Głośnik dwu cewkowy

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

ELpYndoL

Głośnik dwu cewkowy

Post autor: ELpYndoL »

mam pytanie jak podłączyc głośnik dwu cewkowy :( jes to Pioneer TS-W306DVC
może ktoś z was miał do czynienia z dwu cewkowymi głośnikami:?:


wzmak pod kturym ma to zagrać ma takie dane
4 ohms maximum output 0.03% THD 640watts
4 ohms bridged mono output 0.02% THD 2x320w
4ohms maximum output 0.03% THD 4x160w
input impedance10Kohms
speaker impedance stereo driven 4ohms
:(

[ Dodano: Pon 16 Maj, 2005 ]
a dodam że na głośniku jest napisane
impedance 2 ou 8ohms
:?

[ Dodano: Pon 16 Maj, 2005 ]
i nic po Polsku :?
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Już Ci mówie co to znaczy w sumie ten post ma już trochę czasu i nie wiem wiem czy jest dalej aktualny, ale bedzie dla pokoleń :D Głośnik dwu cewkowowy podłącza sie tak jakbyś miał 2 oddzielne głośniki czyli masz 2 plusy i 2 minusy co do impedancji tego głośnika to nie jestem pewiem czy to czasem nie znaczy 2 po 8 ohm. Z opisu Twojego wzmaka domyslam sie że na kazdy kanał idzie po 4 ohm oporu czyli troche mało, ale nie jestem pewiem co do omowania głośnika.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

A co z kablami sygnałowymi potrzebne są dwie pary czy standardowo jedna para :?:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Jeżeli Twoj wzmak jest na tyle mocny żeby puścić sygnał z jednego kanału czyli przód albo tył to wystarczy 1, natomist jeżeli mostkito oczywiście2. Dalej w piecu możesz mieć wyjście na woofer niestety w tym są potrzebne 2 takie wyjścia. Często na 2 cewki stosuje się oddzielny piec.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

ok dzięki za wskAZóWKI :wink:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Jeżeli zlot dojdzie do skutku pokaże Ci jaką hybryde:) mam zrobioną przy wzmacniaczu:)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

nO TO SUPER BĘDZIEMY MOGLI SOBIE POGADAĆ I WYMIENIĆ DOŚWIADCZENIA :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23236
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

przepraszam,ze zmieniam temat,ale musze sie pozalic, BO JA NIE MAM BASU W SWOIM SAMOCHODZI,to straszne :((( to taka mala dygresja, gdzies kiedys w necie czytalem jak sie podlacza takie glosniki,ale ciezko bylo to znalezc, tylko niestety nie pamietam :( Na www.elektroda.pl moznaby sie zapytac,tam na pewno cos na ten temat wiedza.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Nie wykluczam że mogę nie mieć racji, ale ja podłaczałem tak jak napisałem i bar miałem taki że mi tył przysiadał dosłownie. Później sie okazało że mam zaduży wzmacniacz i mi głośnik rozsadziło.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

No to niezły miałeś Masażyk :mrgreen: Też tego szukam :wink:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jutro w miare możliwości czasowych i sprzętowych zamieszcze zdjęcia owego feralnego głośnika i przykładowego podłączenia.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

OK czekamy na fotki :wink:
airbob

Post autor: airbob »

Nie wiem na ile ten temat jest jeszcze aktualny
A więc ten głośnik TS-W306DVC ma dwie osobne cewki każda po 4ohm czyli możliwe są następujące konfiguracje:
1 połączenie szeregowe czyli wypadkowa rezystancja to 8ohm. Opcja nikomu nie potrzebna
no chyba że do domowego wzmacniacza.
2 połączenie równoległe wypadkowa 2ohm wymagany naprawdę porządny wzmacniacz
który będzie w stanie pociągnąć z jednego nie mostkowanego kanału 2ohm. Jeśli
pokusimy się o zmostkowanie 2 kanałów (dla zwiększenia mocy) to obciążalność jednego
kanału musi wytrzymywać 1ohm bez mostkowania. Wtedy potrzebujemy naprawdę
porządny wzmacniacz. Tak naprawdę niewiele jest takich.
Ale jak już mamy taki wzmacniacz to frajda jest największa
Odpadają wszelakie niefirmówki i wynalazki z giełdy typu alphard czy cos w tym rodzaju.
3 ostatnia i najsensowniejsza konfiguracja (dla której zostały stworzone dwu cewkowe
suby) to sytuacja gdy możemy poświęcić 2 kanały wzmacniacza i każdy z osobna
podczepiamy do jednej cewki wtedy mamy sub stereo w jednym głośniku.

Teoretycznie wzmacniacz Yanka nadaje się tylko do 3 konfiguracji i instalacja mogła by się składać z systemu przedniego oraz z subwoofera

Co do dzielenia sygnału bo takie pytanie też padło to najlepiej jak radio ma pełne "oczinczowanie" czyli przód, tył oraz sub.
Ale jeśli nie to zawsze można pokombinować jak rozdzielić ten sygnał.
W przypadku jeśli mamy tylko wyjścia na przód i tył to tylnie wyjścia traktujemy jako sub a we wzmacniaczu powinniśmy mieć włączony filtr subwoofera.
Gdy mamy tylko jedną parę wyjść to musimy rozdzielić sygnał tzw. Y-kami na 4 ale trzeba się przyglądnąć wzmacniaczowi bo niektóre mogą mieć opcje przełączenia na 2 wejścia wtedy one same sobie "rozmnożą" sygnał i nie potrzebujemy y-ków.
Na koniec tego przydługiego wywodu jeszcze dwie rady nie korzystać nigdy z wejść wzmacniacza gdzie można zamiast czinczami, podać sygnał pobrany z głośników radia to znacznie pogarsza jakość dźwięku, zawsze można spróbować przerobić radio i dorobić wyjście czincz.
I unikać jak ognia niefirmowych "grubych" czinczy z giełdy to zazwyczaj oszukany towar i oprócz tego że kabel jest kolorowy nie oferuje nic pozatym.
Nie posiada żadnego ekraniowania tylko żyłe masy puszczoną równolegle do sygnału.
Już niejeden się przekonał jak musiał kilkukrotnie walczyć z gwizdami we wzmacniaczu i nie wiedział dlaczego.
UFFF ale się namądrzyłem :D
Ale może się komuś przyda
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23236
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

airbob, dosc wyczerpales ten temat :) na pewno opis komus kiedys sie przyda. Powiedz mi tylko jedno, czy taki dwucewkowy glosnik wart jest inwestycji, gra duzo lepiej niz 1 cewkowy?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
airbob

Post autor: airbob »

Hmm to sprawa dyskusyjna czy gra lepiej, z pewnością jest bardziej uniwersalny.
Podstawową i niezaprzeczalną zaletą jest większa obciążalność głośnika i możliwość konfiguracji go w tryb stereo, to w przypadku gdy dysponujemy niezbyt mocnym wzmacniaczem.
Ale najważniejszą zaletą jest możliwość konfiguracji go w 2 ohm, na rynku nie ma zbyt dużo takich głośników o takiej rezystancji wyjściowej.
W takim przypadku jeśli stosujemy 5 kanałowy wzmacniacz dobrej firmy możemy wykrzesać dodatkową moc z wzmacniacza.
W moim przypadku z 190 wat przy 4 ohm stosując głośnik dwucewkowy połączony w 2 ohm udało się wycisnąć 290 wat.
Ot i taka wyższość głośnika dwucewkowego.
ODPOWIEDZ