Konserwacja nadkoła

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Reperaturki to np. kawałki błotników. Wycina się to co zeżarte przez rdzę, i spawa się reperaturki w miejsce wycięcia.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Mecu

Post autor: Mecu »

Żywotność takiej operacji (wspawanie reperaturki) zależy się od stopnia przyłożenia się do roboty przez wykonawce. Jedni jeżdżą długo i nic się nie dzieje a innym po zimie zaczynają wychodzić pierwsze oznaki że nie liczy się jakość a kasa.
Jak na moje oko to wystarczy wymienić tylko to jedno mocno zjedzone nadkole z tylu. Licz się z tym że ani blacharz ani lakiernik nie są tanimi fachowcami, i nie zawsze cena idzie w parze z jakością.

[ Dodano: Pią 18 Kwi, 2014 ]
Saveroc pisze:Dzięki cidzej za poradnik - przyda się . A co do podłogi, podłoga w porządku, niby jest pordzewiała ale się nie sypie. Już wcześniej na nią się patrzyłem jak byłem u mechanika wymieniać sprzęgło. Czyli baranek w ogóle mi nie potrzebny? Bo myślałem że jak zaszpachluję to nałożę baranka aby ta rdza się nie rozwijała, nie wiedziałem że on nie jest do tego
To radzę się też i podłogą zaopiekować. Niby tam pordzewiała to możesz mówić w Audicy z ocynkiem a nie w Esim. Ja robiłem podłogę i w i wielu miejscach śrubokręt wszedł mi w blachę tam gdzie nawet się nie spodziewałem. Więc jak na mój gust, ale to tylko moje zdanie kanał młotek opukać. Uwierz mi że jak jest ona dziś tylko pordzewiała to po tej czynności będziesz sam zdziwiony. Wstępnie możesz również odchylić wykładzinę podłogi i też będziesz miał obraz co i jak.
Pamiętaj że nadkola na tą chwile to tylko kwestia estetyczna a podłoga progi i podłużnice to podstawa samochodu jeśli jest z nią źle to nawet w wypadku przy około 50 km/h możesz przekonać się (albo i nie) jak działają nożyce hydrauliczne których używają strażacy.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Saveroc pisze:Wspawanie reperaturek? A co to? Wybacz ale nie mam jeszcze dostatecznej wiedzy
Nie obraź się, ale nie masz również podstawowej wiedzy co i jak robić z robót za które chcesz się zabrać samodzielnie.
Całe szczęście, że to Escort i wiele potrafi wybaczyć. Z drugiej strony dobrze, że chcesz się uczyć.
Masz: https://www.youtube.com/results?search_ ... i+spawanie chociaż popatrz i w razie pytań - pytaj.
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

S3ci0r pisze:na blachę jakiś podkład reaktywny a dalej normalnie szpachla, podkład i powłoka lakiernicza. tylko nie wiem czy przypadkiem na reaktywny nie powinno się dać podkładu przed położeniem szpachli.
koniecznie trzeba dac podklad na reaktywny, jedynie epoxydowy mozna szpachlowac bezposrednio.
Saveroc

Post autor: Saveroc »

marrecki pisze: koniecznie trzeba dac podklad na reaktywny, jedynie epoxydowy mozna szpachlowac bezposrednio.
A możesz mi wytłumaczyć co to ten podkład reaktywny. Bo nie rozumie tego "dać podkład na reaktywny"
Darcun4, dzięki za poradnik. To prawda, podstawowej wiedzy również mi brak ale szybko się uczę na szczęście :)
Wszystko by było dobrze tylko ja spawarki nie mam w domu ani blachy z której bym mógł zrobić te reperaturki. Spawać umiem, nawet mam uprawnienie ale brakuje mi narzędzi w domu :-|
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Saveroc pisze:ani blachy z której bym mógł zrobić te reperaturki.
reparaturkę nadkoli kupuje sie w sklepie - gotową

Tam gdzie masz rdze - dajesz gumówką z tarczą z papierem ściernym - liskową do gołej blachy
Na blachę - jeśli nie jest przerdzewiała na wylot możesz dać odrdzewiacz duponta (zobacz w moim temacie - o naprawie drzwi) na to po umyciu dajesz szpachel - z włuknina a dla wyrównania - pod koniec szpachel wyrównujący - dalej podkład i jeśli jeszcze są jakieś nierówności - szpachel natryskowy
Na koniec lakier
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

szpachla jest po to aby wyrównać a nie zalepić :razz:
Jak przejedzie gumówką to trza to potem wyrównać
Jeśli będzie mus wycinać i dawać reparaturkę/ki to też połączenie trzeba wyrównać

Oczywiście nie trzeba będzie wyrównywać jak się da cały błotnik nowy :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

pytanie z innej beczki - reperaturki spawac na zakladke czy do czola ? bo rozne opinie slyszalem
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na zakładkę ając od spodu
To co zachodzi od spodu pomalować przed założeniem podkładem
W blasze - tej co przykrywa reparaturkę wiercimy co jakiś kawałek otwór i poprzez ten otwór przyspawujemy reparaturkę
Ten sposób spawania jest najmniej inwazyjny
Chodzi o przypalenie farby podkładowej
Oczywiście - jak ktoś ma zgrzewarke to lepiej zgrzewać - ale i tak od zgrzewów idzie temp
Ten kawałek reparaturki co zachodzi pod blachę - dobrze jest podgiąć - tak aby reparaturka (ta część co nie zachodzi) była na równi z blachą
Czyli wyginamy w literkę "Z"
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

nie kumam, możesz zrobić rysunek techniczny przekroju poprzecznego :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A - wycinek blachy orginalnego błotnika - na żółto
B - otwór fi 5-6 w błotniku - na czerwono ( posłóży do przyspawania reparaturki )
Literka B napisana nad osią otworu - otwór zamalowany na czarno
C - reparaturka - na niebiesko
Na tym pseudorysunku (odręcznym) widać wygięcie reparaturki w literkę Z
S3ci0r, tyle wystarczy dla rozjaśnienia moich wcześniejszych wypocin ? :mrgreen:
Obrazek
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Moim skromnym zdaniem nie pitoląc się ja bym wymienił całe błotniki,pomalować w kolor i na woza.
I tak po spawaniu trza to malnąć ;) albo zamontować i prysnąć na wozie.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Jamszoł, teraz jest klarownie jak świąteczny rosołek ze świeżych kurcząt :D
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Saveroc

Post autor: Saveroc »

kris pisze:Moim skromnym zdaniem nie pitoląc się ja bym wymienił całe błotniki,pomalować w kolor i na woza.
I tak po spawaniu trza to malnąć ;) albo zamontować i prysnąć na wozie.
Coś czuję że tak zrobię, wymiana całych błotników wyniesie mnie taniej niż konserwacja nadkola, i jeszcze na dodatek jak coś źle zrobię to minie jakiś czas i od nowa robić :)
Ale za porady dziękuję, przydadzą mi się i to bardzo (i przynajmniej wzmocniłem się o dodatkową wiedzę :) ). Ale mam jeszcze pytanko, mam zamiar wymienić przedni zderzak, kupiłem już na szrocie nawet w dobrym stanie "nowy" zderzak tylko w tym kłopot że nie jest on pod kolor, muszę go przemalować. I tu mam pytanie, facet że szrota poradził mi kupić farbę w sprayu do malowania zderzaków, ile bym musiał kupić takiej farby i ile bym musiał czekać czasu na nałożenie kolejnej warstwy farby? ( bo chyba dwie warstwy trzeba będzie nałożyć)
kris

Post autor: kris »

Ja malowałem zderzak sam,zamówiłem w lakierni 2 puchy,wcześniej dałem jako wzór koloru klapke wlewu paliwa,musisz kupić co najmniej 2 puchy i dać 4 warstwy,czas między warstwami to powiedzmy 20 min. do pół godziny ;)
Pamietaj o porządnym odtłuszczeniu przed położeniem koloru.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i zderzak na wozie ;)

Obrazek
ODPOWIEDZ