Konserwacja nadkoła

Moderator: Moderatorzy

Saveroc

Konserwacja nadkoła

Post autor: Saveroc »

Witam wszystkich, nie wiem czy w dobrym dziale o to się pytam (ale może w dobrym). Otóż mam escorta, rocznik 1991, i mam problem z rdzą. Wszystkie nadkola są pordzewiałe w tym w dwóch tylnych rdza aż wybuliła. Kupiłem sobie szpachlę uniwersalną, jakiś tam utwardzać co był że szpachlą oraz baranka w sprayu. Chciałem tylko poprosić o pomoc, aby ktoś mnie pokierował krok po kroku jak się robi tą konserwację poprawnie, oraz co z czym. Robię takie coś pierwszy raz i chciałbym aby nic nie popsuć. Między innymi chodzi mi o to, czym mam zedrzeć lakier z rdzą (bo samym papierem ściernym raczej nie), krok po kroku renowacji nadkola, ile dawki szpachli potrzeba oraz tego baranka. Za pomoc wielkie dzięki :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Od razu powiem ze naprawa bez wymiany (spawania) nie ma sensu. Nie jeden próbował szpqchla uzupelniac ubytki ale to pomaga na max pół roku. Ale może ktoś coś podpowie aby choć trochę ta szpachle ulepszyc
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris

Post autor: kris »

Zależy w jakim stopniu zechlane nadkola,jeśli to małe początki to można się pobawić brunoxem epoxy,szpachlą z dodatkiem włókna szklanego i dopiero na to szpachle uniwersalną(wykończeniową),ale jeśli masz Titanica to wymiana całego panelu.
I na koniec nie rozumiem po co Ci ten baranek?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

wstaw foty to ocenimy czy warto szpachle kłaść
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Saveroc

Post autor: Saveroc »

Ok, to jutro wstawię fotki. A co do baranka, Kris - ten baranek jest mi potrzebny do zakonserwowania (żeby rdza dalej nie szła).
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

od kiedy baranek jest na rdze?
dobra, czekamy na foty i bedziemy oceniac ;)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
kris

Post autor: kris »

Saveroc pisze: ten baranek jest mi potrzebny do zakonserwowania (żeby rdza dalej nie szła).
to raczej jakiś Bitex na pędzel,baranek masz do konserwacji podwozia,nadkoli wewnątrz,podłużnic itp. ;)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

popadacie ze skrajnosci w skrajnosc :P

1. dobrze wykonane czyszczenie, szpachlowanie, zabezpieczenie itd powinno wytrzymac co najmniej 1-2 zimy
2. spawanie reperaturek (i same reperaturki) czesto nie wytrzymuja wiecej jak 3 zimy

kwestia tego na ile to ma byc (w sensie na chwile, na rok etc), jak dokladnie to zrobisz i jaki stopien zniszczen posiadasz. np. kolega krisu potrafi sprejem zrobic wiecej niz niejeden "profesjonalny lakiernik"- takze dac sie da tylko musisz sobie przeliczyc sily na zamiary i umiejetnosci :) bo wbrew pozorom zrobic to na tyle dobrze, zeby oszukac nawet mniej wprawne oko nie jest tak latwo jak to na filmikach na jutube pokazuja :P

co do instrukcji to jest caly temat o tym - wystarczy uzyc opcji szukaj !

np. znalazlem jakis moj temat http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=11001
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Mecu

Post autor: Mecu »

Jak ty masz takie rzeczy na nadkolach to sprawdź może pierw podłogę czy jest sens z tymi nadkolami teraz robić. Znając Escorta sytuacja z podłogą MOŻE lecz nie musi wyglądać tak że twój samochód już jest albo zaraz będzie pojazdem dla Freda Flinstona.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tez racja, mlotek w rękę i puk puk w kazde miejsce,zacznie się sypac to wiadomo co
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Saveroc

Post autor: Saveroc »

Ok, mam fotki:
I. Nadkola tył:
http://iv.pl/images/78345532053137492670.jpg
http://iv.pl/images/55255080871479558228.jpg
II. Nadkola przód:
http://iv.pl/images/91637130227086660222.jpg
http://iv.pl/images/89165608269064917165.jpg


Dzięki cidzej za poradnik - przyda się :) . A co do podłogi, podłoga w porządku, niby jest pordzewiała ale się nie sypie. Już wcześniej na nią się patrzyłem jak byłem u mechanika wymieniać sprzęgło. Czyli baranek w ogóle mi nie potrzebny? Bo myślałem że jak zaszpachluję to nałożę baranka aby ta rdza się nie rozwijała, nie wiedziałem że on nie jest do tego.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Baranek jest na progi,wnęki kol, pas tylny itp. Tam gdzie moga walic kamienie, ta gorsza strona to pozostaje tylko do wymiany jak dla mnie,prawy przod widac ze byl szpachla naprawiany,wg mnie mozesz spokojnie znow to zaszpachlowac,ale tyl to bym dam do spawania,choc wyglada on jakby ktos juz to kiedyś robił :
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Saveroc

Post autor: Saveroc »

Tył chyba był robiony, chodź nie wiem. Czyli cały zderzak wymienić na nowy (tam gdzie jest gorzej)?
A co do przodu, jeśli bym chciał znów szpachlować to do blachy zrywać?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

tył tylko i wyłącznie wspawanie reperaturek, przód można ratować szpachlą. ja bym na twoim miejscu darł do gołej blachy bo cholera wie co pod szpachlą się kryje, na blachę jakiś podkład reaktywny a dalej normalnie szpachla, podkład i powłoka lakiernicza. tylko nie wiem czy przypadkiem na reaktywny nie powinno się dać podkładu przed położeniem szpachli.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Saveroc

Post autor: Saveroc »

Wspawanie reperaturek? A co to? Wybacz ale nie mam jeszcze dostatecznej wiedzy.
Ale oba nadkola przód od nowa szpachlować? Bo lewe nadkole w miarę dobrze wygląda, tylko na prawym szpachla odpada.
Podkład reaktywny i lalkierniczy? To ten brunox?
I powłoka lakiernicza, czyli zamalować podkład farbą na czerwono, zgadza się?
ODPOWIEDZ