Rozłącza radio przy większej głośności.

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Rozłącza radio przy większej głośności.

Post autor: elnino » 15 cze 2011, 16:32

Podłączyłem głośniki niskotonowe Hertz DSK 165 + tweetery zostawiając z przodu fabryczne nagłośnienie. oczywiście wszystko podpiąłem na odpowiedni kanał żeby nie było problemu, ale problem jest. Polega on na tym, że podkręcając radio do np vol. 20 i zwiększeniu bassu radio wyłącza się i włącza ponownie po pierwszym lepszym uderzeniu w piosence bassu. Po zminimalizowaniu bassu do 0 vol. mogę podkręcić do 28-30 max i znów to samo. Czy powinienem zamontować wzmacniacz, czy problem leży bardziej w instalacji?

radio jvc kd s6060

dodam, że po lewej stronie radio jest ciepłe - ale... zawsze było nawet zanim podłączyłem te głośniki.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino » 15 cze 2011, 17:07

żadnych nie demontowałem.przód pozostał, a pod kable REAR podłączyłem tył.

nie wiem ile fabryczne mają z przodu, te tylnie hertza mają 4ohm
http://www.audiosklep.pl/hertz-dsk-165-p-461.html

czy wzmacniacz wskazany? czy wina leży po stronie radia?

Tak mam to połączone.

[ Dodano: Sro 15 Cze, 2011 ]
przełączyłem tweetery do kabli głośników przednich i grało lepiej ale radio mrugało już i przygasało. w ustawieniach radia przeniosłem odsłuch na tył 70% przód 30%, efekt? tweetery grają elegancko - fabryczne nie wydawają żadnego dźwięku - coś chyba jest nie tak z tymi starymi głośnikami albo instalacją. ale... nawet bez tych przednich teraz radio można kręcić śmiało na maksa i nic się nie dzieje, a jak czysto gra...
Załączniki
Untitled-1 copy.jpg
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km

Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 » 18 cze 2011, 00:24

Witam, masz prawdopodobnie za małą wydajność źródła prądu czyli akumulator nie wyrabia.Przyczyny są dwie jeśli to wina akumulatora...jest już sfatygowany życiem..., albo za mały do Twojego zestawu audio. W momencie basu pobierany jest dość duży prąd, jednocześnie występuje spadek napięcia na akumulatorze dlatego rado wyłącza się. Po wyłączeniu radia przestaje płynąć prąd napięcie wzrasta i załącza się ponownie...i tak w koło.
Żeby sprawdzić czy to akumulator zobacz czy przy odpalonym silniku usterka występuje (jeśli będzie występowała to czy radio wyłącza się przy tym samym pogłośnieniu i poziomie basu co na wyłączonym silniku ).Jeśli odpalenie silnika nic nie zmieni lub zmieni mało, to podładuj akumulator przez kilka godzin i najlepiej na podłączonym prostowniku przeprowadź test, albo pożycz prądu od kogoś przez kable rozruchowe. Sprawdzenie wydajności akumulatora , to pierwsza rzecz od której najłatwiej zacząć ... Przyczyn może być mnóstwo...od samego radia bo np. zadziała zabezpieczenie termiczne przy źle zamontowanej końcówce mocy, po wadliwą zwrotnicę, która bardziej"zwiera" nie separuje.

Jastrząb

[ Dodano: Sob 18 Cze, 2011 ]
Możesz mieć jeszcze jedną "drobnostkę" przetarty kabel , który może zwierać do masy np. w drzwiach.

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21322
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 18 cze 2011, 12:15

MinisterQ, należało by sprawdzić przewody zasilające radio - może są o zbyt małym przekroju jak na takie obciążenie
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1412
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 » 18 cze 2011, 12:28

Może też być luz na stykach i efekt będzie ten sam.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21322
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 18 cze 2011, 12:45

a nie jest tak , że jest spadek napięcia na przewodach zasilających ?
Podpiąć radio na próbe do innego źrodła zasilania i bedzie wiadomo
Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 12:46 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1412
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 » 18 cze 2011, 12:46

MinisterQ, a czy zły styk nie powoduje strat w napięciu?!(sterowaniu)
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎

Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1412
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 » 18 cze 2011, 12:50

MinisterQ, Acha,wiedzy nigdy za wiele. ;)
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎

Flachenty

Post autor: Flachenty » 20 cze 2011, 08:58

Miałem kiedyś coś takiego i okazało się, że przewód minusowy głośników zwierał do masy samochodu. Jak radio było ustawione cicho to nie było problemu ale jak głośniej to był właśnie efekt odcięcia głosu. Kolega który zajmował się car-audio wyjaśnił mi, że w takiej sytuacji przegrzewała się końcówka w radiu i działało zabezpieczenie termiczne. Po krótkim czasie gdy trochę ostygła włączał się dźwięk ponownie i tak w kółko.

Ivandrago

Post autor: Ivandrago » 20 cze 2011, 10:02

jak dla mnie radio nie wydala mocą - chyba bedzie konieczny wzmacniacz - sam napisałś ze bez fdabrycznych gra elegancko , na fabrycznych samych tez - a jak podepniesz 4 to radio klęka przy łomotaniu .
Wniosek - wzmacniacz wbudowany w radiu nie wydala .

ODPOWIEDZ