Wyrzucenie katalizatora - MK7 1.4

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomek8888
Posty: 25
Rejestracja: 20 maja 2015, 21:28
Lokalizacja: Wlkp.

Wyrzucenie katalizatora - MK7 1.4

Post autor: tomek8888 »

Długi weekend sprzyja majsterkowaniu z Escortem i zauważyłem, że część tłumika od katalizatora do kolektora wydechowego ma kilka dziur (reszta wymieniana rok temu).
Pojawił się taki pomysł, żeby zaraz wymienić całość na wersję bez KATa, bo sam kat po 320tys. prawdopodobnie tylko szkodzi Essiemu.
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/rura-kolektorowa-ford ... 64796.html
I tu zamiast katalizatora jest taka puszka.
Zakładać, będzie to pasować? Czy auto nie będzie głośniejsze?
Teoretycznie to jest od MK5. Ale MK5 chyba nie miał katalizatora?
Tak, wiem że nielegalne , ale nie wszystko to co pozytywne jest legalne jak to jakiś zespół śpiewał.
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: leon167 »

Sam osobiście też wolę oryginalny układ wydechowy Ale przyjrzyj się czemuś takiemu

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/zamiennik-katalizator-ford-mondeo-escort-16v-zam-i6218714630.html
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

tomek8888, niektóre Mk5 miały kat, inne nie. To z linku to wersja z pierwszym tłumikiem zamiast katalizatora. tu sobie możesz zobaczyć jak to wygląda w wersji z katem i bez kata:
http://www.polmostrow.pl/katalog-osobow ... ak=Filtruj
Jeśli założysz wersję z tłumikiem a nie jakąś strumienicę czy rurę to różnica nie będzie odczuwalna a nawet biorąc pod uwagę aktualny stan katalizatora może być ciszej. Natomiast jeśli z tym obecnym katalizatorem przechodził ci badania okresowe z wtykaniem sondy w rurę to po zmianie tez powinien przejść, o ile nie masz jakichś hocków/klocków z mieszanką...

Porownując jednak rysunki we wspomnianym katalogu wydaje mi się że w obu wersjach były tez inne tłumiki środkowe i może byc konieczne cięcie i dopasowanie....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Ja w escorcie nie miałem kata tylko rurę (silnik taki jak Twój ) i sama rura trochę dzwoni, fakt, auto jest zwawsze. W Focusie dzisiaj wywaliłem kata i wstawiłem tłumik przelotowy, gada fajnie. Nie drze się nie dzwoni lekko basowy dźwięk spalanie spadło ale to dlatego że miałem pękniety wkład i blokował przepływ spalin. Pojechałem na skup co by "na flaszkę było" i dostałem 40 zł bo katy w fordach po tylu latach to kupa i nic więcej

[ Dodano: Wto 31 Maj, 2016 ]
aaaaa i za przelot do wspawania zapłaciłem 45 zł
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
krisu
Posty: 544
Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
Lokalizacja: EP
Pojemność: 1100
Rocznik: 2000
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: krisu »

Wywalaj go i wstawiaj tłumik przelotowy,silnik lepiej chodzi ;)
2009-2017 Escort mk7
2018-2020 Seicento 1.1 SPI
2020- Fiat Punto Evo 1.2
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Też mam tłumik wywalony i lepiej się zbiera innych skutków nie odczułem. Na przeglądzie żadnych problemów
ODPOWIEDZ