Sprzęgło??

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

LUK dawał na pierwszy montaż do essa, podobnie jak sachs - jedne do jednych wersji silnikowych drugie do drugich (1,4 8v miały sachsa)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Skoro Luk szedł na pierwszy montaż i Essy z nim potrafią zrobić 200.000km to na wziął bym właśnie jego.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

i jedna i druga firma współpracuje ze sobą - nie wchodząc sobie w drogę.
Mati teraz zmieniał sprzęgło ( kupił komplet)
W komplecie LUK - a było łożysko LUK a docisk i tarcza Zachs
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Poprawka jamszoła, kupiłem sprzęgło Valeo a w środku tarcza, docisk i łożysko było Sachs'a :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

nonam, ile kosztowało?
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Obi_van_ZenObi

Post autor: Obi_van_ZenObi »

A tak jak zaczyna już kolega temat sprzęgła, to jak przy jeździe na półsprzęgle bez gazu słychać tyrkotanie i lekkie szarpanie to co to jest krzywy docisk? Wystarczy lekko obroty zwiększyć i już jest wszystko OK.

Niekoniecznie krzywy docisk. Mogą być sprężyny na tarczy zużyte/porozciągane. Działają jako amortyzatory/tłumiki drgań skrętnych na wale. Przy niskich obrotach odczuwalne najbardziej. Jak ruszasz zawsze delikatnie to pierwsze padają właśnie te sprężyny a tarcza może być ok. Jak ruszasz piecem to i sprężyn i tarczy może już niebyć. Sprzęgło się kłania już niedługo
No dobra, ale ja wymieniłem właśnie sprzęgło, i zacząłem to słyszeć... mechanik dwa razy rozbierał i sprawdzał. Stwierdził potem, że to pewnie skrzynia, a wcześniej nie było słychać, bo sprzęgło było wyślizgane i powoli brało.
Objaw dokładnie jest taki, że na półsprzęgle, przy niewielkiej różnicy obrotów silnika i wału, słychać takie coś, jakby właśnie blaszki tarczy zaczepiały o coś. Trzęsie się przy tym cały silnik. Najbardziej na jedynce, przy ruszaniu z miejsca. Jak doda się dużo gazu, to tego nie słychać, przez chwilę tylko, jak obroty wału i skrzyni się wyrównują. To samo na innych biegach, ale im wyższy, tym mniej. Na piątce już wcale praktycznie nie słychać.
Czyżby mechanior zrobił mnie w jajo, i wsadził jakieś stare??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak drga przy ruszaniu na półsprzęgle to zazwyczaj jest winny temu krzywy docisk.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Mam pytanie, czy ktoś z was, słyszł kiedyś lub montował u siebie sprzęgło firmy STATIM

Szykuje się do wymiany i to jest najtańsza opcja ok. 250 zł z przesyłką . LINK
Najtańszy LUK do mojego modelu wychodzi niecałe 400 zł.
Zależy mi na oszczędności, bo jeszcze kilka rzeczy do roboty mi się uzbierało...
Dodam , że tym autem pojeżdżę pewnie jeszcze z rok lub dwa, a rocznie robię jakieś 10-15 tys.
Co polecacie, LUKa czy może spróbować ten STATIM??
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Na Twoim miejscu kupował bym LUKa. Lepiej dodać troszke i mieć spokój. O tej dziwnej firmie nie słyszałem. Jeśli tamte wydatki nie są tak pilne to kupuj lepsze :)
Powiem Ci, że ojciec jak kupił Escorta to było nowe sprzęgło które pojeździło 2tygodnie, później drugie badziewie i coś miesiąc, kupił LUKa i jeździ 6 lat :) ( przypadek to 1.8D )
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gelo-LBN, o STATIMie się nie wypowiem ale moge poprzeć przedmówcę- LUK jest ok. Możesz też Sachsa poszukać ale z tego co pamiętam to Sachs jest droższy od LUK'a...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Ok dzięki, w takim razie wybiorę LUKa,
a swoją drogą jak myślicie, ile teraz mechanik weźmie za wymianę??
Mam nadzieje że w 700-800 się zmieszczę ze sprzęgłem (części + robocizna)
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

u mnie mechanik za wymianę skrzyni wziął 180zł, przy tym wymiana w niej oleju, simmerów na półośkach i coś tam jeszcze zapewne.Z tym też że to taki znajomy mechanik i tam mu pomagałem przy wymianie. Robota bardzo podobna bo też trzeba ściągać skrzynię. także więc licząc jak pisałeś sprzęgło 400zł to myśle że do 600zł napewno się zmieścisz, może i mniej wyjdzie.
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

I jeszcze jedno pytanie, czy kupować tylko zestaw tarcza+docisk+łożysko,
czy może jeszcze coś przy okazji trzeba by wymienić, na linkę itp... ??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gelo-LBN, taki zestaw wystarcza. No chyba że miałes jakies problemy z linką wcześniej...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

ok, dzięki za info

No i wymienione, zdecydowałem się na sprzęgło LUK za 385 zł a robocizna 370 w tym wymiana oleju w skrzyni.

samochód w końcu odżył :) już prawie zapomniałem, że można nim całkiem dynamicznie pośmigać
ODPOWIEDZ