Objaśnienia oznaczeń na wzmacniaczu.

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Objaśnienia oznaczeń na wzmacniaczu.

Post autor: elnino » 01 lip 2011, 16:00

Kto pomoże do czego to służy bo nie chce nic poprzepalać?

Tylko takim językiem łopatologicznym czyli np. "to ci daje to i tamto" bo sformułowania typu podbicie, amplituda, częstotliwość mi nic nie mówi :D

Filter

*HPF
*FLAT
*LPF

BassBost

12dB
0dB
6dB

HPF

40Hz
3KHz

LPF
30Hz
250Hz

GAIN

Min
Max
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 16:30

HPF - filtr górnoprzepustowy ustawiony na częstotliwość odcięcia:
40Hz
3KHz
czyli jak dasz 40Hz to odetnie wszystko co ma częstotliwość niższą niż 40Hz
LPF - filtr dolnoprzepustowy ustawiony na częstotliwość odcięcia:
30Hz
250Hz
czyli jak dasz 30Hz to odetnie wszystko co ma częstotliwość wyższą niż 30Hz
FLAT - wyłaczenie obu filtrów
BassBost - mniej więcej siła wzmocnienia niskich tonów o:
12dB
0dB
6dB
ustawiasz... na słuch tak żeby ci pasowało.
GAIN - funkcja do dopasowania sygnału wyjściowego z radia do stopnia wejściowego wzmacniacza aby aby ten nie "łapał zniekształceń"
Min
Max
Ustawiasz mniej więcej tak, że najpierw min. wtedy w radiu regulacja na ok. 80-90% zakresu i podnosisz gain tak jak się da zanim pojawia sie zniekształcenia.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 01 lip 2011, 16:34

A to z tym odcinaniem częstotliwości to na co włączyć najlepiej? bo to jest taki suwak do wyboru
HPF, LPF, FLAT

tzn, że np nie gra niskich lub wysokich tonów czy to zupełnie co innego?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG » 01 lip 2011, 16:35

elnino, na słuch- jak ci pasuje
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 16:36

elnino, a co podpinasz pod ten wzmak? gwizki? suba? średniotonowe?
jarek... no jak podpina suba i właczy górnoprzepustowy to sobie posłucha że ho ho :P
Ostatnio zmieniony 01 lip 2011, 16:37 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 01 lip 2011, 16:36

odseparowany tył 165 hertz + przód dwudrożne i gwizdki hertz 130

nie wiem tylko czy dobrze to zrobiłem, bo np średniotonowe 165 ze zwrotnicami podpiąłem pod ten sam CHANNEL co gwizdki ze zwrotnicami tylnimi, a przód dwudrożny na Channel 3 i 4 + gwizdki tak samo po jednym do każdego.

no chyba że te niskotonowe i 13stki dać razem na 2 kanały a tweetery z przodu i z tyłu na kolejne dwa.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 16:40

elnino, no to proponuję dla przodu włączyć HPF 40, a dla tyłu LPF250... jak coś zawsze możesz pokombinować potem po odsłuchu. Te filtry masz płynne od-do czy stopniowe w tych podanych zakresach?

Jak podpiołeś na każdy kanał głosniki na pełny zakres to może najlepiej chodzic na wyłaczonych filtrach.....

Lewy przód - jeden kanał
Prawy przód - drugi kanał
lewy tył - trzeci kanał
prawy tył -czwarty kanał
wtedy masz mozliwość zastosowania filtrów do charakterystyki głośników i uzyskania najlepszego efektu
Ostatnio zmieniony 01 lip 2011, 16:43 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 01 lip 2011, 16:41

mam pokrętła i po lewej mniejsza warość po prawej większa.

mam 4 kanałowy wzmak, ale radio z wyjściem na 2 chince, więc przelotke założyłem i teraz balans tył przód wykonuję poprzez ustawienia Balans lewy prawy w ustawieniach radia.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 16:47

elnino pisze:mam pokrętła i po lewej mniejsza warość po prawej większa.
no to jak masz taki wzmacniacz to nawet zwrotnice ci nie potrzebne ;) daj gwizdki z dwudrożnymi z lewej przodu na jeden kanał, na drugi prawy przód a na pozostałe kanały tylne 165. Ustaw wstepnie jak wcześniej pisałem i po odsłuchu podreguluj filtrami. Wczesniej zrób regulacje gain a na końcu ewentualnie ustaw sobie podbicie basów ;)

No chyba że sie pogubiłem w twojej konfiguracji - jeszcze raz:
tył= 165
przód= dwudrożne z gwizdkami na zwrotnicy?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 01 lip 2011, 16:58

z tylu tez sa gwizdki na zwrotnicach podl ze 165
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 17:06

elnino, a.... no to będzie trochę dziwnie....
przód ustaw wstępnie jak wcześniej pisałem: dla przodu włączyć HPF 40
natomiast z tyłem to musisz poeksperymentować - ale raczej flat - bo inaczej to obetniesz albo gwizdki albo basu nie bedzie..., potem to juz zabawa po odsłuchu. Inny wariant to na osobnych kanałach gwizdki +13-tki (niezależnie od położenia) i ustawienie jak w/w dla przodu, a na pozostałych 2 kanałach kanałach 165 z ustawieniami LPF na 250.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG » 01 lip 2011, 17:14

Yagr, tył bym dał z podbiciem basu bo gwizdki są ze zwrotnicami więc zwrotnica i tak obetnie czyli bedzie git
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13058
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 01 lip 2011, 17:26

jarekezg, bass boosterem i tak se ustawi podbicie - chodzi o ustawienia HPF i LPF.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG » 01 lip 2011, 17:34

Yagr, więc na "zero" FLAT- jak zwał tak zwał basu nie ma co obcinać skoro są głośnki do basu a gwizdkom zwrtotnice obetną
a obcięcie wysokich było by bez sensu skoro są zamontowane gwizdki

jedynie korekta- na słuch - zależnie od upodobań i tego co głośnik jest w stanie przekazać
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 01 lip 2011, 17:55

Ustawiłem gra nieźle. Jestem tylko zaskoczony że ten gain praktycznie minimalnie podkręciłem i już gra fest głośno, chociażby pół obrotu to chyba już za dużo bo te niskie z tyłu zaczynają pierdzieć. W każdym razie na pewno jest lepiej niż było. :) Dzięki za wskazówki, może w niedziele ktoś na spocie będzie widział lepsze rozwiazanie niż moje podłączenie zobaczymy. :)
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

ODPOWIEDZ