Wymiana Osłon przegubów homokinetycznych

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mrowa
Posty: 877
Rejestracja: 12 paź 2008, 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Wymiana Osłon przegubów homokinetycznych

Post autor: Mrowa »

Witam czeka mnie wymiana jednej z takiej osłon bo pękło cholerstwo :/ i teraz takie pytanie da rade wymienić to pod domem czy przyda się jakiś warsztacik co muszę rozebrać itp żeby się do niej dobrać itp.. ogólny opis wymiany ;)
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Raczej czeka Cię warsztat , bo raczej nie zdołasz odkręcić nakrętki na piaście pod domem chyba , że masz pożądny klucz nasadowy i dobrą metrową rurę do przedłużenia pokrętła od klucza.
Poza tym , lepiej odbepieczyć przegób z kanału lub na podnośniku bo trzeba to zrobić od środka pod samochodem.
Nie napisałeś jeszcze , która to osłona Ci pękła - czy przy przegubie zewnętrznym czy przy wewnętrznym.
Co do opisu jak to zrobić , to było to opisywane.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mrowa
Posty: 877
Rejestracja: 12 paź 2008, 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mrowa »

zewnętrznym przy kole a opisu szukalem ale nie udalo mi sie znalesc wiec jak by ktos mial linka to poprosze..
Obrazek
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak widzę ze zdjęcia masz nową nakrętkę od piasty - więc pamiętaj - starą wywal.
Poszukaj - masz trochę czasu - wstawiałem foto jak wygląda bezpiecznik / zabezpieczenie przegubu .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mrowa
Posty: 877
Rejestracja: 12 paź 2008, 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mrowa »

no własnie tego czasu nie mam.. i za pomoca funkcji szukaj nie udalo mi sie tego znalesc wiec jesli ma ktos link lub chociaz nazwe tamtego tematu to bede wdzieczny
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
Awatar użytkownika
Mrowa
Posty: 877
Rejestracja: 12 paź 2008, 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mrowa »

juz nie trzeba otrzymalem pomoc gdzie indziej ale dzieki za checi jak by ktos mial taki sam problem to http://www.fordescort.org/content/view/203/45/
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
timo

Post autor: timo »

Acha u konkurencji po pomoc sie bylo :twisted: Nieladnie,nieladnie ;) Mam ten sam problem co Ty!
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nygus nie chciało się szukać na naszym forum - trzeba było szukać na innym ?
Ciekawe podejście do sprawy .
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... a+przegubu
Nygusy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gawron

Post autor: gawron »

ja sam bez kanału wymieniłem przegłum . zajeło mi to jakiś 3godziny-nizbyt miła praca
:(
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Oczywiście , że można - ale jeśli mamy dojście do kanału a lepiej podnośnika , to wystarczy 15 minut , bez rzucania mięsem w stronę konstruktora.
Wczoraj rzucałem mięso przy wykręcaniu pompy wody w RS-sie u Matiego.
:mrgreen: I zdjęcia porobiłem jak zwykle.
(Przestało piszczeć - a myślałem , że to napinacz paska )
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ja też bez kanału pod domem wymieniałem i jest to proste pod jednym warunkiem - ma sie odpowiedni klucz do odkręcenia nakrętki koła.... A potem, wstyd napisać, spaprałem mocowanie osłony.... :oops: Rozleciała sie po pierwszej jeździe.... Jurek, jakim patentem zakłada sie te obejmy mocujące osłonę? kombinerkami sie dociąga czy co? Leżałem pod autem i nijak nie mogłem złapać tym ząbkiem żeby wystarczająco trzymało....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie - nie kombinerkami , tylko szczypcami do ucinania drutu ale tymi co tną od czoła - popularne obcęgi , służą one również do wyciągania gwoździ.
Bardzo często ( koło 60 ) osłon gumowych ma za krótkie objemki.
To jest nagminne u wszystkich typów wozów.
Stosujemy wtedy znane wszystkim objemki - te zakręcane śrubokrętem lub kluczykiem.
A jak się nie ma klucza do modkręcenia nakrętki piasty , to proponuje podjechać do najbliższego warsztatu mechanicznego , gdzie mają pneumatyk - oni napewno popuszczą trochę nakrętkę i tak z popuszczoną można podjechać pod dom - nic się nie stanie a mechanik napewno nie skasuje za ten manewr nic.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

dzięki Jurek za patent z obcęgami :)
Co do obejmy na śrubkę to... nie polecam, a przynajmniej nie na zewnętrzny przegub i dłuższą opaskę. Jest tam trochę ciasno dlatego właśnie są montowane obejmki z tymi haczykami. One są niższe po zamontowaniu. Taka obejma na śrubę jednak w miejscu tej śruby trochę odstaje od obwodu i niby miejsca jest na styk ale jeśli przyhaczy w czasie obrotu o fragment zwrotnicy to... dupa zbita. Właśnie tak zrobiłem u siebie i zerwało mi osłone po pierwszej jeździe.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Opaska skręcana - nie na srubę - źle się trochę wysłowiłem.
Skręcana przechodzi obok i się nie chaczy.
Ja mam taką u siebie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

jamszoł, daj proszę tę fotorelację z wymiany rsowej pompy wody
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ODPOWIEDZ