szpilki do felg aluminiowych

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Michalvip6 pisze:Ja slyszalem ze przy zdejmowaniu piasty trzeba wymienic lozysko bo moze sie rozsypac,
jak jest już do wymiany to się rozsypie, jeżeli jest dobre to nie
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
phyzy

Post autor: phyzy »

Odświeżam temat, poprzednio jednak nie wymieniłem tych szpilek bo jestem leniwy a przy tym póki byłem studentem ciężko było z kaską.

Teraz chcę wymienić w końcu te szpilki na szpilki od Mondeo albo starego Transita (Connect ma już krótkie 46mm więc się nie nadają). Rozmawiałem z mechanikiem u którego teraz będę naprawiał zawieszenie i niestety maglownicę i wytłumaczył mi dokładnie jak to jest z tymi łożyskami przy wymianie. Zasadniczo łożysko da się zdjąć bez jego uszkadzania (przy Essich bez ABS 1 na 100, z ABS 1 na 1000000 - chyba że łożysko jest nowe - wtedy nie ma problemu), ale nawet jeżeli się uda np tylko z jednej strony a z drugiej się rozsypie - to mamy gwarantowane że za kilka miesięcy będzie trzeba wymienić je na nowe.
Co do firm to koleś polecał oryginalne Fordowskie (125zł) i SKF (89zł - w mojej firmie używamy ich przy napędach ze względu na dużą wytrzymałość termiczną i długowieczność).
Tak więc nie ma za bardzo sensu się bawić 2 razy tylko wymienić wszystko za jednym razem.

Jak będę po wymianie (około 10 czerwca) to napiszę jak poszło mechanikowi z łożyskami i jak sprawują się nowe podzespoły).

Aha wymieniam też tuleje tylnej belki i okazało się że firma LEMFÖRDER (w Polsce LEMFORDER) produkuje podzespoły dla Forda pod marką Motorcraft. Tylko że pod marką Motorcraft tuleja kosztuje 70zł a pod marką LEMFORDER max 50zł - po co więc przepłacać?

Aha i jeszcze jedno: kolejny raz usłyszałem że Febi Bilstein to słaba marka - coś w tym jest - tulejki wahacza z tej firmy wytrzymały mi 3 miesiące - na motorcraftach jeździłem ponad rok (teram wymieniam).


.........................

Jestem po wizycie, niestety nie mam wymienionych szpilek bo zamówione szpilki przez mechanika okazały się być normalnymi 46mm. Muszę zamówić na allegro i zrobić drugie podejście.
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Odświeżę troszkę temat. Ostatnio przy zakładaniu koła z przodu zobaczyłem, że dwie szpilki nadają się już do wymiany. Chciałbym je jak najszybciej wymienić, ale nie wiem jak. Znalazłem na innym forum jak to zrobić, tylko tam gość ściągał piastę i trzeba było wymieniać łożysko. Druga sprawa to jakie wymiary ma taka szpilka?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek, szpilki sie wybija, one są osadzane na takim wieloklinie. Czyli szpilka ma najpierw łebek, potem kawałem wieloklin a dopiero potem gwint.

Tu http://ford.sklep.pl/pl,product,8908058 ... rtner=2069 masz jak to wygląda.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Czyli muszę zdjąć tylko tarczę i mogę wybić szpilkę? A są jakieś większe problemy z wybiciem szpilek czy wychodzą w miarę sprawnie?
Awatar użytkownika
STILON
Posty: 2012
Rejestracja: 21 sty 2009, 19:46
Lokalizacja: Elbląg
Pojemność: 2000
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: STILON »

po samym zdjęciu tarczy szpilki Ci nie wyskoczą
ESCORT - https://www.facebook.com/pages/Escort-Rs2000-Bordowy-Szersze%C5%84-by-stilon/569218543209965
FOTO - https://www.facebook.com/adrianplucinskiphotography/
„Jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe”. — II Kor 5:17
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Przecież napisałem, że po zdjęciu tarczy będę mógł ją wybić.
Awatar użytkownika
STILON
Posty: 2012
Rejestracja: 21 sty 2009, 19:46
Lokalizacja: Elbląg
Pojemność: 2000
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: STILON »

Gajek pisze:Przecież napisałem, że po zdjęciu tarczy będę mógł ją wybić.
a w życiu
ESCORT - https://www.facebook.com/pages/Escort-Rs2000-Bordowy-Szersze%C5%84-by-stilon/569218543209965
FOTO - https://www.facebook.com/adrianplucinskiphotography/
„Jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe”. — II Kor 5:17
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

STILON pisze:a w życiu
??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gajek, masz ABS ?
Bo jeśli jest to musisz wymontować piastę - zdemontować pierścień od ABS-u i dopiero wybijać szpilki
CZy ciężko je wybić ?
Po zdemontowaniu pierścienia ABS-u ( jeśli jest ) - wybijając szpilki przy pomocy młotka i imadła , wystarczy mi jakieś 5-6 sekund na wybicie wszystkich szpilek :mrgreen:

Jeśli ABS-u nie ma to szpilki powinny wyleść , bez demontowania piasty
Czas wybijania - koło 7 s :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

ABS-u nie mam. Czyli spokojnie mogę je wybijać bez wyciągania piasty? A wbijanie? Trzeba użyć dużo siły żeby je wbić? I czy będzie miejsce na młotek?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

NIe - nie ma miejsca na młotek :razz:
Wtykasz szpilkę , zakładasz od przodka podkładki - ewentualnie nakrętkę , która "wpadnie luźno" na gwint , na szpilkę nakręcasz nakrętkę do kół ( tyłem) i szpileczkę w ten sposób wciągasz
Jak braknie gwintu a szpilka jeszcze nie dojdzie - odkrecasz nakrętkę - podkładasz dodatkowe podkładki i znów wciągasz nakrętką .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Ok, rozumiem. To jutro jadę do sklepu po szpilki i w sobotę będę robił. Mogę psiknąć Wd-40 żeby lepiej wchodziły czy niczym nie psikać?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nic nie psikaj
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Byłem w sklepie po szpilki i jak zwykle nic nie mogę dostać u siebie w mieście. Jeden sklep miał, ale jedną sztukę i to za 20zł. Zamówię z Allegro, bo są po 6zł i kupię 4 sztuki na zapas. Znalazłem takie: http://allegro.pl/szpilka-kola-sruba-fo ... 83863.html Patrząc na wymiary to wszystko jest to samo co na sklepie forda http://ford.sklep.pl/pl,product,8908058 ... rtner=2069

Czy mogę spokojnie zamawiać z Allegro, czy te ze sklepu forda (droższa wysyłka)?
ODPOWIEDZ