usunęcie katalizatora

Moderator: Moderatorzy

SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

bylem ostatnio na warsztacie na szarpakach gdzie robia przeglady i widzialem jak 2 kolesia przede mna sprawdzal spaliny... ciekawe czy u mnie sprawdzi i czy wyjdzie wszystko ok jak mam strumienice, bo juz za miesiac przeglad :/
Procurator

Post autor: Procurator »

WieSiu pisze:wydlubujemy pretem lub czyms innym co da sie tam wlozyc i uderzac w to mlotkiem i mamy po problemie, bez rozcinania katalizatora :D Wiec puszka bedzie dalej taka jak byla...
I właśnie tak zrobiłem, jak raz uderzyłem młotkiem to już się prawie wszystko posypało. Jeszcze muszę popracować nad oddzieleniem wiór platyny od dziadostwa - pozostałości ceramicznych kanalików, sprawdziłem że napewno nie rozpuszczają się one w kwasie solnym, prawdopodobnie tu tylko mechaniczne oddzielenie wchodzi w gre.
Spotkałem się z teorią, że układ wylotowy z katalizatorem w silnikach wolnossących jest bardzo dobrze wyliczony tak, aby zjawiska falowe pomagały lub chociaż nie przeszkadzały w napełnianiu/opróżnianiu silnika. Niestety zawartość katalizatora przeszkadza w rozchodzeniu się fal i dobre efekty ma dać w miejsce jego nie strumienica, lecz pusta puszka o podobnych do katalizatora rozmiarach. Czyli gdyby ta teoria była prawdziwa to najlepszym rozwiązaniem byłoby włożenie puszki z wybebeszonego katalizatora w miejsce zużytego.
Pozdr
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Procurator pisze:Czyli gdyby ta teoria była prawdziwa to najlepszym rozwiązaniem byłoby włożenie puszki z wybebeszonego katalizatora w miejsce zużytego
Taaa a opory samego kata? jeśli jakiemuś specowi chciałoby się obliczać zjawiska falowe dla slnika to własnie katalizator musiałby w to wliczyć. Poza tym silniki fordowskie CVH to konstrukcje na tyle stare że nikt do nich doładowania dynamicznego nie stosował. Zjawiska falowe raczej są nie korzystne w pracy silnika spalinowego a ich optymalizacja jest możliwa dla konkretnych obrotów, dopiero wprowadzenie systemu VIS (zmienna długość (geometria) dolotu) umożliwiło optymalizowanie tych zjawisk dla szerszego zakresu obrotów. To zaawansowana technologia i jak na razie nie słyszałem żeby jakiś escort miał doładowanie dynamiczne (wyłączając przeróbki profesjonalne), system VIS itp.
p.s. ciekawy artykuł opisujący metody tuningu i m. in. zjawiska falowe i dynamiczne w silniku http://civic4g.pl/forum/topics12/75.htm
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Procurator pisze:Jeszcze muszę popracować nad oddzieleniem wiór platyny od dziadostwa - pozostałości ceramicznych kanalików, sprawdziłem że napewno nie rozpuszczają się one w kwasie solnym, prawdopodobnie tu tylko mechaniczne oddzielenie wchodzi w gre.
Magnes
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Darek, a platyna ma właściwości magnetyczne? bo to przecież metal nieżelazny... ja nie wiem...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Oczywiście , że platyna to metal nieżelazny i magnes tu nie pomoże.
Platyna to metal szlachetny - do rozpuszczenia potrzebna jest "Woda Królewska" .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Procurator

Post autor: Procurator »

Tyle, że platyny należałoby chyba nie rozpuszczć. Pozostałość ceramiczna nie rozpuszcza się też w roztworze wodorotlenku potasu KOH. Tak więc na kwasy i zasady to jest odporne, co nie powinno dziwić skoro musiało wytrzymywać spaliny w wysokiej temp. Może kiedyś coś jeszcze pokombinuje, teraz i tak nikt tego już nie kupi bo mam to przesypane do słoika i raczej nikt nie uwierzy, że naprawde to pochodzi z katalizatora.
Pozdr.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

pozostaje palnik :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ