Tłumik końcowy dziury

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Tłumik końcowy dziury

Post autor: elnino »

Podczas prac z podwoziem zauważyłem ślady rdzy na rurze w odcinku między tą "wanną" na końcowym tłumiku a łączeniem z dalszą częścią wydechu. Po przyciśnięciu palcem... zrobiły się 3 dziury wielkości pudełka od zapałek może nawet trochę większe, czy do wiosny dałoby się to jakoś załatać prowizorycznie? Tzn jakaś taśma bandaż... Allegro na hasło "taśma tłumik" nic nie pokazuje poza bandażami na kolektor. Czy tłumik się konserwuje np bitexem? bo widzę że wszystko uciułane oprócz wydechu
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
kris

Post autor: kris »

elnino pisze:Czy tłumik się konserwuje np bitexem?
:shock: :shock: :shock: czyś ty oczadział :shock:
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

no bo rdzewieje jak widać, nie wiem, nie znam się, pytam bo wszyscy narzekają na glebe w essach, a u mnie zero rdzy a wydech wygląda jakby kot nasrał w wentylator
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino, wszystkie tłumiki rdzewiwją za wyjątkiem nierdzewek i litych aluminiowych :DDD A bitexem jak najbardziej możesz, tylko będziesz to robił codziennie i nie wiem jak wytrzymasz jazdę z takim smrodem z palonych chemikaliów :DDD
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

elnino pisze:pytam bo wszyscy narzekają na glebe w essach
chodZi Ci o stwierdzenie "na glebę go"? :D
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w td to prawie nie slychac dziurawego tlumika i poki calosc sie trzyma i nie smierdzi w kabinie podczas jazdy to olalbym temat. swoja droga to spory musi miec przebieg skoro tlumik juz zardzewial, bo w dieslach powolutku tlumiki leca.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

kle kle kle kle zagłusza wszystko ;)
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ale akurat w przypadku td to na prawde nie ma roznicy czy jest tlumik czy nie. jezdzilem jakis czas bez tlumika koncowego bo mi odpadl i gdyby nie to ze stukal bo latal to nawet roznicy w odglosie nie slyszalem.

benzyna niestety wtedy pierdzi, no chyba ze odpadnie w okolicach kolektora to wtedy rajdowka :p
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu, bo w TD suszarka mocno wytłumia i zmniejsza energię spalin na wylocie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

byłem u znajomego nowy końcowy to 100 i 140zł więc chyba daremna robota żeby to łatać.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino, no to przebadaj sobie od razu środkowy czy na spawach rur z puszka nie puszcza.... Ja za komplet - środkowy i tylni dałem 182zł. Produkcja polmostrów. A jakbyś chciał bardziej sportowe brzmienie to ci mój przelotowy sprezentuję jak będę na śląsku ;)
Ostatnio zmieniony 01 paź 2011, 12:49 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino pisze:więc chyba daremna robota żeby to łatać.
Oczywiście - łatanie tłumików było koniecznością w latach 70' 80 ' aż do 97
Bo tłumików nie było wcale po sklepach
Namęczysz się - nakombinujesz a za miesiąc wszystko odpadnie
Tłumik jak chcesz zabezpieczyć przed korozją - malujesz farbą żaroodporną , najlepiej sylikonową
AAA - i robisz mały otworek w najniższym punkcie tłumika ( koło fi 4 - 5 ) szczególnie w końcowym
Z czasem w tłumiku zbiera się woda i zaczyna rdzewieć od środka .
Najwolniej przy silnikach z napędem na ON - najszybciej przy LPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

PS. Dodam tylko tyle ze mozna bitexem pomalowac tłumik bynajmniej koncowy,ja tak zrobiłem ale wczesniej tłumik został wypiaskowany.A czemu mozna bitex ma w swoim składzie taki zwiazek co pod wpływem temperatury wzera sie w metal i daje fajna powłoke ochronna która sie nie kruszy i jest cały czas mokra .To tyle .
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

iglaxr3i, sylikonową , żaroodporną ( srebrną ) malujesz np . cały układ wydechowy i póki farba jest mokra odpalasz silnik co by farba dostała ognia od środka .
Wtedy się wżera i trzyma ładnych parę lat .
Tłumik wtedy prędzej skoroduje od środka niż z zewnątrz.
Wywiercenie otworu od dołu przedłuża żywotność tłumikowi
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Jurek nie róbmy ot.duzo juz zostało napisane mysle ze autor jak i reszta ludzisków wie juz troche wiecej o tłumikach jak i o konserwacji.
:mikolaj:
ODPOWIEDZ