Objaśnienia oznaczeń na wzmacniaczu.

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 18:07

elnino, gaina ustaw jak ci wcześniej pisałem ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 01 lip 2011, 18:11

z tym gainem to nie do końca rozumiem mam go na samym początku jak jest wszystko wyzerowane kręcić czy właśnie na sam koniec ? bo w sumie gain zrobiłem na koniec potem tylko dodałem bassboost
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 18:22

elnino, ustawiasz gain na minimum, wtedy w radiu ustawiasz vol. na ok. 80-90% i dopiero wtedy sobie powolutku podnosisz gain tak, zeby dźwięk nie był zniekształcony. Jak pojawiaja sie zniekształcenia to ciut cofasz i masz ustawione.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 01 lip 2011, 18:24

a potem dopiero te ustawienia HPF i LPF ?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 18:29

elnino, HPF i LPF to wstepnie robisz na początku. One sa do dostosowania wzmacniacza do pracy z róznymi rodzajami głośników - jedni kupują wzmag do basu (po co im wtedy wysokie tony?) inni do zasilania średnich i wysokich tonów (po co wtedy niskie dźwięki?). A jak zasilasz tym zestaw róznych głośników - jak ty, to masz mozliwość inaczej ustawić filtr dla kazdego kanału. Jak masz zestaw z odpowiednio dobranymi zwrotnicami to tak jak wcześniej pisałem - wyłączasz filtry.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 01 lip 2011, 18:34

czyli dobrze zrobiłem. Zauważyłem że:

- kręcąc pokrętłem np HPF w jedną str np to grało niskie tony, wdrugą grało w pełnym paśmie tzn i to i to.
- kręcąc po HPF pokrętłem LPF nie słyszę żadnych różnic przy wł. filtrze HPF czy tak ma być czy mimo że HPF jest włączony to LPF powinno jakoś dać odczuć różnice?

Kusi tuba kusi... :D
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 18:44

elnino pisze:- kręcąc pokrętłem np HPF w jedną str np to grało niskie tony, wdrugą grało w pełnym paśmie tzn i to i to.
Tak ma być - po prostu regulujesz częstotliwość odcięcie i słyszysz to jako pojawiajace się wyższe częstotliwości.
elnino pisze:- kręcąc po HPF pokrętłem LPF nie słyszę żadnych różnic przy wł. filtrze HPF czy tak ma być czy mimo że HPF jest włączony to LPF powinno jakoś dać odczuć różnice?
to zależy - nie wiem co ci odcinają zwrotnice a poza tym nie mam szczegółowej instrukcji do tego wzmaka. Powinny pracować niezależnie ale jak zwrotnice czy tez filtry przy głośnikach odcinaja jakies tam pasmo to może być tego nie słychać. Podobnie jest w przypadku HPF, ale skoro były gwizdki w zestawie to raczej nic z góry nie ucinają ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 01 lip 2011, 18:59

Pozostaje problem z umiejscowieniem wzmacniacza, jest tak prowizorycznie przykręcony do oparcia kanapy - mówię prowizorycznie bo nie mogłem wiertatrką wkręcić śruby cholera wie co tam jest. A na boku brakuje plastiku bo są wytłoczenia :/ myślę czy nie wrzucić tego pod deskę z koła zapasowego tak luzem po prostu na jakąś gąbkę co by nie stukało - jestem na tym punkcie uczulony
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 21:24

elnino, wzmak powinien być umocowany tak, żeby nie latał.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 02 lip 2011, 09:37

Nie no jednak nie ma tak "mało zauważalnie" jak mi się wydawało. Jak się człowiek przespał w domu i wrócił dzisiaj do samochodu i puścił muzyke to łomot jak pieron :D

Yagr - bede coś kombinował, ale na oparciu to nie da rady. mam pole manewru 40cm bo tyle kabla mam plusowego jeszcze w nadmiarze, chyba że to wrzuce do tej luki obok koła co jest odgrodzona i tam to przykręcę, ale to jednak trochę daleko i może być zonk.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG » 02 lip 2011, 12:58

pytanie nr1 to coś tak tego kabla poskompił? na opraciu to chyba jedno z najczęstszych miejsc a więcej nie podpowiem bo nie widziałem bagażnika esa kombi z bliska - od środka
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 02 lip 2011, 13:05

Taki był kabel w zestawie 5m.

Czy jako, że jest to nowy zestaw wzmacniacz itd to czy możliwe jest przy głośniejszej muzyce, że wzmacniacz wydzielał będzie taki zapach lekko jakby spalenizny? jak zakładałem kiedyś indiglo to tez mi tak woniało ale później przestało.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Ivandrago

Post autor: Ivandrago » 04 lip 2011, 09:42

elnino - i jak gra to z wzmacniaczem - duzo lepiej ??? gdzie kupowałes ?

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 04 lip 2011, 11:42

o niebo lepiej, przykładowo radio mam moc max vol. 50. wczesniej przy 30 juz przygasało a glosniki charczały. Teraz spokojnie do 46 moge podkrecic radio i napiernicza nieźle, choć i tak nie słucham muzyki tak głośno, ale co chyba najistotniejsze - dźwięk jest dużo żywszy taki - sceniczny.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

ODPOWIEDZ