Hamulce przód - max i min.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Raczej nie ma sensu - tu gdzie masz rant - tarcza wytnie w nowym klosku rowek - na początku hebl będą hamować tylko tym rantem , reszta nie będzie dotykać do tarczy a gdy wdusisz na siłę to klocek będzie się wyginał pod katem - gnąc tarczę
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

no to mnie nie pocieszyłeś, czyli tak czy siak bez mechanika sie nie obejdzie i zaś wydatek. :/
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ja toczyłem tarczę za 10 zł :) jak poszukasz to tanio znajdziesz :D
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

no tak tylko ze ja mam nierowne tarcze jedna ma 19mm druga 18,6 a 18 to graniczna wartosc a chcialem po prostu na nowych klockach ktorych juz nie ma praktycznie pojezdzic ze dwa miesiace a tarcze wymienic na nowe w sierpniu jak bedzie kasa.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
kris

Post autor: kris »

elnino, ja bym wymienił tarcze i klocki teraz,stanął na głowie,kase pożyczył,pamiętaj ,że na hamulcach nie ma co oszczędzać.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino pisze:mam nierowne tarcze jedna ma 19mm druga 18,6
Odejmij po 0,5 mm na przetoczenie
18 jest minimum - więc jeszcze na upartego te 2 miechy możesz pojeździć
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

a jaki sens teraz wszystko ściągać aby za 2miechy robić jeszcze raz? jak wiesz że za 2 miesiące kasę będziesz miał to się zapożycz zwyczajnie
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja zakladalem na tarcze z lekkim rantem nowe klocki i jakos nie zaobserowalem niczego zlego, tylko delikatnie na poczaku.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak to ma byc na 2 miechy to kątówka w przypadku tarcz i szlifierka czołowa w wypadku bębnów w zupełności wystarczą.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

klocki wymienione nie sięgają nawet rantu. próba hamowania wyszła pomyślnie ruszanie na pierwszym biegu i powolne wciskanie hamulca. po 5 km felgi lekko ciepłe, śruby gorące ale nie ugotowane.

Zastanowiło mnie jedno i tu pytanie - po zdjęciu klocków gdyby nie ta "ramka" na klocki mam wrażenie że wyjąłbym spokojnie tarcze tzn w ogóle nie była na sztywno po prostu jakby była nałożona na piastę czy jak to się nazywa ten środek. to nie był minimalny luz a całkowity brak jakiegoś mocowania na sztywno zarówno na jednym jak i na drugim kole.

Najśmieszniejsze jest to, że tarcze nie biją, auta nie ściąga, nic nie stuka podczas jazdy.

Tarcze po zmierzeniu mikrometrem z pracy a więc najdokładniejszym czym się da wynoszą kolejno

18.505mm do 18.702mm prawa
18.271mm do 18.419mm lewa
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

niektore tarcze na niektorych piastach wlasnie tak latwo da sie zdjac, a niekiedy to dopiero ciezki mlot pomaga. Ja bym sie na Twoim miejscu cieszyl ze tak lataja. Przeciez i tak kolo calosc skreca.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

nie no ja myślałem po prostu że tarcze się przykręca w jakiś sposób na sztywno ale skoro wszystko jest ok to dobrze. :)
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

nie no ja myślałem po prostu że tarcze się przykręca w jakiś sposób na sztywno ale skoro wszystko jest ok to dobrze. :)
w niektórych tarczach do essa jest przygotowany otworek na jedną śrubkę mocującą. Mało kto o tym wie a jeszcze mniej to używa ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
conrado86

Post autor: conrado86 »

Bo w sumie nie jest to potrzebne specjalnie, może po to, żeby tarcza nie przeszkadzała przy dokręcaniu jarzma. Tak jak mówi WieSiu, koło skręca całość i nic nie będzie latać.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yagr pisze:w niektórych tarczach do essa jest przygotowany otworek na jedną śrubkę mocującą
ja w cale sie nie dziwie ze nikt tego nie wykorzystuje,bo na piascie nie ma otworu na srube :) A nawet jakby byl,to nie wiem czy bym przykrecil,bo potem moga byc problemy z odkreceniem. Wiem ze w oryginale byla taka blaszka którą nakladalo sie na szpilke piasty i dzieki temu tarcza lekko sie zawsze trzymala.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ