Wymiana tłumika końcowego MK7 - co potrzebne ?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Wymiana tłumika końcowego MK7 - co potrzebne ?

Post autor: Mn1s1ek »

Zamierzam po wypłacie kupić tłumik końcowy do mojego MK7 i sam zabrać się za wymianę.
Jako, że jestem zieloniutki to chciałbym się jakoś do tego przygotować dlatego też prosiłbym o radę co mi będzie potrzebne ? Jakie narzędzia, klucze, itp ?

Dostęp do kanału mam :-)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nie ten dział ! Ten dział może być gdy opis będzie kompletny (czyli np po wymianie go zrobisz).

A co Ci potrzebne,właściwie nic poza kluczem 13,bo raczej takie są standardowe obejmy. Przyda się młotek,przecinak,ewentualnie palnik. Jakby się rozleciała guma mocująca tłumik,to jeszcze to musisz kupić. Obejma też może strzelić przy odkręcaniu. Warto mieć nowa. Chyba że tłumik miałeś na sztywno przyspawany,to wtedy będzie większą rzeźba.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Tłumik nie jest przyspawany - wygląda mi wszystko jeszcze na fabryczną robotę...
Klucz 13 ? Ale jaki ? Nasadowy, oczkowy czy jak one się tam jeszcze nazywają ?
Benko

Post autor: Benko »

Zwykły klucz 13 oczkowy lub jakiś nasadkowy ,ostry nuż aby odciąć gume mocującą, Obejmę kup nową i gumę mocującą ,Ja gumę mocującą odciołem gdyż cieżko było zdjąć aa i dałem nową to pare groszy kosztuje a pieron wie czy ta twoja nie jest uszkodzona . :mrgreen: Miłej pracy
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Benko, a po co odcinać gumę wieszaka? Do ściągnięcia gumy potrzebny solidny wkrętak i kombinerki. Kombinerkami odginasz blaszkę zakrzywioną za guma wieszaka (tak się zagina na wszelki wypadek żeby guma nie spadła) i wkrętakiem sobie pomagając ściągasz gumę z wieszaka. Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło żebym musiał ciąć tą gumę ;) No ale jak jest uszkodzona to faktycznie lepiej uciąć. A obejmy czasem są ze śrubą pod klucz 10. Czasem też w zalezności od obejmy trzeba tez sobie drugim kluczem kontrować śrubę z drugiej strony. A przy montażu do posmarowania łączenia może się przydać jakaś pasta montażowa do tłumików albo inny patent - miedź w sprayu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Benko

Post autor: Benko »

Ja 'tawotem' smarowałem :mrgreen:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Benko pisze:Ja 'tawotem' smarowałem :mrgreen:
towot to chyba tylko, żeby wygodniej wsunąć rurę w rurę ale wypali się dość szybko. A miedź nie dość że ułatwi montaż to jeszcze zabezpieczy łączenie żeby jedna rura nie przyrdzewiała do drugiej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ