Przerywa dźwięk przy głośnym graniu

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Przerywa dźwięk przy głośnym graniu

Post autor: S3ci0r »

od kilku dni borykam się z następującym problemem, mianowicie przerywa sygnał/dźwięk przy głośniejszym graniu. z początku myślałem że to wina wzmacniacza/skrzyni bo miałem z tym właśnie podobny problem (odcinało bas) ale wyeliminowałem ten aspekt poprzez odłączenie sygnału. dźwięk przerywa na wszystkich głośnikach na raz, a przerwa trwa dosłownie ułamek sekundy, tak jakby płyta była porysowana i się zacinała. bawiąc się funkcjami balance i fader odkryłem że jak dam cały sygnał na prawą stronę to jest ok, natomiast przy przeniesieniu na lewą problem się pojawia. przy przeniesieniu sygnału na tył (basowe) problem zanika, natomiast jak dam na przód (tweetery) to znowu problem się pojawia. dodatkowo jak ustawię sygnał tylko na lewy przód (lewy tweeter) to on w ogóle nie gra, ale wystarczy że na faderze zjadę jeden punkcik to zaczyna grać i tweeter i basowy, z tym że basowy powinien grać po cichu tymczasem gra on normalnie tak jak i tweeter.

moje podejrzenia padają na końcówkę mocy w radiu, albo na jakiś fuckup z okablowaniem. da się jakoś miernikiem sprawdzić przewodność kabla? chodzi mi tutaj nie o to czy w ogóle jest przejście bo to wiem jak zrobić tylko o jakość tego przejścia. można zmierzyć rezystencję kabla? da to coś? mogę ewentualnie porównać wyniki z prawym tweeterem. da się zdiagnozować coś takiego jak zaśniedziałe przewody itp? w ostateczności mogę wyciągnąć piny z kostki przy radiu od podejrzanego kanału i zobaczyć wtedy czy będą cyrki ale wolałbym tego uniknąć z racji krótkich przewodów i słabego dostępu do nich :P
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Posc przez dodatkowy wzmacniacz wszystko to będzie to lepiej grało. Może jakoś głośnik ujawnia wadę przy głośnym graniu?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Nie ma sprawy, tylko wygas to co napiszesz :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

S3ci0r, gdy montowałem u siebie głośniki na tył miałem podobny przypadek - jeden z głośników którys kabel miał słabo zaizolowany i dawał przebicie na masę co skutkowało wyłączeniem dźwięku. Co ciekawe, własnie przy maksymalnych zakresach głośności. Inna możliwa przyczyna - niewydolne w stosunku do mocy głośników radio.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Zwarcie lub uwalona końcówka.
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

miałem już uwaloną końcówkę w innym radiu i zupełnie inne objawy, jeden kanał po prostu trzaskał i charczał.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Ale uszkodzenie koncowki zwlaszcza scalaka nie zawsze tak samo sie objawia
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

wiem.

bardziej podejrzewam problem z instalacją
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

To odlacz ten fragment pociagnij przewod luzem do glosnika i testuj
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

S3ci0r, a czy ty tam masz tweetery wpięte razem z wooferem równolegle czy poprzez zwrotnicę? Może tu tkwi problem?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

tweetery są podpięte pod przód, midbasy pod tył, skrzynia pod wzmacniaczem
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

S3ci0r, a nie masz przypadkiem głośników w przeciw fazach i dopóki jest w miare cicho to sobie to gra a jak głośno to i napięcie wzrasta i się wyłącza ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
jaro
Posty: 1663
Rejestracja: 31 gru 2006, 18:00
Lokalizacja: Łambinowice
Pojemność: 1600
Rocznik: 1989
Generacja: MK4
Nadwozie: Cabrio

Post autor: jaro »

S3ci0r pisze:bardziej podejrzewam problem z instalacją
ojciec kumpla tez miał kiedyś problem z instalacją - destylacyjną :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , Prezes wygaszam , wygaszam radio :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ewentualnie zbyt wysokie napięcie powoduje zatkanie zwrotnic - bo może się kończą
Jeśli masz tam zwrotnice
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

wygląda na to że nie obejdzie się bez wyciągania radia i odpinania kabli z kostek :(
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ