szpilki do felg aluminiowych

Moderator: Moderatorzy

simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

szpilki do felg aluminiowych

Post autor: simo »

jakie sa dlugosci szpilek orginalnych w escorcie `97 bo jak zakladam alusy to mi w nakretkach do alusow brakuje z 1 cm , czy mozna je dotoczyc??
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Właśnie dobre pytanie. Przyłanczam się do pytania poprzednika.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

I Ja :wink: jeszcze nie założyłem swoich i mam nadzieje że nic nie trzeba będzie przerabiać :wink:
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

a teraz inne pytanie czy te nakrętki masztakiej samej długości co te stalowe (zwykłe) i czy otwór masz przelotowy czu może z jednej strony zaslepiony???
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

nakretki do alusow mam inne (stozkowe) bo orginalne tez wchodza ale moga uszkodzic otwor w feldze
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

aleś mi odpowiedział na pytanie. Pytałem czy są tej samej długości a nie czy są w stożku. to jest oczywista sprawa że tych zwykłych się nie daje do alu.
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

tak sa dluzsze o jakies 1 cm od orginalow, bylem w kumpli co robia opony i powiedzieli mi ze jak ma wkrecone ponad polowe gwintu na nakretce to jest wszystko ok
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Mario

Post autor: Mario »

ja u siebie mam orygilalne śruby a nakrętki mam zaślepione i wszystko pasuje jak ulał. Tyle tylko że moje alusy są od RSa i może dlatego nie trzeba było nic przerabiać:-)
phyzy

Post autor: phyzy »

mam pytanie: wymieniałem opony i podczas odkręcania koła zerwał się gwint na śrubie (szpilce), pytałem mechanika o wymianę śruby i powiedział mi że trzeba rozbierać całą piastę i że można uszkodzić czujnik ABS-u. Ile jest w tym prawdy a ile niewiedzy mechanika (chyba że próbuje mnie naciągnąć)? Czy mogę sam jakoś ją wymienić? Chodzi o śrubę na kole przednim prawym (jak będzie proste to wymienię na wszytskich kołach na dłuższe z myślą o alusach).
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Wiertarka,wiertła,wykrętak.Może się udać nawet nie zdejmując z piasty.
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

phyzy pisze:mam pytanie: wymieniałem opony i podczas odkręcania koła zerwał się gwint na śrubie (szpilce), pytałem mechanika o wymianę śruby i powiedział mi że trzeba rozbierać całą piastę i że można uszkodzić czujnik ABS-u. Ile jest w tym prawdy a ile niewiedzy mechanika (chyba że próbuje mnie naciągnąć)? Czy mogę sam jakoś ją wymienić? Chodzi o śrubę na kole przednim prawym (jak będzie proste to wymienię na wszytskich kołach na dłuższe z myślą o alusach).
A gdzie szpilka poszła z przodu czy z tyłu? Jeśli na szpilce w ogóle nie ma gwintu, to trzeba się do niej w wiercić zrobić "lewy" gwint i może uda się wykręcić. Na samochodzie jest to ciężko zrobić, dlatego pewnie mechanik chce wyciągnąć wszystko z auta. Z drugiej strony jak jest partacz, to może uszkodzić czujnik ABS i od razu Cię informuje, żeby nie było.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

oryginalne szpilki pasuja do alusow, jak jest w wymiana,to nie wiem,wiem za to ze mialem kiedys z tylu wynieniana szpilke i trzeba bylo caly beben zdjac.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

WieSiu pisze:oryginalne szpilki pasuja do alusow, jak jest w wymiana,to nie wiem,wiem za to ze mialem kiedys z tylu wynieniana szpilke i trzeba bylo caly beben zdjac.
Żeby szpilkę wykręcić, trzeba skręcić mocno dwie nakrętki na niej i potem już tylko ją odkręcasz. Później "rozkręcasz" nakrętki za pomocą imadełka i klucza i znowu skręcasz, wykręcasz, rozkręcasz... itd. :smile:.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

deathrider_85 pisze:Żeby szpilkę wykręcić, trzeba skręcić mocno dwie nakrętki na niej i potem już tylko ją odkręcasz. Później "rozkręcasz" nakrętki za pomocą imadełka i klucza i znowu skręcasz, wykręcasz, rozkręcasz... itd. :smile: .
jak na niej skręcić dwie nakrętki skoro nie ma gwintu? ;) Do walki z takimi przypadkami służą wykrętaki o czym Darek juz poinformował
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Yagr pisze:
deathrider_85 pisze:Żeby szpilkę wykręcić, trzeba skręcić mocno dwie nakrętki na niej i potem już tylko ją odkręcasz. Później "rozkręcasz" nakrętki za pomocą imadełka i klucza i znowu skręcasz, wykręcasz, rozkręcasz... itd. :smile: .
jak na niej skręcić dwie nakrętki skoro nie ma gwintu? ;) Do walki z takimi przypadkami służą wykrętaki o czym Darek juz poinformował
Wiem! Ja tylko na Wiesia komentarz odpowiedziałem, a kawałek wyżej napisałem w jaki sposób ja wykręcałem uszkodzoną śrubę.
ODPOWIEDZ