zablokowane radio
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23255
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
raczej z ta przejsciowka cos jest nie tak, musialbys sprawdzic czy na kostce iso jest w ogole w ktoryms miejscu kabel odpowiedzialny za podanie 12V przy wlaczonych swiatlach, jak tego kabla doprowadzonego do kostki iso nie masz,albo co gorsza w przejsciowce na forda tez jej nie ma,to musisz sobie taki kabel jakos poprowadzic do radia bo podswietlania nie bedziesz mial, w focusie pamietam podswietlanie dziala dopiero gdy wlaczysz swiatla.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
u mnie tez tak jest ->podswietlenie przycisków działa po właczeniu swiatełWieSiu pisze:w focusie pamietam podswietlanie dziala dopiero gdy wlaczysz swiatla.
moze ten schemat pomoże
i ''kostka'' razem z opisem w fordach ( plik PDF po niemiecku )
- Załączniki
-
- plan radia.pdf
- (73.97 KiB) Pobrany 277 razy
- WieSiu
- Posty: 23255
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
majac te schematy powinno sie juz dac naprawic podwietlanie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
głośniki nie tylko same kablemarko57 pisze:czy jak zmostkuję głośniki to nic się nie stanie?
:prawy plus do prawego z ''tyłu'' plus (analogicznie minus do minusa tył)
:lewy plus do lewego z ''tyłu'' plus ( --------------II--------------------)
NIC SIE NIE STANIE TYLKO ''PODZIELISZ MOC NA 4 GŁOŚNIKI'' CZYLI Z (KATALOGOWYCH) ''2x15 WATT'' ZROBI SIĘ TEORETYCZNIE 4x7,5 WATT (oczywiście bez sterowania przód > tył tzw.''FADER''ale to chyba wiesz )
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Pitbul, po mojemu to żeś przekombinował !!! podłączając 2 głośniki 4ohm równolegle (tak jak ty to opisałeś) spada impedancja do 2ohm i radio (teoretycznie!!!!) zwieksza moc do 2x30W (wynika to z prawa Ohma).
Ale UWAGA !!!!!
nie każda końcówka mocy może pracować z obciążeniem 2 ohm !!!!!!!!!!!
można spalić wzmacniacz w radiu (lub go najzwyczajniej w świecie przegrzać) !!!!
bezpieczniejszym sposobem jest podpiecie szeregowe głosników (plus przedniego głośnika do plusa wzmacniacza, minus przedniego głośnika do plusa tylnego głośnika, a minus tylnego głośnika do minusa wzmacniacza).
tym sposobem uzyskujesz 4x7,5W i impedancje 8ohm, która nie jest już groźna dla końcówki mocy i radia.
Ale UWAGA !!!!!
nie każda końcówka mocy może pracować z obciążeniem 2 ohm !!!!!!!!!!!
można spalić wzmacniacz w radiu (lub go najzwyczajniej w świecie przegrzać) !!!!
bezpieczniejszym sposobem jest podpiecie szeregowe głosników (plus przedniego głośnika do plusa wzmacniacza, minus przedniego głośnika do plusa tylnego głośnika, a minus tylnego głośnika do minusa wzmacniacza).
tym sposobem uzyskujesz 4x7,5W i impedancje 8ohm, która nie jest już groźna dla końcówki mocy i radia.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
cidzej pisze:Pitbul, po mojemu to żeś przekombinował !!! podłączając 2 głośniki 4ohm równolegle (tak jak ty to opisałeś) spada impedancja do 2ohm i radio (teoretycznie!!!!) zwieksza moc do 2x30W (wynika to z prawa Ohma).
Ale UWAGA !!!!!
nie każda końcówka mocy może pracować z obciążeniem 2 ohm !!!!!!!!!!!
można spalić wzmacniacz w radiu (lub go najzwyczajniej w świecie przegrzać) !!!!
bezpieczniejszym sposobem jest podpiecie szeregowe głosników (plus przedniego głośnika do plusa wzmacniacza, minus przedniego głośnika do plusa tylnego głośnika, a minus tylnego głośnika do minusa wzmacniacza).
tym sposobem uzyskujesz 4x7,5W i impedancje 8ohm, która nie jest już groźna dla końcówki mocy i radia.
cos mnie to dziwi bo u mnie w w drugim aucie które posiadam(mk4) tez tak jest (tak jak opisywałem prawy (+)do prawego z tyłu .....itd.... i wszystko gra do dzis dzien czyli jakies 5-6 latjamszoł pisze:Potwierdzam dwa głośniki w szerek to zabujstwo dla końcówki mocy - lepiej dla wzmacniacza jak głośniki są o wyrzszej impedancji - nic mu się w tedy nie stanie.
a radyjko mam jakies bez firmowe na ~ 2x 20 watt
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2006, 21:41 przez Nanom 1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
+ do plusa to dajesz równolegle czyli jest ok a radio 2x20 W jest mniej ważne - ważne jest impedancja głośników - wzmacniacz musi być obciążony bo inaczej się spali.
Można go obciążyć dużo więkrzą impedancją choćby słuchawki które mają ok 300 Ohm.
Nie żle cholera kombinuje równolegle to impedancja się zmniejsza a szeregowo zwiękrza.
Można go obciążyć dużo więkrzą impedancją choćby słuchawki które mają ok 300 Ohm.
Nie żle cholera kombinuje równolegle to impedancja się zmniejsza a szeregowo zwiękrza.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2006, 21:47 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]