Sprzęgło??

Moderator: Moderatorzy

darwroc

Sprzęgło??

Post autor: darwroc »

Posiadam Escorta 1.4 z 97r. i od jakiegoś czasu zauważam dziwny objaw..otóż przy dodawaniu gazu na biegu z "przodu"autka słychać dziwne jakby pojękiwanie(nic mi tam nie wlazło ;) )autko ciężko się "zbiera" i martwi mnie to okrutnie..znajomy mechanik sugeruje docisk sprzęgła(łożysko)...hmm i doradza jazdę aż się nie rozsypie całkiem..może ktoś ma jakieś inne porady :)
Pozdrawiam Darek
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

jesli auto nie potrafi ruszyc z pizdy to na bank sprzeglo :mrgreen:
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
bogdanatorx

Post autor: bogdanatorx »

Bolero mojego staruszka ma cos takiego że jak sie rusza to słychac taki jakby "uślizg" takie własnie pomrókiwanie. U nas to wiadomo ze sprzegło wiec luz. on z tym juz jezdzi ponad rok i jest git. Ale co prawda z piskiem daje sie bez problemu ruszyc. To pojękiwanie słychac jak sie za wolno sprzegło puszcza i gaz daje równoczesnie.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Do 1,4 komplet sprzęgła kosztuje koło 300 zł - to nie jest wydatek.
Dziękuj panu , że nie masz RS-a :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Paul

Post autor: Paul »

jamszoł pisze:....
Dziękuj panu , że nie masz RS-a :mrgreen:
Dobrze gada. Wódki mu. :mrgreen:
A tak na poważnie to popiskiwać mogą nity, bo już wystają z tarczy. Docisk raczej nie, natomiast łożysko może piszczeć bo np. sie nie kręci bo zatarte.
A co do RS`a to sama tarcza 480, sam docisk 500 + łożysko 110 (Sachs) a w komplecie 670 za wszystko. Tak że ciesz sie, że nie masz RS`a :mrgreen:
Zawsze kupuj komplet bo jest najtaniej i masz spokój.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Paul, a kupując w detalu w IC komplet Valeo/Sachs/Luk 1100zł :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

A tak jak zaczyna już kolega temat sprzęgła, to jak przy jeździe na półsprzęgle bez gazu słychać tyrkotanie i lekkie szarpanie to co to jest krzywy docisk? Wystarczy lekko obroty zwiększyć i już jest wszystko OK.
Paul

Post autor: Paul »

deathrider_85 pisze:A tak jak zaczyna już kolega temat sprzęgła, to jak przy jeździe na półsprzęgle bez gazu słychać tyrkotanie i lekkie szarpanie to co to jest krzywy docisk? Wystarczy lekko obroty zwiększyć i już jest wszystko OK.
Niekoniecznie krzywy docisk. Mogą być sprężyny na tarczy zużyte/porozciągane. Działają jako amortyzatory/tłumiki drgań skrętnych na wale. Przy niskich obrotach odczuwalne najbardziej. Jak ruszasz zawsze delikatnie to pierwsze padają właśnie te sprężyny a tarcza może być ok. Jak ruszasz piecem to i sprężyn i tarczy może już niebyć. Sprzęgło się kłania już niedługo a ponieważ to XR3i to 600 pln :sad:
Paul

Post autor: Paul »

nonam pisze:Paul, a kupując w detalu w IC komplet Valeo/Sachs/Luk 1100zł :)
Jak szukałem ostatnio sprzęgła do mojego, to za "oryginał niemiecki" cokolwiek to oznacza usłyszałem cene . . . uwaga 1720 pln. Zapytałem faceta czy to jest wersja 50cent platynowa wysadzana diamentami to się rozłączył :mrgreen:
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Paul pisze:
nonam pisze:Paul, a kupując w detalu w IC komplet Valeo/Sachs/Luk 1100zł :)
Jak szukałem ostatnio sprzęgła do mojego, to za "oryginał niemiecki" cokolwiek to oznacza usłyszałem cene . . . uwaga 1720 pln. Zapytałem faceta czy to jest wersja 50cent platynowa wysadzana diamentami to się rozłączył :mrgreen:
Akurat ja mam RDA i zwykłe sprzęgiełko, czyli jak by co 300zł :D
Tarcza jest ok, bo jak na 1 i 2 biegu dasz ogień, to koła tracą przyczepność, czyli sprzęgło nie ślizga.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Paul, to ładną cene ktoś rzucił, bo ori sprzęgło w Fordzie to koszt 1400zł :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
darwroc

Post autor: darwroc »

dzwoniłem pytałem sprzęgiełko kpl.ok.650 na Małopanewskiej tyle chcą :( ..czyli zgodnie z sugestią mechanika jeździć aż się całkiem nie roztelepie??
pzdrwaiam
a może ktoś ma jakiegoś dobrego mechanika od Fordzika z Wrocka :)
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

darwroc pisze:dzwoniłem pytałem sprzęgiełko kpl.ok.650 na Małopanewskiej tyle chcą :( ..czyli zgodnie z sugestią mechanika jeździć aż się całkiem nie roztelepie??
pzdrwaiam
a może ktoś ma jakiegoś dobrego mechanika od Fordzika z Wrocka :)
Jeżeli to było by tylko popiskiwanie tarczy, to z tym można jeździć, ale jeżeli już zaczyna sprzęgiełko szarpać i ślizgać to zmień sobie to w najbliższym czasie. Potem będziesz się bał, że Ci się gdzieś auto na ulicy rozkraczy.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
darwroc

Post autor: darwroc »

To jeszcze podpowiedzcie jakie warto założyć??MecArm komuś coś mówi ;) czy Luk lepszy??
Pozdrawiam i Dziękuję za odpowiedzi :)
ODPOWIEDZ