Układ hamulcowy - lewe tylne koło hamuje pierwsze

Moderator: Moderatorzy

ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Układ hamulcowy - lewe tylne koło hamuje pierwsze

Post autor: ssn »

Escort 1,6 16v, rocznik 94

Jakiś czas temu pękł mi przewód hamulcowy idący do lewego tylnego koła. Na szczęście stało się to przed pierwszym zakrętem za miastem, a nie wcześniej i udało się bezpiecznie zatrzymać samochód.
Przewód został wymieniony na całej długości od pompy hamulcowej do tylnej belki. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że teraz lewy tył hamuje jako pierwszy. Na suchym asfalcie lekko ściąga na lewo w chwili wciskania pedału hamulca, na śniegu i lodzie samochód chce zrobić obrót.
Mozna to jakoś naprawić/wyregulować? Czy trzeba wymieniać resztę układu hamulcowego?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ssn, może byc tak, że samoregulator w lewym kole działa a w prawym nie i stąd szczęki w lewym są bliżej bębna i szybciej reagują, ale może być tez tak że stary przewód hamulcowy idący na prawe koło ma znacząco mniejszą drożność w porównaniu z tym nowym.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Jak wyzej/
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ssn pisze:Przewód został wymieniony na całej długości od pompy hamulcowej do tylnej belki.
Nie wiem czy odpowietrzany był prawy tył - powinien być odpowietrzony jako pierwszy , później dopiero lewa strona
Przewód od pompy do tylnej belki jest jeden a na belce jest trójnik rozdzielający płyn na oba koła , przewód do prawego koła jest nieco dłuższy i dlatego jego pierwszego odpowietrzamy.
Jeśli nie odpowietrzałeś prawego tyłu , to masz go zapowietrzonego .
Jeśli jest dobrze odpowietrzony cały tył , to padł Ci samo regulator na prawym tyle
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a moze (jak nikt nie sprawdzal) tloczek stoi w ktoryms cylinderku i z automatu plyn wypycha ten, ktory idzie lzej
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

Przewód wymieniał mechanik, ale ja pod samochodem byłem pare razy i...
Jamszoł pisze:
ssn pisze: Przewód od pompy do tylnej belki jest jeden a na belce jest trójnik rozdzielający płyn na oba koła , przewód do prawego koła jest nieco dłuższy i dlatego jego pierwszego odpowietrzamy.
wg mnie na tył idą dwa oddzielne przewody do prawego i lewego koła. Prawy rzeczywiście może być dłuższy, bo pompa jest bardziej po lewej stronie.

Przy zapowietrzonym układzie pedał by chyba "rósł" gdy naciskam pedał kilka razy, a nic takiego nie występuje.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

zobacz na pompę hamulcową - na przód masz 2 oddzielne a na tył jeden
Jeśli odpowietrzone było OK jak twierdzisz to samo regulator poszedł spać :mrgreen:
Ale dla pewności sprawdź odpowietrzenie - tak dla świętego spokoju , zanim rozbebeszysz prawy bęben
Masz z tyłu ABS - jeśli nie to z dwóch kół przewody idą do korektora hamowania a z korektora idzie jedna rurka do pompy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

ABSu nie ma wcale.
Muszę zajrzeć, bo zima przyszła i trochę niebezpiecznie tak jeździć.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zrób tak jak Cię proszę :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Jakieś 2 tygodnie temu u siebie zauważyłem podobny problem,z tym,że nic się podczas hamowania nie dzieje nieprawidłowego,sęk w tym,że w ostatniej fazie hamowania szczęki na tylnym prawym kole zaczynaja szurać i to jest denerwujące,zresztą na przeglądzie mi wyszło,że prawe minimalnie gorzej bierze.
Żeby mieć pewność ,że to prawy tył zrobiłem mały eksperyment,podczas hamowania w ostatniej fazie jak zaczynało szurać to delikatnie podniosłem ręczny i szuranie ucichło.
Powiedzcie co z tym fantem zrobić?,nadmienie tylko,że na jesieni były robione kompletne hamulce,czyli cały zestaw naprawczy łacznie ze szczekami,pomóżcie qrde,bo podczas hamowania na mieście ludzie się na mnie patrzą jak na idiote,co tu można poprawić?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moim zdaniem szczęka w końcowej fazie hamowania zaczyna dotykać bokiem do bębna
Zwal bęben i sprawdź zamocowanie szczęk
Ewentualnie któreś sprężyna trzymająca szczęki jest słabsza i szczęka się przechyla - też trąc bokiem o bęben

Co do brudnego tłoczka bo uszczelnienie poszło w las na grzyby - to nie przeszkadza w hamowaniu - raczej po odhamowaniu tłoczek nadal będzie wypchnięty i klocek szybciej sie zużyje bo nie odchodzi od tarczy (lekko blokuje sie hamulec w trakcie jazdy)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Jamszoł, no okej,ale w momencie szurania podciągając lekko ręczny to szuranie znika,tak to by się nasilało,myślałem też o tym ,co jest tu wczesniej napisane,może być tak,że prawy układ po rozdzieleniu może być przypowietrzony i teraz nie wiem co robić,czy odpowietrzyć czy co?
Tak czy tak czeka mnie na dniach wymiana płynu bo stary ma już ponad 2 lata
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kris, spróbuj samym ręcznym - jak szuranie będzie to zapowietrzenie wyeliminowane ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kris

Post autor: kris »

Yagr, no pisałem,w końcowej fazie hamowania jak już zaczyna szurać to lekko ręczny do góry i szuranie znika,może podciągnąć troche ręczny?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris, zapowietrzenie układu aboslutnie nic nie ma do szurania
A gdy podciągasz "ręczny" - ciągniesz linką za szczękę
Wtedy szczęka się wyrównuje
Ja bym zwalił bęben i dokładnie sprawdził mocowanie szczęk
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ