silnik ze sierry

Moderator: Moderatorzy

omus
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2007, 09:15
Lokalizacja: Rybnik

silnik ze sierry

Post autor: omus »

Witam. Mogę mieć silniczek ze sierry 2.0 i . Pytanie . Czy da sie to wcisnąć do esiego xr3i bez wiekszych przeróbek..Mój silniczek padł i rozważam montaż. jak wygląda sprawa z mocowaniem i co z łączeniem ze skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

omus, nie wiem jak bena ale diesel jest wzdłuż a w escorcie poprzek więc może być problem
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
omus
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2007, 09:15
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: omus »

Mimo wszystko dzięki. Ale poczekam jeszcze bo być może ktoś już -kombinował- w tym kierunku
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Jak chcesz już swapować to wkładaj zeteca 2.0. Nie odpowiem Ci czy skrzynie z Essa siadają na silniki DOHC, kwestia łap to raczej pełna rzeźba wieć nie wiem czy jest sens się w to pchać. Natomiast swap na 2.0 to przetarty szlak, chyba że bardzo chcesz mieć coś niespotykanego to wkładaj DOHC :)
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
omus
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2007, 09:15
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: omus »

Silniczek za free. Wiec rozważam zamianę.
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Zrobisz jak uważasz, fakt tylko jest taki że włożenie zeteca 2.0 to prawie p&p. Tym bardziej jeśli masz już zeteca na pokładzie...
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

omus, pamiętaj że po swapie rzadko wszystko jest ok... zawsze czegoś brakuje, coś wystaje, coś trzęsie itd. wieśkowi silnik od RSa odgniata ślad na masce bo nie ma garbów ;)

to moje osobiste zzdanie, ale na pewno trafi się ktoś kto powie że zrobił swapa i wszystko było plug and play
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kowal, nigdy swap nie jest plug & play, jedynie przekladka z takiego samego auta do takiego samego wszystkiego co trzeba gwarantuje sukces :D Mysle ze z silnikiem sierry beda duze problemy,bo zupelnie inaczej tam wszystko jest zbudowane w komorze silnika.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

łapy się przespawa, nie wiem jak ze skrzynią. ale jeden gość na forum sierry włożyl do 2.0 OHC skrzynie od escorta 1.8 D (krótsze przełożenia).

WieSiu, nawet te same siniki nie gwarantują tych samych podzespołów ;) zresztą, wiesz jak jest ;)
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Silnik od sierry nie podejdzie odpusc sobie nawet taka mysl jak nie masz spawarki i szlifierki do ciecia.
:mikolaj:
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

Silnik od sierry nie podejdzie odpusc sobie nawet taka mysl jak nie masz spawarki i szlifierki do ciecia.
wystarczy mieć umysł który potrafi konstruować i wszystko wejdzie. jest gość "faza" który włożył do fiesty VR6 z VW.

odpowiedz sobie na pytanie czy jesteś w stanie to zrobić albo czy masz kogoś kto jest tak zwanym magikiem.
druga sprawa wejdź na forum sierrafan.pl i poczytaj. może to Ci pomoże
masz sam silnik czy z całym osprzętem?

PS, ja bym sobie odpuścił. chyba, że masz ciągoty do robienia sobie pod górkę.
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
emtees

Post autor: emtees »

Ja jeszcze dodam, że na skrzynie silnik powinien podejść. Konstrukcyjnie należy on do tej samej rodziny silników co chociażby N7A. Kwestia tylko taka, że jak nie masz zaplecza, doświadczenia i jakiejś tam puli pieniędzy nie ma sensu się za to brać. Chcesz oszczędzić, więc kup drugi taki sam silnik za 300zł i to będzie najtańsze rozwiązanie. Bo pamiętaj, że rzeźbienie zawsze wiąże się z kosztami i jestem pewny, że te 300zł wydasz spokojnie na to, żeby silnik ze sierry posadzić w esie.
omus
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2007, 09:15
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: omus »

Dzieki. Właśnie wlazł we mnie leń i doszedłem do wniosku ,że nie mam czasu na bawienie sie w przeróbki. Może znajde kogoś kto sie wymieni na silniczki. Problem z głowy bez zabawy.
ODPOWIEDZ