Problem ze skrzynia biegow

Moderator: Moderatorzy

hary34

Problem ze skrzynia biegow

Post autor: hary34 »

Witam serdecznie.

Od 3 dni mam problem przy wrzuceniu 5 biegu.
Biegi R,1,2,3,4 wchodza bez problemu.
Przy zmianie biegu z 4 na 5 jest zgrzyt, cos w rodzaju jakby tryb po trybie przeleciał.
Musze urzyc duzej siły i na przymus mocno lewarkiem cisnac przy zmianie na 5 wtedy bieg wskoczy.
Jednak obawiam sie ,ze moge cos ugiac.

Moze doradzicie od czego zaczac. Dodam,ze auto to ford escort bolero ,silnik 1,3 rocznik auta 1998

Bede wdzieczny za pomoc.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Czy wsteczny też ciężko wskakuje? Jak tak to może być kwestia regulacji drążka od spodu samochodu, jeżeli jednak nie to może być problem po stronie samej skrzyni (synchronizator) ewentualnie mało oleju i nie smaruje układu 5 biegu.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
hary34

Post autor: hary34 »

Sprawdzalem stan oleju dzisiaj.Dolalem moze 100ml i jest full.

Co do wstecznego biegu, faktycznie wchodzi troszke ciezko. Tzn musze pocniej lewarkiem wciskac bieg.

Co do tej regulacji drążka od spodu samochodu to co trzeba z tym zrobic? W ktora strone.
Nie mam dzisiaj dostepu do "kanalu" wiec dopiero w poniedzialek zobacze.

Jednak jakby ktos łopatologicznie wyjasnij jak sie to regujuje bede bardzo wdzieczny.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najprościej będzie tak :
Przy wyjściu ze skrzyni biegów w stronę drążka zmiany biegów masz wałek - do tego wałka przymocowana jest dalsza część drążka , który idzie do puszki pod wajchą od zmiany biegów.
Na łączeniu wałka z drążkiem masz śrubę kontrująca - popuść ją a druga osoba niech wajchę zmiany biegów (w kabinie ) przyciągnie nieco do siiebie(w lewo) - skontruj śrubę i sprawdź czy jest OK , czy za dużo lub za mało.
W trakcie przesuwania drążka , możesz na sztywno przytrzymac wałek od skrzyni - jakimś "Morsem lub kluczem do rur "żaba"
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
hary34

Post autor: hary34 »

Dziekuje .W poniedzialek napisze czy to pomogło.
Petey Pablo

Post autor: Petey Pablo »

Witam podczepie sie do tematu...urwała mi sie ta skrzynka pod drążkiem...jade sobie jade i w pewnym momencie trach nie moge wrzucić biegu...w końcu jakoś dojechałem ale teraz jak to rozebrać i przymocować? od góry? ściągnąłem wszystko poza blachą bo nie miałem 10' przy sobie a już późno...i faktycznie ta puszka do której wchodzi drążek lata luźno...co tam sie mogło urwać, wypaść? moze ktoś już przerabiał ten problem?
hary34

Post autor: hary34 »

Niestety regulacja nic nie dała.
Wyglada na to ,ze nie obejdzie sie bez rozbierania skrzyni biegów.

Nie wiem czy nie lepiej kupic jakas inna.
kvazi555

Post autor: kvazi555 »

podepne sie pod temat chociaz moj <problem>? jest zupełnie inny a mianowice rano jak jest mega znimo to biegi nie wchodza tak lekko jak sie nagrzeje, nie chodzi o to ze nie chca wejsc odrazu tylko lewarek jakos tak ciezko dziala. tak ma byc czy olej w skrzyni do wymiany?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pewnie do wymiany - może ktoś dolał tam zwykłego oleju a ten jest za gęsty.
Ja bym wymienił na nowy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Miałem ten sam problem u mnie w MTX75 2 dni temu wymieniłem olej na nowy z firmy Carlube MT75/MTX75 i teraz od razu przy -15C biegi wchodzą jak w masło.

Do twojej skrzyni jest Carlube B5/IB5
SKLEP

Nie wlewaj nic innego bo może zacząć wyć skrzynia.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
ODPOWIEDZ