szpilki do felg aluminiowych

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

spoko deathrider_85, jakiś taki niekumaty dziś jestem :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Yagr pisze:spoko deathrider_85, jakiś taki niekumaty dziś jestem :)
Hehe... Ja też tak mam czasami i swoje posty po 4 razy edytuje, bo się ich czasami czytać nie da :smile:.
phyzy

Post autor: phyzy »

śruba ma spierdzielony gwint na koncu tak że na siłe dam rade wkręcić jakiś mniejszy rozmiar nakrętki na jej dalsza część, a co do ich dlugości i pasowania do alusów to przy alusach łapie mi śruba jedynie na góra 1,5 gwinta a to wg mnie za mało, interesowałem się trochę tym od strony fizycznej i okazuje się że przy za mocnym dokręceniu i w dodatku tylko na kilku gwintach dochodzi do fizycznego rozciągnięcia gwintów i w efekcie do trwałego uszkodzenia mechanicznego

a jeżeli chodzi o wykręcanie to te szpilki są radełkowane i myślałem że je się tylko wybija, ale jestem laikiem i niewiem na 100%

czyli co najpierw mam odkręcić koło zdjąć szczęki hamulcowe, tarcze i dopiero wtedy próbować wybić? co z tym czujnikiem od ABS-u?

dzięki za zainteresowanie tematem:)
emceha

Post autor: emceha »

phyzy pisze:powiedział mi że trzeba rozbierać całą piastę
Zgadza się ;)
phyzy pisze:można uszkodzić czujnik ABS-u
Mało prawdopodobne przy tej operacji ;) Czujnik trzyma się zwrotnicy, nie ma nic wspólnego z rozebraniem piasty.
deathrider_85 pisze:Jeśli na szpilce w ogóle nie ma gwintu, to trzeba się do niej w wiercić zrobić "lewy" gwint i może uda się wykręcić
Yyyyyy a co wy przepraszam chcecie wykręcać??? Szpilki w przednich kołach są wbijane od strony zwrotnicy a do przymocowania koła służą nakrętki. Odkręcasz nakrętkę trzymającą piastę i już masz w ręce kupę żelastwa. Z tyłu piasty jest pierścień z prostokątnymi szczelinami (ten od abs-u), trzeba go oddzielić od reszty piasty bo inaczej nie wybijesz szpilki. Nie wiem jak on jest mocowany. Powinien odejść po odkręceniu pisaty od zwrotnicy (nie jestem pewny ale tak powinno być). Wybijasz starą szpilkę tylko najlepiej jednym mocnym pierdyknięciem bo jak się będziesz rozdrabniał na kilkanaście mniejszych to zniszczysz wieloklin w piaście. Wprasowujesz nową szpilkę (lub wbijasz znów najlepiej pojedyńczym jebnięciem), składasz do kupy pamiętając o nowej nakrętce do piasty i po sprawie ;)
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

phyzy pisze:śruba ma spierdzielony gwint na koncu tak że na siłe dam rade wkręcić jakiś mniejszy rozmiar nakrętki na jej dalsza część, a co do ich dlugości i pasowania do alusów to przy alusach łapie mi śruba jedynie na góra 1,5 gwinta a to wg mnie za mało, interesowałem się trochę tym od strony fizycznej i okazuje się że przy za mocnym dokręceniu i w dodatku tylko na kilku gwintach dochodzi do fizycznego rozciągnięcia gwintów i w efekcie do trwałego uszkodzenia mechanicznego

a jeżeli chodzi o wykręcanie to te szpilki są radełkowane i myślałem że je się tylko wybija, ale jestem laikiem i niewiem na 100%
No nie mogą być wbijane, bo nikt nie dał by na to homologacji, a szpilkę można było by wyrwać przez zbyt mocne dokręcenie koła.
Musisz po prostu wszystkie szpilki wymienić.
Czujnika ABS jak się postara to na pewno nie uszkodzi.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

u mnie są wbijane i nie wypowiadałem się wcześniej bo nie chciałem z siebie osła zrobić ale emceha mnie upewnił na pewno mam wbijane

emceha, piękna instrukcja szczególnie to
emceha pisze:najlepiej pojedyńczym jebnięciem
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

orioninblue pisze:u mnie są wbijane i nie wypowiadałem się wcześniej bo nie chciałem z siebie osła zrobić ale emceha mnie upewnił na pewno mam wbijane

emceha, piękna instrukcja szczególnie to
emceha pisze:najlepiej pojedyńczym jebnięciem
O kurdę! Jak są wbijane, to zaczynam się bać :-|. Podejrzewam, że muszą być dodatkowo jakoś zabezpieczone w takim razie.
phyzy

Post autor: phyzy »

są wbijane od środka a przykręcane od zewnątrz tak że z jednej strony blokuje się łbem szpilki a z drugiej dokręca nakrętką koło. Nie wiem jak można by było wyrwać szpilkę przez zbyt mocne dokręcenie - nie jarze tego
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

phyzy pisze:Nie wiem jak można by było wyrwać szpilkę przez zbyt mocne dokręcenie - nie jarze tego
prędzej gwint się zerwie
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
emceha

Post autor: emceha »

deathrider_85 pisze:No nie mogą być wbijane, bo nikt nie dał by na to homologacji, a szpilkę można było by wyrwać przez zbyt mocne dokręcenie koła
Sory deathrider_85 ale rozbierałeś kiedys piastę przednią w escorcie??? Szpilka ma płaski łeb z duzo większą średnicą niż ta w miejscu gwintu. Dodatkowo przed samym łbem na długości ponad centymetra jest dość głęboki wieloklin więc nie ma prawa nic się wyrwać ;)
orioninblue pisze:emceha, piękna instrukcja szczególnie to emceha napisał/a:
najlepiej pojedyńczym jebnięciem
A dziękuję ;) Staram się jak mogę na chłopski rozum łopatologicznie wytłumaczyć :mrgreen:

phyzy nic się nie bój o czujnik i wymieniaj nawet sam ;) powinieneś dac radę bez problemu.
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

phyzy pisze:są wbijane od środka a przykręcane od zewnątrz tak że z jednej strony blokuje się łbem szpilki a z drugiej dokręca nakrętką koło. Nie wiem jak można by było wyrwać szpilkę przez zbyt mocne dokręcenie - nie jarze tego
Hehe... Teraz już wiem, że nie ma się czego bać :).
phyzy

Post autor: phyzy »

dzieki za pomoc:) spróbuję sam to zrobić a jak nie dam rady w ten weekend to jade do mechanika
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Tyl tak samo jest wbijany.
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z przodu w piastach - patrząc od wewnątrz - wbite śruby trzymają bieżnie z której sczytuje czujnik ABS-u - uważaj , żebyś jej nie pogioł zbyt mocno.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Michalvip6

Post autor: Michalvip6 »

Witam.
Napisz kolego jak z wymiana tej szpilki ci poszlo.
Ja slyszalem ze przy zdejmowaniu piasty trzeba wymienic lozysko bo moze sie rozsypac, jak to dokladnie wyglada?
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ