Hamulce przód - max i min.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Yagr pisze:w niektórych tarczach do essa jest przygotowany otworek na jedną śrubkę mocującą
ja mam w tarczy i w piaście dziurkę i mam przykręconą śrubkę. Przy starych tarczach nie miałem otworu.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dobrze że nie ma tak jak w Mk4 :/ tam są śruby a nie szpilki i teraz powodzenia w przykręceniu koła :( bez śrubokręta lub innego cienkiego przedmiotu jest to bardzo uciążliwe, ciężko jest trafić śrubą w otwór felgi i do tego jeszcze tarczy jak to się wszystko kręci :d
fakt że były tarcze przykręcane śrubą do piasty ale one tak rdzewiały i na dodatek były na śrubokręt krzyżakowy że praktycznie było to niemożliwe żeby wykręcić
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu, ja w orionie miałem otwór na tą śrubę :P
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

widocznie w staruchach mk5 jest taki otwor :) ja nie kojarze takiego zbednego bajeru w mk6/7.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris

Post autor: kris »

WieSiu pisze: ja nie kojarze takiego zbednego bajeru w mk6/7.
bo nie ma ;)
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

kupiec pisze: fakt że były tarcze przykręcane śrubą do piasty ale one tak rdzewiały i na dodatek były na śrubokręt krzyżakowy że praktycznie było to niemożliwe żeby wykręcić
W Oplu Astrze jest tak m.in. jak ktoś jeszcze dopiecze tą śrubke ( tak jak kolega to robi, jeszcze dopieprzył szpilki tak że nie odkręciliśmy, chyba pneumat ratuje bo klucze sie gięły, a mówiłem mu że się tak nie dokręca :mrgreen: ) ile sie da to po jakimś czasie mogą być kłopoty, jeszcze śruba sie wyrobi i amen.
Według mnie dobrze że w Escorcie nie przykręca sie tarczy do piasty :)

Żeby cofnąć tłoczek w zacisku wystarczy jakiś dobry klucz albo duży śrubokręt i gotowe :)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ja tą śrube rozwiercałem :( inaczej nie dało się tarczy zdjąć :( ale patent dobry jeżeli są śruby a nie szpilki do przykręcania koła :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

ja w tarczy przypominam sobie że mam dziurkę ale nie widziałem w tej pozycji jak była ona zamontowana by pod nią była jakaś dziura z gwintem.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Często tam gdzie są śruby , zamiast szpilek - w tarczy są dwie lub jedna szpilka , żeby łatwiej było zamontować koło
Tak jak było w F 126 F 125p Polonezie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Panowie temat powraca.

Wczoraj szarpnąłem się na tarcze i bdb że coś mnie podkusiło by wziąć klocki.
Pisałem jakiś czas temu nt stukania w kole. Po zdjęciu zawleczki i trzpienia klocki po stronie kierowcy rozpadły mi się w rękach. Z jednego klocka miałem 3 części ponadto miał głęboki rów w okładzinie od rantu i był "kantnięty" co spowodowało że tarcza miała niezły rowek.

Wymieniłem tarcze na Brembo, klocki ATE ponieważ Ferrodo miałem wątpliwości - nie miały tych sprężynujących blaszek podchodzących pod mocowanie klocka na jarzmie..

Po zrobieniu ok 5-6 km koła letnie natomiast tarcze gorące, nie da się przytrzymać na sekundę. Czy tak powinno się dziać? Nie pamiętam żeby tak mi się grzały kiedyś tarcze albo nie sprawdzałem - nie wiem skleroza.

W każdym razie to na pewno:

- klocki nie blokują tarczy
- auto nie hamuje samo z siebie
- pedał reaguje niemalże od razu a w połowie jego wysokości miałbym zęby na szybie
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

niezbyt madry pomysl dotykac tarcz po jezdzie,nawet bez hamowania. Raczej normalne ze grzeja sie w czasie jazdy, jak nie blokuja kol i nie grzeja sie felgi to wg mnie wszystk ok.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino pisze:że coś mnie podkusiło by wziąć klocki.
do nowych tarcz zawsze powinno się zakładać nowe klocki ;)
CO do grzania - to tak jak WieSIu napisał - jesli felgi się nie grzeją to wszystko ok.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Odpisałem Ci na PW :mrgreen:
W zasadzie to samo co tu napisano - z lekkim rozszerzeniem :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Jak wygląda wymiana osłony przeciwpyłowej tłoka hamulcowego przednich hebli w mk7?
To coś skomplikowanego? trzeba jakiś specjalnych narzędzi? czy przy wymianie nie wyleje się płyn hamulcowy? chodzi o ten oring

Obrazek

Jeśli osłona jest cała to czym można ją zakonserwować? chodzi jaki smar.
Awatar użytkownika
jaro
Posty: 1663
Rejestracja: 31 gru 2006, 18:00
Lokalizacja: Łambinowice
Pojemność: 1600
Rocznik: 1989
Generacja: MK4
Nadwozie: Cabrio

Post autor: jaro »

wymaga to wyciągnięcia tłoczka ( odp. na pytanie płyn się wyleje ) , w sumie to juz można przeprowadzić regeneracje zacisku :razz: http://www.youtube.com/watch?v=B0265ID0LhE
jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
ODPOWIEDZ