serwo/pompa hamulcowa - dziwne obajwy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej, nie jestem pewien ale w servie przeciez nie ma plynu a jedynie powietrze ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dajcie sie Darkowi wypowiedziec, on po czesci tez ma francuza :P a tam moze byc w serwie nawet szambo :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej pisze:a tam moze byc w serwie nawet szambo :P
Szambo będzie wtedy gdy pompa puszcza płyn na zewnątrz do serwa
W środku serwa masz tylko sprężynę i membranę i powietrze - nic więcej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

cidzej pisze:no Darek opisuje zaworek na obudowie serwa
Nie, nie Panowie spokojnie. Ja opisywałem zaworek ale na obudowie SPRZĘGŁA nie serwa.
Akurat w moim "francuzie" jest coś takiego jak wspomaganie pedału sprzęgła (co by kobitki nie musiały kupować automatów), i znajduje się tam praktycznie taki sam zaworek do jego odpowietrzania jak przy cylinderkach hamulcowych. Sam długo nie wiedziałem o tym "patencie" i tyż kiedyś nie tyle, że usłyszałem syczenie, co zastanawiało mnie, skąd w zbiorniczku płynu hamulcowego jest dużo piany?
Tak jak już pisałem, wystarczyło odpowietrzyć i piana zniknęła. Ale płyn nawet po miesiącu jest ciemny jak młody murzyn.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

łe to lipa :/ dzisiaj sie silowalem z pedalem i niestety na jednych swiatlach wpadal, na innych nie - raz pompowalem to obroty rosly, raz nie ... cos mi sie wydaje, ze z tym moim pseudo pomagierem nie do konca odpowietrzylismy te hamulce ... a i skutecznosc pozostawia wiele do zyczenia ... kiedys jeszcze pedalu nie czules a juz zeby na kierze sie odbijaly a teraz problem jest zablokowac kola z wiekszej predkosci
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej, pisałeś , że z okolic pedalicji cos słychac i zajeliśmy się wszyscy serwem
Weź no sprawdź w takim razie czy aby pompa nie jest zapowietrzona i to co słychać to powietrze w pompie
Odkręć ( popuść) po kolei rurki hamulcowe wychodzące z pompy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie nie Panowie, moze namieszalem juz troszke - przed zapowietrzeniem hamulcow juz syczalo i obroty potrafily rosnac, ale wtedy pedal nie wpadal i hamowal super, teraz nie hamuje super i pedal wpada ...

jeszcze jedna rzecz mnie zaniepokoila a w zasadzie zwroila moja uwage - na serwie jak nazwijmy to "kruciec" (choc to nie mozna za bardzo tak nazwac ale mniejsza z tym) dochodzi przewod podcisnieniowy widac ze byl zapodany czerwony silikon (chyba ktos to juz kiedys demontowal albo serwo wymienial(?) i ten oto silikon sie zdeka wykruszyl ... ciekawe czy niessie tamtedy lewego powietrza i czy moze to wplynac na prace serwa
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli tam zasysa lewe powietrze to przy hamowaniu silnik będzie dostawł obrotów a hebel będzie słabszy - bo serwo nie wspomaga hamulca z taką siłą z jaką powinno
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ