zablokowane radio

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

To mam rozumieć, że dla radia 4ohm lepsza jest opcja podłączenia głośnika 8 ohm niż 2?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tak
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

dobrze Darku rozumujesz
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli radio jest 4 Ohm to jest podana wartość minimalna jaką musi być obciążone końcówka mocy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Aaaa, to dobrze, bo mam jeszcze na szafie (w folii) dwie wieże Altony 2x25W/8ohm. :mrgreen:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

darcun4 pisze:dwie wieże Altony 2x25W/8ohm.
:mrgreen:
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

cidzej pisze:nie każda końcówka mocy może pracować z obciążeniem 2 ohm !!!!!!!!!!!
masz racje spada do 2 ohm ale jak moje ''bez firmowe''gra juz pare ładnych lat i nic się z nim nie dzieje to podejrzewam ze i fordowskie da rade :)
ale jakby co to można jeszcze zerknąc na pod ten link

http://www.diyaudio.pl/portal.php?show=3
jamszoł pisze:Można go obciążyć dużo więkrzą impedancją choćby słuchawki które mają ok 300 Ohm.
w aucie słuchawki ...nie dziękuje :)
ale pewnie macie racje moze mi sie kiedys spali(wzmacniacz w radiu) :) ale jeszcze pewnie nie dzis i nie jutro :lol: :mrgreen:
Załączniki
m..gif
m..gif (8.5 KiB) Przejrzano 5958 razy
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2006, 22:37 przez Nanom 1, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23236
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

grac pewnie bedzie, bo odziwo te radia kiepskiej jakosci bez problemu znosza podlaczanie rownolegle, a jak sie rozleci to radio to i tak nie bedzie wielka strata wiec ja bym probowal :) Zwlaszcza ze latwiej podlaczyc rownolegle, bo nie trzeba myslec jak to podlaczyc :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja ci nie każe jeździć ze słuchawkami :mrgreen: ja tylko podałem przykład.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

te kiepskie radia chodzą na wszystkim :)

wiecie czemu ??

bo chinole idą na łatwizne i korzystają z najprostszych i sprawdzonych rozwiązań.

takim rozwiązaniem jest np. TDA2005 firmy ST Lab stosowana zarówno w najtańszych radiach (ze wzgledu na cenę - ok. 2,5zł za końcówkę stereofoniczną - oraz prostote konstrukcji i nie zawodność) jak i w całkiem firmowych - np. Blaupunkt w Oplowskim SC202C. Moc 2x 5-7,5W RMS. Zmostkowana daje 10-20W RMS. [różne serie dla różnych odbiorców OEM]

Kość ta, choć producent zaleca do niej lepsze niż standardowe chłodzenie, potrafi chodzić z obciążeniem 1,6ohma :)

podobnie TDA2004 2x20W, którą mam w swoim starym "chińczyku"

Podobnie z TDA1517 2x6W RMS (producent Philips) stosowana od głośniczków komputerowych po radia samochodowe (zarówno chińskie, jak i m.in. Philips, Grundig itd)

wszystkie w/w układy, w przypadku zastosowania za niskiej impedancji obciążenia [ale powyżej tych 1,5-1,6 ohma] w najgorszym wypadku przegrzeją się i wbudowany bezpiecznik termiczny odłączy je, a po wyłączeniu radia i odczekaniu aż ostygnie znowu za cznie grać :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

cidzej pisze:te kiepskie radia chodzą na wszystkim

wiecie czemu ??

bo chinole idą na łatwizne i korzystają z najprostszych i sprawdzonych rozwiązań
cidzej pisze:takim rozwiązaniem jest np. TDA2005 firmy ST Lab stosowana zarówno w najtańszych radiach (ze wzgledu na cenę - ok. 2,5zł za końcówkę stereofoniczną - oraz prostote konstrukcji i nie zawodność) jak i w całkiem firmowych - np. Blaupunkt w Oplowskim SC202C. Moc 2x 5-7,5W RMS. Zmostkowana daje 10-20W RMS. [różne serie dla różnych odbiorców OEM]
tak czy siak powinno działac i w fordowskich ;)
ale raczej do 2 Ohm nie obciąza sie takich radioodtwarzaczy (mój jest wyjątkiem ;) )
ODPOWIEDZ