucie 13cm Boschmanna + gwizdki Boscha (komplet) i też gra to nawet nieźle (a w każdym razie lepiej gra niż wygląda po wyjęciu z pudełka [pudełko ładne ]), ale nie o to mi chodzi żeby rozmawiać o głośnikach tylko o tych lub podobnych JBLach oraz o stosunku jakości tego wzmacniacza do ceny (150zeta) w przypadku podpięcia do w/w instalacji
Ja w swoim bagazniku mam 30 cm glosniczek blaupunkta (Moc maksymalna 750 W Moc sinusoidalna 250 W,zdjecie ponizej) podpiete jest to pod jakis wzmacniacz Alpina(nie wiem jakiej mocy), ktory nie jest wcale duzy ani nie ma zadnych bajerow ale bardzo dobrze sobie radzi,troche duzo to pradu bierze . Nie sugeruj sie wygladem bo male tez potrafia i najlepiej to wez go poprostu podlacz i sam zobacz jak sie sprawuje oraz sprawdz po ile chodza one na allegro. JBL z tego co mi wiadomo to robi dobrej jakosci sprzet wiec jak bedzie wszystko dobrze to sprobuj sie tylko troszke potargowac
- cidzej
- Posty: 11729
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
narazie jestem po pierwszych testach - podpialem JBLa do wyjscia słuchawkowego wieży, pod skrzynie z moim pionkiem i ....... prostownik samochodowy
1 obserwacja: ciężko to cholerstwo odpalić na prostowniku, bo prąd rozruchu jest tak duży że rozłącza wyjścia prostownika i w efekcie trzeba ściszać wszystko do zera i raz na kilka odpalen z bólem zastartuje ....
2 obserwacja: zajebiście oświetlony jest ten wzmacniacz szkoda tylko, że nie na zielono tylko czerwono, ale i tak jest fajny efekt
3 obserwacja: narazie sprawdzilem go przy "normalnej" głośności, bo rodzina w domu, i klepie naprawde super - dużo lepiej niż jak się podepnie tą skrzynie pod segment wieży ...
teraz czekjam aż wszyscy opuszczą mieszkanie ....
UPDATE: (po tym jak wszscy opuścili mieszkanie i można było zrobić trochę głośniej)
1 obserwacja: wzmacniacz pobiera na tyle dużo prądu, że nei da się zrobić głośniej niż tak jak przy rodzinie, bo zaczyna podświetlenie przygasać i zaczyna dziwnie pachnieć z prostownika .... [w końcu prostownik ma max 5A, a ten wzmachol bierze do 14A]
2 obserwacja: odpiąłem tego JBLa - bo testy domowe dobiegły końca (nic więcej na prostowniku nie wycisne) - i podpiąłem Pionka spowrotem pod wieże - teraz to słysze różnicę - pod wieżą prawie nie ma basu czyli jednak ten JBL nieźle "klepie" basikiem
niestety z braku czasu, warunków itd. nie jestem w stanie sprawdzic go w samochodzie. teraz pora na decyzje - brać czy nie brać ....
1 obserwacja: ciężko to cholerstwo odpalić na prostowniku, bo prąd rozruchu jest tak duży że rozłącza wyjścia prostownika i w efekcie trzeba ściszać wszystko do zera i raz na kilka odpalen z bólem zastartuje ....
2 obserwacja: zajebiście oświetlony jest ten wzmacniacz szkoda tylko, że nie na zielono tylko czerwono, ale i tak jest fajny efekt
3 obserwacja: narazie sprawdzilem go przy "normalnej" głośności, bo rodzina w domu, i klepie naprawde super - dużo lepiej niż jak się podepnie tą skrzynie pod segment wieży ...
teraz czekjam aż wszyscy opuszczą mieszkanie ....
UPDATE: (po tym jak wszscy opuścili mieszkanie i można było zrobić trochę głośniej)
1 obserwacja: wzmacniacz pobiera na tyle dużo prądu, że nei da się zrobić głośniej niż tak jak przy rodzinie, bo zaczyna podświetlenie przygasać i zaczyna dziwnie pachnieć z prostownika .... [w końcu prostownik ma max 5A, a ten wzmachol bierze do 14A]
2 obserwacja: odpiąłem tego JBLa - bo testy domowe dobiegły końca (nic więcej na prostowniku nie wycisne) - i podpiąłem Pionka spowrotem pod wieże - teraz to słysze różnicę - pod wieżą prawie nie ma basu czyli jednak ten JBL nieźle "klepie" basikiem
niestety z braku czasu, warunków itd. nie jestem w stanie sprawdzic go w samochodzie. teraz pora na decyzje - brać czy nie brać ....
- WieSiu
- Posty: 23233
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
cidzej, jak dzwiek Ci odpowiada to bierz, druga sprawa,ze w aucie bedzie duzo lepiej Po pierwsze,ze nie bedzie spadkow napiec i ograniczen pradu (jak zastosujesz dobre kable). tez kiedys testowalem skrzynie na wiezy w domu,ale to nie jest sprzet do tego,wiec gralo okropnie, poza tym wieze sa na ogol na 8 ohm,a ten glosnik na pewno ma 4 ohmy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982